Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 6 august 2025

Sistemul Național de Import – demersuri tehnice pentru stabilizarea platformei

Sistemul Național de Import – demersuri tehnice pentru stabilizarea platformei Autoritatea Vamală Română a pus în funcțiune, în data de 1 august, Sistemul Național de Import (SNI).

 Sistemul a devenit operațional după finalizarea tuturor conexiunilor necesare cu cele 21 de sisteme și aplicații componente sau interoperate. În perioada 1–3 august, sistemul a funcționat în parametrii așteptați, iar primele declarații vamale au fost procesate fără disfuncționalități majore. Începând cu 4 august, au fost înregistrate unele dificultăți tehnice în funcționarea sistemului, legate de numărul ridicat de sesiuni concurente deschise simultan de utilizatori.

 Volumul real de lucru din primele zile de producție a fost semnificativ mai mare decât cel înregistrat în perioada de testare, ceea ce a dus la supraîncărcarea aplicației la nivel de sesiuni, afectând viteza de acces și funcționarea fluentă a platformei.

 Ca măsură de remediere, echipele tehnice ale Centrului Național pentru Informații Financiare și ale contractorului au inițiat reconfigurarea sistemului prin distribuirea traficului pe instanțe multiple, pentru a echilibra sarcina și a asigura stabilitatea funcționării în regim de producție extins. 

Pentru asigurarea unei tranziții cât mai fluide către noul sistem, structurile de help desk și de specialitate ale Autorității Vamale Române au adoptat măsuri organizatorice extinse, menite să asigure continuitatea activității vamale pe toate nivelurile – central, regional și local, inclusiv prin prelungirea programului de lucru și în zilele nelucrătoare. 


Menționăm faptul că în situațiile de indisponibilitate temporară a sistemului informatic, au fost dispuse măsuri de utilizare a procedurii alternative. Serviciul relații publice și internaționale 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu