Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 28 noiembrie 2025

Ghid pentru combaterea impersonării conturilor de social media

ANCOM a elaborat si publicat un Ghid dedicat institutiilor publice, document ce indica masuri concrete pentru prevenirea si combaterea preluarii neautorizate a elementelor de identitate vizuala a conturilor de social media (fenomen cunoscut sub denumirea de impersonare), metode de identificare a conturilor false si pasii necesari pentru raportarea acestora catre platformele online. Ghidul este disponibil pe pagina de internet a ANCOM, aici.

Pe fondul utilizarii tot mai intense a platformelor sociale si a serviciilor digitale, a crescut si riscul aparitiei conturilor false care impersoneaza conturile oficiale ale autoritatilor publice. Astfel de conturi pot fi folosite pentru:
dezinformare: paginile raspandesc stiri false si informatii care prezinta realitatea in mod eronat/distorsionat, folosindu-se de numele institutiilor oficiale;
escrocherii si frauda financiara: prin intermediul conturilor false care aparent provin de la institutii publice sunt derulate campanii de colectare a datelor personale si de obtinere a unor beneficii financiare;
furt de identitate: datele personale colectate pot fi folosite in activitati cu caracter infractional;
afectarea reputatiei: increderea cetatenilor in institutiile publice este afectata.


Masuri de prevenire

Ghidul ofera institutiilor publice un set de masuri proactive de protectie, care includ securizarea conturilor oficiale, formarea si educarea personalului, precum si monitorizarea continua. Astfel, ANCOM recomanda institutiilor publice sa efectueze o verificare a eventualelor situatii in care elementele de identificare vizuala sunt folosite pe platformele relevante, sa stabileasca modalitatea de raspuns in cazurile de preluare a identitatii vizuale sau sa implementeze proceduri de escaladare pentru situatii urgente care pot afecta ordinea publica sau chiar securitatea nationala.


Identificarea conturilor false

Ghidul ofera o lista detaliata de indicatori care pot semnala impersonarea unui cont/pagini oficiale a unei institutii publice. Institutiile publice si utilizatorii sunt incurajati sa acorde atentie atat elementelor de identitate vizuala, cat si comportamentelor specifice ale conturilor suspecte.

De exemplu, conturile false au denumiri/acronime similare, dar cu modificari subtile (ex: in cazul Ministerului X, denumirea este „Ministerul.X ori au fost operate schimbari minore: Ministeru1 X) sau pot avea domenii web neobisnuite care apar asociate cu contul retelei sociale, precum .tk, .ml, .ga in loc de .gov.ro sau utilizarea „ministerul.X.ro", in loc de ministerulx.gov.ro.

In ceea ce priveste indicatorii de comportament asociat conturilor false, printre acestia se numara activitatea online in intervale orare care nu corespund cu fusul orar al Romaniei, postari repetitive cu acelasi continut/continut similar la intervale scurte de timp ori un numar neverosimil de urmaritori raportat la istoricul activitatii.


Raportarea conturilor false

Ghidul ANCOM detaliaza pasii pentru raportarea conturilor false catre platformele online (ex: Facebook/Meta, Twitter/X, Instagram, LinkedIn), cu specificarea exacta a documentatiei necesare.

Astfel, pentru raportarea unui cont care a fost preluat neautorizat, institutia trebuie sa foloseasca mecanismul intern de raportare al platformei si sa furnizeze acesteia documentatia completa (link oficial, dovezi care atesta calitatea persoanei care face raportarea si furnizarea de informatii credibile cu privire la reprezentare). In cazul in care platforma nu respecta obligatiile din Regulamentul DSA (de exemplu: platforma raspunde sau ofera un raspuns inadecvat sau incomplet sau in cazul in care platforma nu ofera acces la un sistem intern de solutionare a plangerilor etc.), cei in cauza pot depune plangeri pentru nerespectarea Regulamentului DSA. Sesizarile trebuie insotite de prezentarea in detaliu a etapelor parcurse in raport cu platforma, a numarului de referinta alocat de platforma la momentul raportarii, precum si a oricaror elemente probatorii pe care se sprijina sesizarea. Ulterior, plangerea se analizeaza conform Regulamentului DSA.


In calitate de coordonator national pentru serviciile digitale, ANCOM incurajeaza institutiile publice sa acorde o atentie sporita protejarii identitatii institutionale in mediul digital, avand in vedere ca impersonarea conturilor poate afecta integritatea comunicarii publice, poate genera confuzie in randul cetatenilor si poate facilita raspandirea continutului inselator sau manipulator.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu