Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



sâmbătă, 13 septembrie 2025

Utilizatorii de servicii de comunicatii electronice trebuie informati la consumul integral al abonamentului si la depasirea lui cu 250 de lei

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) readuce in atentia utilizatorilor de servicii de telefonie si de acces la internet dreptul de fi informati atunci cand consuma integral resursele incluse in abonament si cand acumuleaza costuri suplimentare de 250 lei (50 euro), fara TVA, peste valoarea acestuia.

ANCOM a impus furnizorilor aceste obligatii pentru a spori transparenta si pentru a le permite utilizatorilor sa isi controleze mai bine costurile rezultate din utilizarea serviciilor de comunicatii electronice.

Furnizorii de servicii de comunicatii electronice au obligatia legala de a informa utilizatorii in doua situatii critice de consum:

La epuizarea resurselor incluse in abonament – cand volumul de servicii (minute, SMS, date mobile etc.) inclus in planul tarifar este consumat in totalitate.
La atingerea unui prag de consum suplimentar de 250 lei (50 euro), fara TVA – atunci cand utilizatorii depasesc valoarea abonamentului si acumuleaza costuri suplimentare in cuantum de 250 lei (50 euro), fara TVA, furnizorii sunt obligati sa emita o notificare clara si prompta. In functie de politica comerciala a furnizorilor, acest cost suplimentar poate include si costurile inregistrate la accesarea serviciilor cu valoare adaugata.
Important! Aceste obligatii se aplica si utilizatorilor finali microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii nonprofit daca acestia nu au convenit in mod explicit sa renunte in tot sau in parte la aplicarea lor.

In cazul in care exista neclaritati cu privire la serviciile facturate, utilizatorii au posibilitatea de a consulta facturile detaliate, pe care furnizorii sunt obligati sa le remita la cerere. Acestea trebuie sa contina o serie de informatii minime, care sa permita identificarea serviciilor utilizate si a tarifelor percepute. Detalii despre factura detaliata sunt disponibile aici.

Ce, cum si unde se poate reclama

Daca aceste obligatii de informare nu sunt respectate, utilizatorii se pot adresa ANCOM, urmand pasii descrisi aici.

Atentie! Prevederile legale in vigoare nu abiliteaza ANCOM sa efectueze verificari cu privire la corectitudinea inregistrarii traficului de catre centrala operatorului.

In cazul in care furnizorii nu respecta clauzele din contract, consumatorii pot sesiza Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC), iar utilizatorii finali care sunt microintreprinderi, intreprinderi mici sau organizatii non-profit se pot adresa mediatorilor autorizati sau instantelor de judecata. ANCOM poate oferi consiliere, dar nu are atributii cu privire la sanctionarea furnizorilor in astfel de situatii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu