Principalele modificari propuse
Proiectul de decizie propune modificarea limitei de greutate a coletelor, in acord cu reglementarile in materie, de la 50 kg la 31,5 kg, si clarifica punctual situatia persoanelor care revand serviciile postale prestate de un furnizor de servicii postale, inclusiv prin intermediul unor aplicatii informatice disponibile pe o pagina de internet.
De asemenea, ANCOM propune actualizarea listei serviciilor postale, categoria serviciilor postale reglementate distinct in afara sferei serviciului universal fiind astfel restransa prin eliminarea serviciului schimbare destinatie. Conform particularitatilor stabilite in actualul regim de autorizare generala privind furnizarea serviciilor postale, acest tip de serviciu nu mai este prestat de catre furnizori potrivit acestei reglementari. Trebuie mentionat faptul ca, desi acest serviciu nu se va mai regasi individualizat distinct ca serviciu postal principal, va putea fi furnizat in continuare ca o caracteristica suplimentara a altui serviciu postal.
Conform prevederilor legale privind simplificarea procedurilor administrative in relatia dintre beneficiarii de servicii publice si administratia publica, solicitantii/furnizorii inregistrati in Romania nu vor avea obligatia sa transmita unele documente, in masura in care Autoritatii i se permite accesarea, respectiv verificarea informatiilor necesare identificarii acestora si a reprezentantului legal, in bazele de date administrate de alte autoritati sau institutii publice.
In ceea ce priveste transmiterea documentelor, in contextul digitalizarii, proiectul de act normativ propune o modalitate unica de comunicare, rapida si facila, intre ANCOM si furnizorii de servicii postale, prin intermediul postei electronice.
Totodata, proiectul de act normativ propune stabilirea unor noi reguli si conditii pentru:
- livrarea trimiterilor postale pe baza unui cod alfanumeric (cod PIN) sau a semnaturii pe PAD si incadrarea acestor metode ca modalitati suplimentare de identificare a destinatarului, la livrare;
- furnizorii a caror activitate consta exclusiv in revanzarea serviciilor postale, inclusiv prin intermediul unor aplicatii informatice disponibile pe o pagina de internet;
- utilizarea sistemelor automate de colectare/livrare a trimiterilor postale (lockere), prin reglementarea unor termene minime de pastrare la lockere in vederea ridicarii trimiterii postale, a unei proceduri de informare a utilizatorului cu privire la sosirea trimiterii postale, avizarea in caz de neridicare a trimiterilor postale, marcarea acestora etc.
De asemenea, proiectul propune termenele pana la care furnizorii de servicii postale vor trebui sa transmita ANCOM informari in legatura cu:
- conditiile generale privind furnizarea serviciilor postale actualizate in conformitate cu modificarile si completarile propuse prin proiectul deciziei supus consultarii publice;
- marcile ori denumirile comerciale utilizate pentru furnizarea serviciilor postale;
- datele de contact necesare unei comunicari eficiente in ceea ce priveste solutionarea reclamatiilor primite de la utilizatori;
- reteaua postala (puncte de acces/contact fixe deservite de personal, sisteme automate de colectare/livrare, alte cladiri apartinand retelei postale).
Procesul de consultare publica
Proiectul deciziei Autoritatii Nationale pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii privind regimul de autorizare generala pentru furnizarea serviciilor postale, poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 15.09.2023, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu