Prin Hotărârea de Guvern nr. 480 din 10 iulie 2013 pentru modificarea
şi completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a
Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, aprobat
prin Hotărârea Guvernului nr.1391/2006, au fost aduse mai multe
modificări privind circulaţia pe drumruile publice care au intrat în
vigoare începând cu data de 8 august a.c.
Cele mai importante modificări şi completări sunt:
- “Au dreptul
să conducă vehicule din categoria Tr şi posesorii permiselor de
conducere valabile pentru una dintre categoriile B, BE, C sau CE, după
cum urmează:
a) posesorul permisului de conducere valabil pentru
categoria B are dreptul să conducă tractor rutier, cu masa maximă
autorizată de până la 3.500 kg, la care se poate ataşa o remorcă a cărei
greutate maximă autorizată să fie mai mică de 750 kg;
b) posesorul
permisului de conducere valabil pentru categoria BE are dreptul să
conducă tractor rutier, cu masa maximă autorizată de până la 3.500 kg,
la care se poate ataşa o remorcă a cărei greutate maximă autorizată să
fie mai mică de 3.500 kg;
c) posesorul permisului de conducere
valabil pentru categoria C are dreptul să conducă tractor rutier, cu
masa maximă autorizată mai mare de 3.500 kg, la care se poate ataşa o
remorcă a cărei greutate maximă autorizată să fie mai mică de 750 kg;
d) posesorul permisului de conducere valabil pentru categoria CE are
dreptul să conducă tractor rutier, cu masa maximă autorizată mai mare de
3.500 kg, la care se poate ataşa o remorcă a cărei greutate maximă
autorizată să fie mai mică decât greutatea maximă a tractorului."
Vehiculele
trebuie conduse numai pe drumurile, părţile carosabile, benzile sau
pistele stabilite pentru categoria din care fac parte. În cazul în care
pe drumurile publice nu sunt amenajate benzi sau piste speciale pentru
biciclete şi celelalte vehicule fără motor, acestea pot fi conduse şi pe
acostament în sensul de mers, dacă circulaţia se poate face fără
pericol.
Vehiculele din categoria AM, A1, A2 şi A, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând."
Conducătorii de autovehicule şi tramvaie sunt obligaţi să folosească
instalaţiile de iluminare şi/sau semnalizare a acestora, după cum
urmează:
- conducătorii de autovehicule şi tramvaie trebuie să pună
în funcţiune luminile de avarie, în mod succesiv, în ordinea opririi şi
în cazul în care această manevră este impusă de blocarea circulaţiei pe
sensul de mers."
Intenţia conducătorilor de autovehicule şi tramvaie
de a schimba direcţia de mers, de a ieşi dintr-un rând de vehicule
staţionate ori de a intra într-un asemenea rând, de a trece pe o altă
bandă de circulaţie sau de a vira spre dreapta ori spre stânga sau a
celor care urmează să efectueze întoarcere, depăşire ori oprire se
semnalizează prin punerea în funcţiune a luminilor indicatoare de
direcţie cu cel puţin 50 m în localităţi şi 100 m în afara localităţilor
înainte de începerea efectuării manevrelor.
Reducerea vitezei de
deplasare sau oprirea autovehiculelor şi tramvaielor pe partea
carosabilă se semnalizează cu lumina roşie din spate."
Este interzis
să se transporte persoane în stare de ebrietate pe autovehicule din
categoriile AM, A1, A2 şi A sau în cabina ori în caroseria
autovehiculului destinat transportului de mărfuri."
De asemenea
conducătorilor de vehicule le este interzis să traverseze drumurile
publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe
vehicule din categoriile AM, A1, A2 şi A."
Semnul pentru începători se aplică:
"a) la autovehiculele din categoriile AM, A1, A2 şi A, în partea din
spate, lângă numărul de înmatriculare sau înregistrare, după caz;
b) la celelalte autovehicule, pe parbriz, în partea din dreapta jos şi pe lunetă, în partea stângă jos;".
Bicicletele, atunci când circulă pe drumul public, trebuie conduse numai pe un singur rând."
Se interzice conducătorilor de biciclete:
a) să înveţe să conducă biciclete pe drumurile intens circulate;
b) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă;".
Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate.
Candidaţii
care până la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri au fost
declaraţi "admis" la proba teoretică şi nu au finalizat examenul pentru
obţinerea permisului de conducere susţin proba practică în conformitate
cu reglementările în vigoare la data promovării probei teoretice.
Până la data de 19 ianuarie 2014, pregătirea teoretică şi practică prin
cursuri organizate de unităţi se consideră realizată în situaţia
candidaţilor la examenul pentru obţinerea permisului de conducere din
categoria AM, care fac dovada că au absolvit cursul de legislaţie
rutieră în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor
de autovehicule, anterior datei de 19 ianuarie 2013.
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu