Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 31 octombrie 2025

Recomandarile ANCOM privind ofertele online de Black Friday pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune

Inainte de lansarea ofertelor promotionale de Black Friday, ANCOM reaminteste utilizatorilor ca au dreptul de a fi informati de catre furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la conditiile de incheiere a contractelor online, cu sau fara vanzarea de echipamente.

De Black Friday, multi utilizatori aleg sa incheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, sa achizitioneze pachete ce includ si terminale sau sa-si reinnoiasca abonamentele existente. De regula, ofertele promotionale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, in sectiunea magazinului online.


Contract la distanta incheiat online

In cazul comenzilor online, inainte de plasarea comenzii, pagina de comanda trebuie sa contina o serie de informatii minime. Butonul sau functia de plasare a comenzii trebuie sa afiseze si o atentionare clara privind existenta unei obligatii de plata dupa finalizarea comenzii. Daca nu exista o astfel de atentionare, utilizatorul nu are nicio obligatie in baza comenzii respective. Pagina de comanda trebuie, de asemenea, sa permita revizuirea si corectarea eventualelor erori inainte de trimiterea comenzii.

Contractul se considera incheiat in momentul in care furnizorul confirma, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator.

Atentie! Daca furnizorul nu confirma acceptarea comenzii, contractul nu este considerat incheiat. Astfel, daca stocul de terminale la preturi promotionale se epuizeaza inainte de transmiterea acestei confirmari de catre furnizor, acesta nu este obligat sa livreze produsul pentru care a primit comanda online.

De asemenea, furnizorul de servicii are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului si fisa de sinteza a contractului, cel tarziu inaintea inceperii furnizarii serviciilor sau la momentul livrarii produselor, dupa caz.

In cadrul paginii InfoCentru ANCOM, utilizatorii pot afla detalii privind conditiile incheierii contractelor la distanta sau pot vedea care sunt sfaturile pentru alegerea ofertelor.


Dreptul de retragere dintr-un contract la distanta

Dupa incheierea unui contract la distanta, utilizatorul are dreptul sa se razgandeasca si sa se retraga din contract, fara a invoca vreun motiv, in termen de 14 zile de la data incheierii acestuia.

Pentru contractul ce include achizitia unui terminal (telefon, tableta, PC etc.), termenul de 14 zile se calculeaza de la data primirii produsului.

Furnizorul are obligatia de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atat la prezentarea ofertei, cat si la incheierea contractului, prin punerea la dispozitie a formularului de retragere. Utilizatorul isi poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declaratii neechivoce de retragere catre furnizor inainte de expirarea termenului de 14 zile.


Recomandari la primirea coletelor cu terminalele comandate

In cazul terminalelor livrate prin servicii de curierat, ANCOM recomanda utilizatorilor ca, inainte de plata rambursului, sa se asigure ca ei sau alti membri ai familiei au facut o astfel de comanda online.

Totodata, ANCOM atrage atentia utilizatorilor sa nu raspunda mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii postale prin care se solicita accesarea unui link si completarea de informatii personale (de exemplu, numarul cardului bancar) presupuse a fi necesare livrarii unui colet. Daca utilizatorul a dat curs unui astfel de mesaj si a fost victima unei inselaciuni, este necesar sa se adreseze organelor de politie pentru inceperea investigatiilor.


Ce, cum si unde reclami

ANCOM poate lua masuri in cazul in care furnizorii nu respecta drepturile utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor la distanta prin care sunt achizitionate servicii de comunicatii electronice (telefonie, internet sau televiziune). Sesizarile pot fi trimise aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu