Referitor la afirmațiile făcute în cursul zilei de ieri, 27
august 2020, de candidații PNL la alegerile locale din acest an, privind
activitatea Consiliului Județean Caraș-Severin, vă prezentăm următorul punct de
vedere:
1.
Proiectele de infrastructură rutieră au constituit în permanență o prioritate a
Consiliului Județean. Din păcate, în 2016, administrația liberală a lăsat în
urmă o situație dezastruoasă. Timp de opt luni conturile au fost blocate, putând face plăți doar pentru salarii,
proiectele majore erau în impas, iar noile proiecte de reabilitare a drumurilor
județene nu se puteau depune spre finanțare pentru că drumurile avute în vedere
nu au fost niciodată intabulate. În
primele luni am reușit să intabulăm peste 500 km de drumuri județene. Acesta
era motivul pentru care atâta timp nimeni nu a făcut nimic în acest sens.
Bineînțeles, în tot acest timp, administrația liberală ne comunica realizări
mărețe.
S-a reușit, totuși, în
acești ani să începem proiecte majore de infrastructură rutieră accesând, în
sfârșit, fonduri europene și guvernamentale în sumă totală de 290 milioane lei
din care avem deja, după cum se și vede, în lucru 250 km de drum județean.
§ Cu finanțare europeană:
o Modernizare DJ 608 Plugova (DN6) – Globurau – Costis – Borugi –
Cornereva –Obita - Rusca (DN6) cu toate amenajările adiacente – valoare totală de peste 125 milioane
lei.
o Modernizare DJ 581, intersecție cu DJ 586
A (Secășeni) – intersecție cu DN 57 (Grădinari), valoare totală de peste 25 milioane lei.
§ Cu finanțare PNDL – valoare
totală de aproximativ 100 milioane lei
§ Modernizare DJ, 585, Valeapai – Duleu – Limită județ Timiș
§ Modernizare DJ
608B , Copăcele-Zorlencior
§ Modernizare DJ
608B , Zorlencior- Zorlențu Mare
§ Modernizare DJ
680A , Maciova - Ciuta - Obreja (DN 68)
§ Reabilitare DJ
571 F (DN 57B) - Eftimie Murgu
§ Reabilitare DJ
571G , L=7,249 km, Gîrbovăț - Lăpușnicu
Mare, 4 tronsoane
§ Reabilitare DJ
608B , Constantin Daicoviciu – Copăcele
§
Prin Compania Națională de
Investiții – valoare totală de 23,5 milioane lei
§
DJ
572 Berzovia – Vermeș
§
DJ
587 Fîrliug – Duleu
§
Ranforsare
sistem rutier cu o valoare estimată de 15,6 milioane lei
Sunt deja
aprobate, cu finanțare europeană, proiectele pentru reabilitarea altor aproximativ
130 km de drum județean.
2.
Acordul cadru pentru serviciile de deszăpezire pe Muntele Mic a fost încheiat în
29.12.2017 pentru o perioadă de 36 de luni, având o valoare de 772.488 lei fără
TVA. În cadrul acestuia au fost încheiate 3 contracte subsecvente pentru
iernile 2017-2018, 2018-2019 și 2019-2020.
Conform
documentației de atribuire, acordul cadru încetează de drept prin ajungerea la
termen sau prin epuizarea cantităților contractate și/sau atingerea pragului
valoric a prețului serviciilor inclus în propunerea financiară. Ca urmare a
faptului că în iernile din anii 2018 și 2019
s-au înregistrat cantități mai mari de precipitații și perioade
prelungite de viscol, care au dus la închideri de drum și consum mai mare de
resurse pentru redarea circulației, s-au epuizat cantitățile contractate și s-a
atins pragul valoric contractat în urma licitației din anul 2017, acordul cadru
încetând de drept. În consecință, conform
art. 5 alin din OUG 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice,
republicată cu modificările şi completările ulterioare, în calitate de
administrator al DJ 608A, Telescaun – Muntele Mic, Direcția de Drumuri Județene Caraș-Severin a avut obligația de a achiziționa
noi servicii de deszăpezire în vederea menținerii condițiilor de siguranță pe
timp de iarnă pentru participanții la trafic.
Licitația
pentru servicii de deszăpezire pe Muntele Mic pentru următoarele 36 de luni a
fost publicată atât în Sistemul Electronic de Achiziții Publice Național (SEAP)
cât și în cel european (JOUE), în data de 16.07.2020, fiind la dispoziția
tuturor companiilor interesate, care au putut oferta până în 19.08.2020. Considerăm că anunțarea
persoanelor fizice, în mod nominal, asupra lansării unei licitații ar putea fi
interpretată ca o tentativă de trafic de influență.
3.
În cazul
Sălii Polivalente din Reșița, se impune sublinierea unei evidențe. Aici, își
desfășoară antrenamentele CSM Reșița, ACS Banat Girls, Club Sportiv Universitatea
Reșița și, tot aici, s-au derulat edițiile 2017, 2018 și 2019 ale Campionatului
Național de Lupte, toate cu titlul gratuit. Dacă ar fi fost percepută, suma
pe care cluburile ar fi trebuit să o plătească Consiliului Județean
Caraș-Severin, în ultimii 3 ani, pentru folosința Sălii Polivalente, ar fi fost
de 1.102.200 lei.
Primăria Municipiului Reșița ne-a remis o
estimare de preț de 387.000 lei pentru lucrări
de reabilitare trepte și podest la intrarea principală în clădirea Consiliului
Județean Caraș-Severin și cea a Sălii Polivalente cu recomandarea de lua
legătura cu firma câștigătoare a licitației de reabilitare a Centrului Civic. Nici
astăzi, nu avem un răspuns la solicitarea, adresată firmei, de a ne comunica
oferta de preț însoțită de devize estimative și liste de cantități, suma
avansată neavând o justificare temeinică.
4.
Legat de situația de la Spitalul Județean de Urgență Reșița. Consiliul Județean Caraș-Severin a alocat, doar în acest
an, Spitalului Județean de Urgență Reșița suma de 2.194.000 lei din care
1.119.000 lei pentru susținerea proiectelor de investiții, diferența
reprezentând-o cheltuieli curente ale unității spitalicești în contextul unei
activități susținute pentru combaterea COVID-19.
Din decembrie 2018, când, prin Hotărâre de Guvern, a fost alocată suma de 4
milioane lei Spitalului Județean de Urgență Reșița, alte alocări de la bugetul
de stat pentru cheltuieli curente și de capital nu au fost făcute. Sumele
alocate în acest an de Ministerul Sănătății și pentru care instituția județeană
a acoperit cofinanțarea de 10% au fost strict pentru investiții.
Prin proiectul “Romania Serbia
initiativă comună împotriva cancerului în regiunea transfrontalieră îmbunătățirea
diagnosticării și tratamentul tumorilor maligne” este inclusă și achiziția
unui Computer Tomograf (CT). Titlularul acestui parteneriat este Spitalul
Județean de Urgență Reșița care a întârziat luarea unor decizii, inclusiv
privind avansarea de fonduri pentru aceste achiziții, dată fiind succesiunea de
manageri ai acestei unități spitalicești. Numirile pentru această funcție au
fost făcute de Ministerul Sănătății, nu de Consiliul Județean Caraș-Severin.
Suprinzător cum aceste afirmații, legate de asigurarea finanțării
Consiliului Județean Caraș-Severin, au fost lansate după terminarea mandatului directorului
numit de Ministerul Sănătății la conducerea Spitalului Județean de Urgență
Reșița.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu