Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 11 octombrie 2020

Elevul fără Internet a pierdut peste 300 de ore de şcoală; educaţia remedială este soluţia

World Vision România: Elevul fără Internet a pierdut peste 300 de ore de şcoală; educaţia remedială este soluţia

Concluziile unei dezbateri cu cei care pot schimba faţa şcolii româneşti, organizată de Ziua Educaţiei
După o perioadă extrem de dificilă, în care un elev fără internet din România a pierdut aproximativ o treime dintre orele din anul şcolar, educaţia remedială trebuie să fie o prioritate pentru toţi cei implicaţi în sistemul de învăţământ, aceasta este una dintre principalele concluzii ale dezbaterii "Ziua Educaţiei: Lecţiile pandemiei", organizată astăzi, luni, 5 octombrie de World Vision România.

La dezbatere au participat actori-cheie din local, pentru a vedea cum funcţionează descentralizarea deciziei în educaţiei şi care sunt concluziile după primele trei săptămâni de şcoală: Gheorghe Damian, primar, comuna Ciugud, judeţul Alba; Sergiu Arsene, primar, comuna Bod, judeţul Braşov; Marinela Marc, inspector şcolar general, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj; Gabriela Conea, inspector şcolar pentru proiecte educaţionale, Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi; Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România; Iulian Cristache, preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi; Sorin Cîrstea, directorul Şcolii Gimnaziale Scundu, Vâlcea; Dragoş Sdrobiş, profesor Liceul Teoretic Gelu Voievod, Gilău, Cluj, expert proiect "Şcoala pentru Toţi", profesor Şcoala din Valiză; Teordora Grîu şi Georgiana Asavei, eleve, Consiliul Consultativ al Copiilor din World Vision România, Daniela Trubiansky, psihoterapeut de familie, membru în Boardul World Vision România.

Înregistrarea întregului eveniment poate fi vizionată aici:
https://www.youtube.com/watch?v=_z2ImquLpLw&ab_channel=WorldVisionRomania

World Vision România atrage atenţia asupra faptului că elevii din diverse cicluri au pierdut în anul şcolar 2019-2020, din cauza pandemiei de COVID-19, între 209 şi 374 de ore de şcoală, dacă au avut acces zero la şcoala online. Acest lucru înseamnă aproape o treime din cele 35 de săptămâni de şcoală.

În acest moment, una dintre soluţiile la această problemă este educaţia remedială, care a devenit principala preocupare a unor societăţi cu sisteme de educaţie dezvoltate, unde redeschiderea şcolilor a adus în prim-plan golurile pe care absenţa şcolii şi a cursurilor online le-a lăsat în educaţia elevilor. Pentru a asigura un sprijin profesorilor care fac educaţie remedială la clasă, în aceste prime săptămâni din noul an şcolar, o opţiune viabilă ar fi un sistem de after-school susţinut de stat.

World Vision România continuă din luna octombrie programul "Şcoală după şcoală" în mediul rural pentru peste 5.000 de copii. Prin acest program, fundaţia oferă masă caldă şi ore de educaţie remedială în regim after-school. Acolo unde acestea nu se pot derula din cauza cazurilor de îmbolnăvire sau nu se pot asigura condiţiile de siguranţă - aproximativ 10% dintre şcolile din programe - se vor acorda tichete de masă sau masa la pachet pentru acasă, concomitent cu ore de educaţie remedială online, urmate de vizite de monitorizare. Fundaţia World Vision România desfăşoară proiecte în peste 300 de şcoli din mediul rural.

Concluziile dezbaterii:

* Formarea profesorilor este extrem de importantă pentru un sistem de educaţie performant, consideră primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian. " De când am pus bazele acestei şcoli smart şi înainte am adoptat un buget important pentru formarea cadrelor didactice, pentru a-i pregăti inclusiv pentru acest învăţământ online. Deşi nu ştiam că vine pandemia, noi a trebuit să ne pregătim cadrele didactice. Aşa cum eu, ca primar, citesc în fiecare zi, învăţ în fiecare zi, particip la cursuri, sunt convins că asta va da roade şi în zona aceasta educaţională", a declarat primarul.

* Primarul Sergiu Arsene (comuna Bod, judeţul Braşov) a explicat nevoia de descentralizare la nivelul comunităţii inclusiv a angajării cadrelor didactice, descentralizare cuprinsă în forma iniţială a Legii Educaţiei, dar schimbată pe parcurs prin modificarea legislaţiei.

* Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj şi-a asumat achiziţia de echipamente digitale. "Sunt foarte mulţi primari care au negociat cu companiile de telefonie - tablete în schimbul unui abonament", a declarat Marinela Marc, Inspector Şcolar General, Inspectoratul Şcolar Judeţean Cluj.

* Despre importanţa competenţelor informatice pentru profesor a vorbit şi Gabriela Conea (Inspectoratul Şcolar Judeţean Iaşi). "Pe 24 martie a fost publicat primul ghid pentru şcoala de acasă. Pe site-ul IŞJ sunt 14 resurse deschise, create de colective de profesori. Ni s-a întins o mână de la o companie - centru de formare pentru educaţie digitală, predare hibrid, sincronă şi asincronă", a declarat Inspectorul Şcolar.

* Trebuie să avem un moment T0 şi să începem să construim, consideră Iulian Cristache, Preşedintele Federaţiei Naţionale a Asociaţiilor de Părinţi. "Şcoala, consiliul nu trebuie să aştepte de la minister să facă minuni. Părinţii să fie responsabili şi să îi sprijine pe profesori. Profesorii să-şi facă datoria", a declarat acesta.

* "În pandemie, a devenit clar că pregătirea remedială pentru ca elevii să recupereze este o necesitate - suntem o ţară campioană la abandon şcolar, în top la analfabetism funcţional (40%). Şi în pandemie, şi după începutul şcolii, World Vision a continuat să lucreze cu copiii din mediul rural, dar şi cu autorităţile locale şi cu părinţii. Profesorii sprijiniţi de noi au lucrat cu copiii la diverse materii, pentru a-i pregăti pentru Evaluarea naţională şi Bacalaureat. Rezultatele nu au întârziat - am reuşit să avem peste 90% rată de absolvire la Bacalaureat pentru copiii din programele noastre", a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.

La aniversarea a 30 de ani de existenţă, World Vision România face un apel la sprijinirea învăţământului rural. Fundaţia a demarat o campanie de strângere de fonduri pentru şcolile, elevii şi profesorii din mediul rural. Donaţiile se pot face fie prin SMS la numărul 8864, cu mesajul SPERANŢĂ (cost 4 euro), fie direct pe site-ul campaniei, https://worldvision.ro/implica-te/proiecte-fundraising/daruieste-educatie/, unde se poate dona orice sumă.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu