Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor şi UNICEF lansează un apel la investiţii urgente care să vizeze eliminarea decalajului digital ce împiedică, în prezent, copiii şi tinerii să acceseze prin Internet oportunităţi digitale de învăţare.
BUCUREŞTI, 2 decembrie 2020 - Două treimi dintre copiii cu vârste şcolare din lume - sau 1,3 miliarde de copii cu vârsta cuprinsă între 3 şi 17 ani - nu au conexiune la Internet acasă, potrivit unui nou raport comun al UNICEF şi al Uniunii Internaţionale a Telecomunicaţiilor (UIT).
Raportul "How Many Children and Youth Have Internet Access at Home?" (Câţi copii şi tineri au acces la Internet acasă?) constată o lipsă similară a accesului în rândul persoanelor cu vârsta cuprinsă între 15 şi 24 de ani, 759 de milioane (63%) neavând conexiune la domiciliu.
"Faptul că atât de mulţi copii şi tineri nu au Internet acasă reprezintă mai mult decât un decalaj digital - este o falie digitală", a declarat Henrietta Fore, directorul executiv al UNICEF. "Lipsa de conectivitate nu limitează doar capacitatea copiilor şi tinerilor de a se conecta online. Îi împiedică să concureze în economia modernă. Îi izolează de lume. Iar în cazul închiderii şcolilor, ca în situaţia cu care se confruntă în prezent milioane de persoane din cauza COVID-19, le îngreunează accesul la educaţie. Spus mai direct, lipsa accesului la Internet îi va costa viitorul pe cei din următoarea generaţie".
Aproape un sfert de miliard de elevi din întreaga lume sunt încă afectaţi de închiderea şcolilor; din cauza COVID-19, sute de milioane de elevi se bazează pe învăţarea virtuală. Pentru cei care nu au acces la Internet, educaţia poate fi inaccesibilă. Chiar şi înainte de pandemie, un număr tot mai mare de tineri aveau nevoie să deprindă competenţe fundamentale, transferabile, digitale, specifice unor locuri de muncă şi antreprenoriale pentru a concura în economia secolului XXI.
Decalajul digital perpetuează inegalităţile care deja creează diviziuni între ţări şi comunităţi, arată raportul. Copiii şi tinerii din cele mai sărace gospodării, din statele rurale şi cu venituri mai mici, rămân şi mai mult în urma colegilor lor şi au foarte puţine şanse de a recupera.
La nivel global, 58% dintre copiii de vârstă şcolară din cele mai bogate gospodării au conexiune la Internet acasă, comparativ cu doar 16% dintre copiii din cele mai sărace gospodării. Aceleaşi disparităţi există şi la nivelul veniturilor ţărilor respective. Mai puţin de unu din 20 de copii de vârstă şcolară din ţările cu venituri mici are conexiune la Internet acasă, comparativ cu aproape nouă din 10 din ţările cu venituri mari.
"Conectarea populaţiilor rurale rămâne o provocare formidabilă", a declarat secretarul general al UIT, Houlin Zhao. "Aşa cum se arată în documentul 'Measuring digital development: Facts and figures 2020' (Măsurarea dezvoltării digitale: Date şi cifre 2020), părţi mari din zonele rurale nu sunt acoperite de reţea mobilă cu bandă largă şi mai puţine gospodării rurale au acces la Internet. Decalajul dintre ţările dezvoltate şi ţările în curs de dezvoltare în ceea ce priveşte adoptarea Internetului cu bandă largă mobilă şi utilizarea Internetului este deosebit de mare, ceea ce face ca aproape 1,3 miliarde de copii cu vârste şcolare, în mare parte din ţările cu venituri mici şi din regiunile rurale, să se confrunte cu riscul de a rata oportunităţi educaţionale, deoarece nu au acces la Internet acasă".
Există, de asemenea, disparităţi geografice în interiorul ţărilor şi între regiuni. La nivel global, aproximativ 60% dintre copiii de vârstă şcolară din zonele urbane nu au acces la Internet acasă, comparativ cu aproximativ trei sferturi dintre copiii de vârstă şcolară din gospodăriile rurale. Copiii de vârstă şcolară din Africa subsahariană şi Asia de Sud sunt cei mai afectaţi, aproximativ nouă din 10 copii neavând conexiune la Internet.
Regiune - Copii cu vârste şcolare de 3-17 ani care nu au conexiune acasă
Africa de Vest şi Centrală - 95% - 194 milioane
Africa de Est şi de Sud - 88% - 191 milioane
Asia de Sud - 88% - 449 milioane
Orientul Mijlociu şi Africa de Nord - 75% - 89 milioane
America Latină şi Caraibe - 49% - 74 milioane
Europa de Est şi Asia Centrală - 42% - 36 milioane
Asia de Est şi Pacific - 32% - 183 milioane
Global - 67% - 1,3 miliarde
Anul trecut, UNICEF şi UIT au lansat Giga, o iniţiativă globală de conectare a fiecărei şcoli şi a comunităţii din jurul acesteia la Internet. Prin colaborare cu guvernele, în cadrul proiectului Giga s-au cartografiat, până în prezent, peste 800.000 de şcoli din 30 de ţări. Pornind de la aceste date, Giga colaborează cu guvernele, industria, sectorul civil şi partenerii din sectorul privat pentru a promova necesitatea investiţiilor în proiecte cu finanţare mixtă (publică şi privată) în vederea construcţiei de infrastructură de conectivitate necesară pentru a implementa soluţii digitale de învăţare şi alte servicii.
Iniţiativa se desfăşoară acum în cadrul Reimagine Education şi în coordonare cu Generation Unlimited. Prin iniţiativa Reimagine Education, UNICEF îşi propune să abordeze criza învăţării şi să transforme educaţia, oferind copiilor şi tinerilor acces egal la învăţarea digitală de calitate. O premisă pentru realizarea acestui obiectiv este conectivitatea universală la internet.
Bazându-se pe aceste eforturi şi pe importanţa implicării tinerilor, Generation Connect este o iniţiativă lansată de UIT pentru a capacita tinerii să se implice şi să participe la lumea digitală.
Deşi cifrele din raportul UNICEF-UIT prezintă o imagine alarmantă, situaţia este probabil mai gravă din cauza mai multor factori concertaţi, cum ar fi accesibilitatea, siguranţa şi competenţele digitale insuficient dezvoltate. Conform celor mai recente date UIT, abilităţile digitale scăzute rămân o barieră în calea participării semnificative la societatea digitală, iar accesul la telefonia mobilă şi Internet este, în continuare, prea scump pentru mulţi locuitori ai ţărilor în curs de dezvoltare, ca urmare a unor mari disparităţi la nivelul puterii de cumpărare.
Chiar şi atunci când copiii au conexiune acasă, este posibil să nu aibă acces la aceasta din cauza unor factori precum presiunea de a face treabă în casă sau de a lucra, lipsa de dispozitive suficiente în gospodării, faptul că fetelor le este permis accesul la Internet într-o măsură mai mică sau deloc sau lipsa de înţelegere privind accesarea oportunităţilor online. Există, de asemenea, probleme legate de siguranţa online, deoarece părinţii pot fi inadecvat pregătiţi pentru a-i ajuta pe copii să rămână în siguranţă.
UNICEF în România a testat cu succes căi de consolidare a educaţiei incluzive de calitate împreună cu guvernul şi alţi parteneri în ultimii ani. În prezent, UNICEF sprijină eforturile sectoarelor educaţiei pentru a se asigura că toţi copiii din ţară pot continua să înveţe, online şi offline, în timpul pandemiei de COVID-19.
*
Note pentru editori:
Raportul utilizează o analiză reprezentativă la nivel global cu privire la disponibilitatea conexiunii la Internet în gospodăriile cu copii şi tineri cu vârste cuprinse între 0-25 de ani, cu date din peste 85 ţări.
*
Despre UNICEF
UNICEF este prezent în unele dintre cele mai dificile locuri din lume, pentru a-i ajuta pe cei mai defavorizaţi copii ai planetei. În 190 de ţări şi teritorii, pretutindeni, ne desfăşurăm activitatea în sprijinul fiecărui copil, pentru a construi o lume mai bună pentru toţi. Pentru mai multe informaţii despre UNICEF şi activitatea sa, vizitaţi https://www.unicef.org/romania/ro.
Urmăriţi UNICEF în România pe Facebook şi Instagram.
Despre UIT
Uniunea Internaţională a Telecomunicaţiilor (UIT) este agenţia specializată a Naţiunilor Unite pentru tehnologia informaţiei şi comunicaţiilor (TIC), care promovează inovaţia în domeniul TIC împreună cu 193 de state membre, peste 900 de companii, universităţi şi organizaţii internaţionale şi regionale. Înfiinţat în urmă cu peste 150 de ani, în 1865, UIT este organismul interguvernamental responsabil de coordonarea utilizării partajate a frecvenţelor radio la nivel global, promovarea cooperării internaţionale în atribuirea orbitelor sateliţilor, îmbunătăţirea infrastructurii de comunicaţii în lumea în curs de dezvoltare şi stabilirea standardelor mondiale care favorizează interconectarea adecvată a unei game largi de sisteme de comunicaţii. De la reţele de bandă largă la tehnologii wireless de ultimă generaţie, navigaţie aeronautică şi maritimă, radioastronomie, monitorizare oceanografică şi prin satelit a pământului, precum şi convergenţa tehnologiilor de telefonie fixă şi mobilă, de Internet şi de difuzare, UIT este angajată în efortul de conecta întreaga lume.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.itu.int.
Despre Generation Unlimited
Generation Unlimited (GenU) este un parteneriat global multisectorial menit să răspundă nevoii urgente de educaţie extinsă, formare profesională şi oportunităţi de angajare pentru tineri cu vârste cuprinse între 10 şi 24 de ani, la o scară fără precedent.
www.generationunlimited.org
Despre proiectul Giga
Proiectul Giga, lansat de UIT şi UNICEF în 2019, este o iniţiativă globală de conectare a fiecărei şcoli la Internet şi a fiecărui tânăr la informaţii, oportunităţi şi alegeri. Proiectul îşi propune să asigure că fiecare copil este echipat cu bunurile publice digitale de care are nevoie, şi cu abilitatea de a modela viitorul pe care şi-l doreşte.
Pentru mai multe informaţii, vizitaţi www.gigaconnect.org.
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu