Pentru a onora cerinţele clienţilor, manifestate prin creşterea exponenţială a comenzilor online şi a trimiterilor internaţionale import, Poşta Română a dezvoltat o nouă reţea de transport care să asigure livrarea mecanizată, având suport logistic dedicat, în fiecare localitate de pe teritoriul României. Aceasta este proiectată pe un număr de 167 de subunităţi poştale (157 în mediul urban şi 10 în mediul rural), care au fost dotate cu suportul logistic şi uman necesar - autovehicule, infrastructură IT, de comunicaţii şi agenţi curieri.
Astfel,
clienţii Poştei Române au asigurată acum livrarea la domiciliu pentru următoarele categorii de servicii: Serviciul StaiAcasă Plus, prin care se oferă livrare la “uşă” şi distribuţie rapidă clienţilor care
comandă alimente la temperatură ambientală, dar şi produse nealimentare, de la
retailerii care încheie contracte cu Poşta Română. Dacă, la data lansării
acestui serviciu (aprilie 2020), StaiAcasă Plus era disponibil doar în
reşedinţele de judeţ şi în localităţile limitrofe, în limita a 20 km, în
prezent acesta se prestează în toate localităţile din România, pentru
colete cu o greutate maximă de 30 kg.
Tariful este negociat pe bază contractuală, iar partenerii de contract au parte de
condiţii similare de prestare cu cele ale operatorilor poştali concurenţi de pe
piaţa de servicii poştale (notificarea prin SMS a destinatarului privind
livrarea trimiterii, contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea
zilei de livrare într-un termen maxim de 5 zile calendaristice, monitorizarea
parcursului trimiterii în sistem Track & Trace, cu posibilitatea urmăririi
pe site-ul Poştei Române).
Timpii de livrare sunt: Z sau
maxim Z+1 (în aceeaşi localitate
şi în localităţile arondate la subunitatea cu activitate mecanizată), Z+1 (în
restul localităţilor din judeţ), Z+2 sau maxim Z+3 (în restul localităţilor la
nivel naţional).
Serviciul Express, pentru produsele: Prioripost (greutate maximă 20 kg), Prioripost cu
valoare declarată fixă (greutate maximă 2 kg), Prioripost facturi (greutate
maximă 20 kg) şi EMS (greutate maximă 30 kg).
Până în prezent, se asigura livrarea mecanizată a
trimiterilor Express interne şi internaţionale pentru destinatari la
domiciliul/sediul clientului în 1.460 de localităţi. Noua reţea de transport permite
livrarea la sediul/domiciliul clientului în toate localităţile din România. Serviciul
asigură notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii,
contactarea telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare
într-un termen de 7 zile lucrătoare de la sosirea în subunitate (trimiteri
interne Express) şi 15 zile calendaristice (EMS), dar şi două tentative de
livrare la domiciliul/sediul clientului.
Timpii de livrare pentru trimiterile Express sunt: 12 ore
în aceeaşi localitate, 24 de ore între reşedinţele de judeţ şi intrajudeţean,
36 de ore între oricare alte două localităţi.
Colet poştal intern din serviciile Standard, Valoare
declarată, Ramburs şi Confirmare de primire, cu serviciul suplimentar Factaj (Factaj – tarif pentru livrare la domiciliu sau la sediu
a coletelor poştale interne). Noua reţea de transport permite asigurarea
livrării trimiterilor de colete poştale interne cu Factaj, la domiciliu, în
orice localitate din România, faţă de 101 localităţi, câte erau accesibile
până în prezent.
Timpii de livrare, la nivel naţional, sunt Z+5, iar
greutatea maximă a trimiterii trebuie să fie de 20 kg. Serviciul asigură
notificarea prin SMS a destinatarului privind livrarea trimiterii, contactarea
telefonică a destinatarului pentru confirmarea zilei de livrare într-un termen
de 5 zile calendaristice de la sosirea în subunitatea poştală. După acest
termen, destinatarul poate ridica trimiterea într-un termen de încă 5 zile calendaristice
de la sediul subunităţii poştale din raza de distribuire a destinatarului,
începând cu ziua lucrătoare următoare.
EMS, colete poştale şi pachete
mici extracomunitare import (pentru care s-a asigurat serviciul de Comisionariat Vamal şi clientul
solicită livrare la domiciliu/sediu).
Dacă, până în prezent, se asigura
livrarea mecanizată a trimiterilor la domiciliu doar pentru clienţii din
Municipiul Bucureşti şi localităţile din judeţul Ilfov, acum serviciul este
disponibil şi pentru destinatarii din toată ţara.
Timpii de livrare sunt definiţi
în funcţie de trimitere, de la Z+2, la maxim Z+5. În acest interval nu
este inclusă perioada necesară efectuării formalităţilor vamale.
Totodată, Poşta Română a introdus tariful de livrare la domiciliu a
trimiterilor import supuse serviciului de comisionariat vamal: 14 lei/trimitere
(TVA inclus), pentru destinatarii care solicită expres acest lucru.
„Adaptăm continuu serviciile companiei la
solicitările şi nevoile clienţilor. Implementarea acestei reţele de transport
constituie suportul necesar dezvoltării portofoliului de produse şi servicii al
Poştei Române, parte integrantă a strategiei companiei de a creşte cota de
piaţă pe segmentele expres
şi coletărie. De asemenea, dorim să întărim rolul nostru pe piaţa serviciilor
de e-commerce, fiind un partener de încredere pentru marii retaileri, agenţii
economici şi instituţiile publice şi un distribuitor de nădejde la uşa
destinatarului final”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Compartiment Comunicare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu