Campania beneficiază de un nou concept şi de un mesaj motivaţional - Punele Binele pe lista de cumpărături - încurajând românii să ofere #HranaPentruOameni din medii defavorizate, care se transformă în hrana pentru sufletul celor care dăruiesc.
Familiile din comunităţile vulnerabile se confruntă cu lipsa hranei în fiecare zi şi au nevoie imediată şi constantă de susţinere din partea oamenilor de bine, care aleg să se implice cu donaţii în bani sau în alimente. Toţi cei care doresc să ajute o pot face printr-o donaţie în bani pe www.crucearosie.ro sau în alimente greu perisabile în urnele special amenajate din magazinele partenere, Carrefour şi Cora. Companiile sunt şi ele invitate să investească în bine şi să se alăture campaniei cu un efort minim, prin direcţionarea a 20% din impozitul e profit către Banca de alimente.
"Acest proiect este menit să atragă atenţia asupra situaţiei greu de conceput cu care se confruntă astăzi foarte multe familii din România, care nu au posibilitatea să-şi asigure minimul necesar pentru traiul zilnic, situaţie care a luat amploare în contextul creşterii preţurilor la toate alimentele de bază, pe care din ce în ce mai mulţi oameni nu şi le mai permit. Este vorba de copii, bătrâni, persoane care nu au mijloacele necesare de a lupta cu foamea, pe lângă multe alte lipsuri copleşitoare. Prin intermediul programului Banca de alimente, ne dorim să ajungă în casele cât mai multor oameni hrana de care au nevoie pentru a supravieţui. Este o campanie cu şi despre alimente, dar şi despre empatie, umanitate şi solidaritate, care ar trebui să ne caracterizeze nu doar în perioada sărbătorilor de iarnă, ci pe tot parcursul anului", a declarat domnul Ioan Silviu Lefter, Director General al Crucii Roşii Române.
Alimentele care pot fi donate, pentru a fi distribuite ulterior de Crucea Roşie către persoanele vulnerabile din Bucureşti şi din ţară, sunt cele greu perisabile, precum produse de bază (mălai, făină, zahăr, ulei, orez, grâu, arpacaş, gris, fasole, mazăre uscată, linte), conserve (carne, peste, pate de ficat, dulceaţă, compoturi), produse instant (supe, fulgi de fasole, fulgi de cartofi), paste făinoase, cereale, hrană pentru bebeluşi, dulciuri, nuci, fructe uscate sau confiate, seminţe, ceai, apă, sucuri şi altele.
"Nimeni nu ar trebui să simtă foamea. Şi totuşi, în fiecare zi, copii, bătrâni, familii neajutorate, oameni mai puţin norocoşi se confruntă cu ea. Aşadar, să ne unim forţele, să punem binele pe lista de cumpărături şi să oferim hrană pentru oameni, pentru că binele pe care îl facem altora se transformă în bine pentru noi, în bucurie, mulţumire şi recunoştinţa. În hrană pentru suflet !", spune Iuliana Tudor, ambasador Crucea Roşie Română.
Proiectul Banca de alimente a fost lansat în anul 2009, ca o soluţie de ajutorare a persoanelor fără venituri sau cu venituri foarte mici, după modelul unor proiecte similare derulate cu succes în multe alte ţări din întreaga lume.
Până acum, în România, peste 500.000 de persoane au fost ajutate prin intermediul Băncii de alimente a Crucii Roşii Române, parte a celei mai mari reţele umanitare din lume, o prezenţă salvatoare pentru cei aflaţi în situaţii dificile.
Despre Crucea Roşie Română
Societatea Naţională de Cruce Roşie din România, înfiinţată în 1876, este o organizaţie umanitară membră a Mişcării Internaţionale de Cruce Roşie şi Semilună Roşie, auxiliară autorităţii publice şi abilitată prin lege să asigure asistenţă umanitară în caz de dezastre şi să vină în sprijinul persoanelor vulnerabile, serviciile fiind acordate voluntar, imparţial şi neutru. Organizaţia contribuie, prin programele implementate, la prevenirea şi alinarea suferinţei sub toate formele, protejează sănătatea şi viaţa, promovează respectul faţă de demnitatea umană, fără nicio discriminare bazată pe naţionalitate, rasă, sex, religie, vârstă, apartenenţă socială sau politică. Crucea Roşie Română este prezentă la nivel naţional, cu reprezentanţe la fiecare nivel teritorial, cu 47 de filiale, 615 de subfiliale şi 435 comisii. 5000 de voluntari se implică activ în activităţile Crucii Roşii Române. Umanitate, Imparţialitate, Neutralitate, Independenţă, Voluntariat, Unitate şi Universalitate sunt principiile fundamentale pe care Crucea Roşie Română se bazează în acţiunile sale.
Pentru detalii suplimentare, vă rugăm să contactaţi: Nadia Lazăr, Expert comunicare Crucea Roşie Română
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu