vineri, 31 octombrie 2025

Recomandarile ANCOM privind ofertele online de Black Friday pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune

Inainte de lansarea ofertelor promotionale de Black Friday, ANCOM reaminteste utilizatorilor ca au dreptul de a fi informati de catre furnizorii de servicii de telefonie, internet sau televiziune cu privire la conditiile de incheiere a contractelor online, cu sau fara vanzarea de echipamente.

De Black Friday, multi utilizatori aleg sa incheie noi contracte pentru servicii de telefonie, internet sau televiziune, sa achizitioneze pachete ce includ si terminale sau sa-si reinnoiasca abonamentele existente. De regula, ofertele promotionale sunt disponibile pe paginile de internet ale furnizorilor de servicii, in sectiunea magazinului online.


Contract la distanta incheiat online

In cazul comenzilor online, inainte de plasarea comenzii, pagina de comanda trebuie sa contina o serie de informatii minime. Butonul sau functia de plasare a comenzii trebuie sa afiseze si o atentionare clara privind existenta unei obligatii de plata dupa finalizarea comenzii. Daca nu exista o astfel de atentionare, utilizatorul nu are nicio obligatie in baza comenzii respective. Pagina de comanda trebuie, de asemenea, sa permita revizuirea si corectarea eventualelor erori inainte de trimiterea comenzii.

Contractul se considera incheiat in momentul in care furnizorul confirma, pe un suport durabil, acceptarea comenzii transmise de utilizator.

Atentie! Daca furnizorul nu confirma acceptarea comenzii, contractul nu este considerat incheiat. Astfel, daca stocul de terminale la preturi promotionale se epuizeaza inainte de transmiterea acestei confirmari de catre furnizor, acesta nu este obligat sa livreze produsul pentru care a primit comanda online.

De asemenea, furnizorul de servicii are obligatia de a pune la dispozitia utilizatorului si fisa de sinteza a contractului, cel tarziu inaintea inceperii furnizarii serviciilor sau la momentul livrarii produselor, dupa caz.

In cadrul paginii InfoCentru ANCOM, utilizatorii pot afla detalii privind conditiile incheierii contractelor la distanta sau pot vedea care sunt sfaturile pentru alegerea ofertelor.


Dreptul de retragere dintr-un contract la distanta

Dupa incheierea unui contract la distanta, utilizatorul are dreptul sa se razgandeasca si sa se retraga din contract, fara a invoca vreun motiv, in termen de 14 zile de la data incheierii acestuia.

Pentru contractul ce include achizitia unui terminal (telefon, tableta, PC etc.), termenul de 14 zile se calculeaza de la data primirii produsului.

Furnizorul are obligatia de a informa utilizatorii cu privire la dreptul de retragere atat la prezentarea ofertei, cat si la incheierea contractului, prin punerea la dispozitie a formularului de retragere. Utilizatorul isi poate exercita dreptul de retragere prin transmiterea formularului sau a unei declaratii neechivoce de retragere catre furnizor inainte de expirarea termenului de 14 zile.


Recomandari la primirea coletelor cu terminalele comandate

In cazul terminalelor livrate prin servicii de curierat, ANCOM recomanda utilizatorilor ca, inainte de plata rambursului, sa se asigure ca ei sau alti membri ai familiei au facut o astfel de comanda online.

Totodata, ANCOM atrage atentia utilizatorilor sa nu raspunda mesajelor (SMS, e-mail) transmise aparent de un furnizor de servicii postale prin care se solicita accesarea unui link si completarea de informatii personale (de exemplu, numarul cardului bancar) presupuse a fi necesare livrarii unui colet. Daca utilizatorul a dat curs unui astfel de mesaj si a fost victima unei inselaciuni, este necesar sa se adreseze organelor de politie pentru inceperea investigatiilor.


Ce, cum si unde reclami

ANCOM poate lua masuri in cazul in care furnizorii nu respecta drepturile utilizatorilor cu privire la incheierea contractelor la distanta prin care sunt achizitionate servicii de comunicatii electronice (telefonie, internet sau televiziune). Sesizarile pot fi trimise aici.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu