Compania
Naţională Poşta Română a extins serviciul de alertă prin SMS pentru toate
tipurile de trimiteri sosite din afara Uniunii Europene, în toate cele 52 de
oficii poştale cu asistenţă vamală. Astfel, clienţii sunt anunţaţi, printr-un
mesaj primit pe telefonul mobil, despre data şi ora de la care se pot prezenta
în subunităţile poştale pentru ridicarea trimiterilor.
Poşta Română continuă procesul de informatizare a serviciilor oferite clienţilor. Astfel, începând de
astăzi, clienţii care primesc colete şi trimiteri recomandate sau simple nu vor mai fi notificaţi prin intermediul avizelor scrise. Aceştia vor primi un SMS la numărul de telefon aflat pe trimiterile poştale (dacă a fost furnizat de expeditor), care va conţine: numărul alocat trimiterii în oficiul poştal, urmat de numărul de tracking (în cazul trimiterilor înregistrate), data de la care clientul se poate prezenta la oficiul poştal cu asistenţă vamală pentru ridicarea trimiterii, documentele solicitate de către vamă, perioada de timp în care trimiterea se păstrează la oficiul poştal, precum şi adresa şi programul de lucru al subunităţii poştale. Serviciul este disponibil pentru pachete
mici din categoria Standard şi pachete mici înregistrate, cu o greutate de până
în 2 kg, dar și pentru colete poştale şi trimiteri EMS, până în 30 kg.
Avizarea şi reavizarea prin SMS a
trimiterilor extracomunitare import se vor efectua în cadrul subunităţilor
poştale cu asistenţă vamală informatizate, în ziua sosirii/prelucrării
expediţiilor.
Trimiterile poştale cu conţinut supus
controlului vamal sosite şi avizate se vor păstra la sediul subunităţii
poştale, la dispoziţia destinatarilor sau expeditorilor (în cazul trimiterilor
returnate de operatorii poştali de destinaţie), în spaţiul prevăzut pentru
depozitare temporară sub supraveghere vamală, astfel:
-
30
de zile calendaristice - pachetele mici din serviciul Standard, înregistrate,
şi coletele poştale;
-
15
zile calendaristice - trimiterile EMS.
La solicitarea scrisă a expeditorului/ destinatarului, acest
termen se poate prelungi, fără a se depăşi însă termenul de 90 de zile prevăzut
în legislaţia vamală pentru depozitarea temporară a trimiterii respective la
nivelul subunităţii poştale cu asistenţă vamală.
Trimiterile poştale care nu s-au predat, în urma
avizării, se reavizează o singură dată, prin aviz SMS, după:
-
2
zile calendaristice de la data invitării - în cazul trimiterilor EMS şi a
coletelor poştale import din ţările Elveţia şi Norvegia;
-
10
zile calendaristice de la data invitării - în cazul celorlalte trimiteri
poştale.
La ghişeu, clientul va prezenta un act de
identitate şi mesajul primit pe telefon cu numărul de sosire al trimiterii,
apoi va semna în evidenţele oficiantului poştal.
„Cu ajutorul acestui serviciu va fi redusă
aglomeraţia din oficiile poştale cu vamă şi va fi scurtat semnificativ timpul
în care clienţii sunt notificaţi în legătură cu sosirea trimiterilor poştale.
Ne dorim ca, în acest fel, să reducem numărul de trimiteri poştale neridicate.
Odată cu simplificarea proceselor operaţionale de la nivelul oficiilor cu vamă,
eliminăm şi costuri suplimentare generate de operaţiunile de avizare şi
reavizare. Continuăm, astfel, să sporim calitatea serviciilor oferite şi să
dezvoltăm noi produse pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri”,
a declarat Horia
Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.
Până astăzi, sistemul de alertare a clienţilor prin SMS funcţiona în 1.160 de oficii poştale din toată ţara, pentru pachetele mici sosite din UE.
Compartiment Comunicare
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu