Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 6 octombrie 2020

Clienţii Poştei Române, notificaţi prin SMS la sosirea trimiterilor în oficiile cu asistenţă vamală

 

Compania Naţională Poşta Română a extins serviciul de alertă prin SMS pentru toate tipurile de trimiteri sosite din afara Uniunii Europene, în toate cele 52 de oficii poştale cu asistenţă vamală. Astfel, clienţii sunt anunţaţi, printr-un mesaj primit pe telefonul mobil, despre data şi ora de la care se pot prezenta în subunităţile poştale pentru ridicarea trimiterilor.

         Poşta Română continuă procesul de informatizare a serviciilor oferite clienţilor. Astfel, începând de

astăzi, clienţii care primesc colete şi trimiteri recomandate sau simple nu vor mai fi notificaţi prin intermediul avizelor scrise. Aceştia vor primi un SMS la numărul de telefon aflat pe trimiterile poştale (dacă a fost furnizat de expeditor), care va conţine: numărul alocat trimiterii în oficiul poştal, urmat de numărul de tracking (în cazul trimiterilor înregistrate), data de la care clientul se poate prezenta la oficiul poştal cu asistenţă vamală pentru ridicarea trimiterii, documentele solicitate de către vamă, perioada de timp în care trimiterea se păstrează la oficiul poştal, precum şi adresa şi programul de lucru al subunităţii poştale.

            Serviciul este disponibil pentru pachete mici din categoria Standard şi pachete mici înregistrate, cu o greutate de până în 2 kg, dar și pentru colete poştale şi trimiteri EMS, până în 30 kg.

         Avizarea şi reavizarea prin SMS a trimiterilor extracomunitare import se vor efectua în cadrul subunităţilor poştale cu asistenţă vamală informatizate, în ziua sosirii/prelucrării expediţiilor.

         Trimiterile poştale cu conţinut supus controlului vamal sosite şi avizate se vor păstra la sediul subunităţii poştale, la dispoziţia destinatarilor sau expeditorilor (în cazul trimiterilor returnate de operatorii poştali de destinaţie), în spaţiul prevăzut pentru depozitare temporară sub supraveghere vamală, astfel:

-                    30 de zile calendaristice - pachetele mici din serviciul Standard, înregistrate, şi coletele poştale;

-                    15 zile calendaristice - trimiterile EMS.

         La solicitarea scrisă a expeditorului/ destinatarului, acest termen se poate prelungi, fără a se depăşi însă termenul de 90 de zile prevăzut în legislaţia vamală pentru depozitarea temporară a trimiterii respective la nivelul subunităţii poştale cu asistenţă vamală.

         Trimiterile poştale care nu s-au predat, în urma avizării, se reavizează o singură dată, prin aviz SMS, după:

-                    2 zile calendaristice de la data invitării - în cazul trimiterilor EMS şi a coletelor poştale import din ţările Elveţia şi Norvegia;

-                    10 zile calendaristice de la data invitării - în cazul celorlalte trimiteri poştale.

         La ghişeu, clientul va prezenta un act de identitate şi mesajul primit pe telefon cu numărul de sosire al trimiterii, apoi va semna în evidenţele oficiantului poştal.

         Cu ajutorul acestui serviciu va fi redusă aglomeraţia din oficiile poştale cu vamă şi va fi scurtat semnificativ timpul în care clienţii sunt notificaţi în legătură cu sosirea trimiterilor poştale. Ne dorim ca, în acest fel, să reducem numărul de trimiteri poştale neridicate. Odată cu simplificarea proceselor operaţionale de la nivelul oficiilor cu vamă, eliminăm şi costuri suplimentare generate de operaţiunile de avizare şi reavizare. Continuăm, astfel, să sporim calitatea serviciilor oferite şi să dezvoltăm noi produse pentru a veni în întâmpinarea nevoilor clienţilor noştri”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.

            Până astăzi, sistemul de alertare a clienţilor prin SMS funcţiona în 1.160 de oficii poştale din toată ţara, pentru pachetele mici sosite din UE.

 

Compartiment Comunicare

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu