În
raportul său "Pot avea încredere în marca de încredere?", Rețeaua de
Centre Europene pentru consumatori, ECC-Net, oferă consumatorilor o
listă a 54 de scheme de marcă de încredere on-line existente în UE.
Raportul detaliază criteriile folosite pentru a evalua modul în care
mărcile de încredere îşi ating obiectivele ce garantează că
membrii lor îşi desfăşoară activitatea folosind bune practici comerciale, oferă securitate și confidențialitate pentru consumatori. Problema principală este lipsa de uniformitate în diferite caracteristici oferite de aceste sisteme.
membrii lor îşi desfăşoară activitatea folosind bune practici comerciale, oferă securitate și confidențialitate pentru consumatori. Problema principală este lipsa de uniformitate în diferite caracteristici oferite de aceste sisteme.
Raportul
se bazează pe un sondaj web efectuat asupra a 573 de consumatorii
europeni din 19 țări, care a confirmat că sunt cunoscători a ceea ce
înseamnă mărcile de încredere, dar le lipsesc cunoștințele despre
caracteristicile și fiabilitatea lor. ECC-Net a analizat, din
perspectiva consumatorului, în detaliu, cele 54 de mărci de încredere,
care se afla în sistemele existente în UE. Rezultatele arată diferențe
mari între ele, cu atât mai mult dacă sunt din țări diferite dar şi
dacă sunt din aceeaşi țară.
Raportul
conține tabele detaliate pentru toate schemele examinate în scopul de a
arata consumatorilor diferenţele de caracteristici într-un mod ușor și
accesibil. Informațiile sunt disponibile pe aspecte cum ar fi calitatea
de membru, cooperare cu sistemele de ADR sau SOL, procesul de
certificare, inspecții, revocarea mărcii de încredere, lista neagră.
Mărcile de încredere pot fi îmbunătățite:
•
Trebuie să participe obligatoriu la schemele de soluţionare alternativă
a disputelor / soluţionare online a disputelor (ADR / SOL) și pentru să
se conformeze deciziilor sau recomandărilor implementate la nivel de
UE.
•
Furnizarea unui sistem de tratare a reclamaţiilor interne unitar pentru
mărcile de încredere și comercianții online deţinători ai acestor mărci
de încredere, prin care consumatorii pot trimite problemele cu care
s-au confruntat in legătura cu anumite acţiuni ale unor comercianţi
nesiguri .
•
Furnizarea de reguli transparente și clare pentru procedurile de
control. Impunerea exclusiv sau parțial a controalelor externe ale
membrilor.
• Furnizarea de informații și servicii în mai multe limbi.
Este
clar că mulţi consumatori se confruntă cu o "junglă" a mărcilor de
încredere și, de asemenea, nu au habar despre regulile la care se supun
deţinătorii de astfel de mărci de încredere. Prin urmare, este dificil
pentru consumatori să decidă care mărci de încredere pot fi într-adevăr
de încredere .
ECC-Net
recomandă ca mărcile de încredere care sunt dezvoltate în conformitate
cu cele mai bune practici uniforme europene, norme minime sau coduri
comune de conduită ar putea fi stabilite la un nivel pan-european de
către asociațiile de afaceri cu care colaborează.
Sondajul
web, de asemenea, a arătat ca majoritatea consumatorilor (82%)
utilizează, înainte de achiziția unui produs online, informaţiile
oferite de comentariile altor cumpărători.
Opinia
ECC-Net este că este nevoie să se evalueze modul în care acest
instrument (marca de încredere) este necesar pentru creșterea gradului
de conștientizare a consumatorilor și sporirea încrederii fără a scăpa
de sub control și a induce în eroare, mai degrabă decât să ghideze
consumatorii, în viitor.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu