Utilizatorii serviciilor
de telefonie, internet sau televiziune au dreptul să solicite facturi detaliate
pentru a vedea modul în care au fost tarifate serviciile folosite, indiferent
dacă dețin un abonament sau folosesc o cartelă preplătită. De obicei,
operatorii emit automat o factură nedetaliată. În schimb, facturile detaliate
sunt emise doar la cererea utilizatorilor fie pe hârtie (de regulă contra
cost), fie prin e-mail (gratuit). Facturile detaliate din conturile online sunt
emise gratuit.
Ce trebuie să conțină factura detaliată
Autoritatea Națională
pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM) a impus furnizorilor
obligația de a include anumite informații în cadrul facturilor detaliate, pentru
toate cele trei categorii de servicii - telefonie, internet sau televiziune, precum:
perioada de tarifare;
tariful lunar perceput
pentru abonament şi tariful pentru traficul suplimentar, dacă este cazul;
tarifele percepute pentru
conectare/instalare/reconectare/deconectare, dacă este cazul;
tarifele percepute pentru
închiriere/furnizare echipamente, dacă este cazul;
alte servicii furnizate
și tarifele aferente acestora, dacă este cazul;
gratuitățile/reducerile
tarifare de care utilizatorul a beneficiat, dacă este cazul;
suma totală tarifată,
inclusiv TVA;
un număr de telefon la
care utilizatorul poate solicita informații suplimentare referitoare la factura
detaliată;
cursul de schimb valutar
aplicat, dacă este cazul;
Informațiile specifice pe
care trebuie să le includă factura detaliată pentru fiecare tip de serviciu –
telefonie, internet, televiziune – sunt disponibile în InfoCentrul ANCOM.
Bine de știut
În general, serviciul cost control pus la dispoziția
utilizatorilor de operatori are caracter orientativ.
Neprimirea facturii nu îi
exonerează pe utilizatori de plata acesteia.
Neachitarea facturii în
termenul scadent poate conduce la plata unor penalități, suspendarea serviciul
sau chiar încetarea contractului.
În cazul suspendării
serviciului pentru neplata facturii, operatorii pot solicita o taxă de
reconectare.
Ce, cum şi unde reclami
Dacă
ai probleme cu facturarea serviciului, reclamă-i acest lucru furnizorului tău. Consultă
mai întâi Procedura de soluţionare a
reclamaţiilor, ce trebuie să se regăsească pe site-ul furnizorului. Notă! Pentru
fiecare reclamaţie pe care o faci, solicită-i furnizorului un număr de
înregistrare.
Atenţie! Verifică în contract dacă furnizorul acceptă neplata facturii
contestate până la soluționarea reclamației sau, dimpotrivă, solicită plata
întregii facturi până la data scadentă, urmând ca în cazul soluţionării
favorabile a sesizării să-ţi returneze suma contestată (de regulă, prin
reducerea următoarei facturi).
În cazul în care
facturile detaliate nu conțin toate informațiile menționate de Decizia președintelui ANCOM
nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali,
utilizatorii pot face o sesizare la
ANCOM , parcurgând pașii detaliați aici.
Secțiunea
InfoCentru din pagina de internet ANCOM
pune la dispoziția utilizatorilor informații utile despre serviciile de
comunicații electronice (telefonie, internet și televiziune) și serviciile
poștale, pentru a-i sprijini în alegerea și folosirea acestor servicii.
Informațiile se referă în principal la încheierea contractelor, modalitatea de
tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de
roaming. În plus, utilizatorii pot găsi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele
prin telefon sau serviciile de acces la internet.
Autoritatea Naţională pentru
Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituția
care protejează interesele utilizatorilor de comunicații din România, prin promovarea concurenței pe piața de
comunicații, administrarea resurselor limitate, încurajarea investițiilor
eficiente în infrastructură și a inovației. Pentru mai multe detalii despre
activitatea ANCOM vizitați www.ancom.org.ro, www.portabilitate.ro și www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.
Persoană de contact: Cătălina DRAGOMIR, Şef Serviciu
Comunicare, tel. 0372.845.417
Data: 27.04.2016
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu