Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 4 august 2025

ANCOM: Utilizatorii se pot razgandi - cum se poate anula portarea unui numar de telefon

Portabilitatea le permite utilizatorilor de servicii de telefonie sa-si pastreze numarul de telefon atunci cand schimba furnizorul pentru a beneficia de cele mai bune oferte de pe piata. Totusi, exista situatii in care utilizatorii se razgandesc, de exemplu, cand primesc o oferta mai buna de la furnizorul actual. ANCOM reaminteste ca anularea portarii este posibila in anumite conditii si termene.

Conditii pentru anularea portarii

Cererea de anulare a portarii trebuie depusa la operatorul unde a fost solicitata portarea (furnizorul acceptor). Daca solicitarea de portare a fost depusa prin mijloace de comunicare la distanta, cererea de anulare poate fi transmisa furnizorului acceptor intr-un mod similar. Formularul tip pentru cererea de anulare a portarii poate fi obtinut de aici sau direct de la furnizorul acceptor.
Cererea de anulare trebuie depusa cel mai tarziu cu 24 de ore inainte de momentul (ziua si ora) convenit impreuna cu furnizorul acceptor pentru realizarea portarii. Neincadrarea in acest termen conduce, de regula, la procesarea cererii de portare, iar un proces de portare finalizat nu mai poate fi anulat. Atat pentru calcularea termenului de portare, cat si a celui de anulare a portarii se iau in considerare doar zilele lucratoare.
Dupa primirea cererii de anulare, furnizorul are obligatia de a confirma primirea si procesarea acesteia. Este foarte important ca utilizatorii sa solicite si sa pastreze o dovada a depunerii la furnizor a cererii de anulare a portarii.
In cazul in care contractul incheiat cu furnizorul acceptor presupune si achizitia unui terminal, este important ca utilizatorii sa verifice clauzele contractuale referitoare la acesta. Anularea portarii nu anuleaza si costurile aferente terminalelor.
Atentie! ANCOM nu este in masura sa dispuna anularea unui proces de portare. Demersul poate fi realizat doar de partile implicate in acest proces: furnizor acceptor si utilizator.

Ce, cum si unde reclami

In cazul problemelor intampinate pe parcursul procesului de anulare a portarii, utilizatorii trebuie sa se adreseze, in primul rand, furnizorului acceptor, in reteaua caruia au intentionat sa-si porteze numerele.

Daca cererile de anulare a portarii nu sunt solutionate sau clarificate de furnizorul acceptor, utilizatorii se pot adresa ANCOM. Pentru a veni in sprijinul acestora si pentru a facilita un raspuns prompt, Autoritatea a pus la dispozitie un formular dedicat reclamatiilor privind anularea portarii. Pentru ca sesizarea transmisa ANCOM sa poata fi analizata, utilizatorii trebuie sa prezinte dovada contactarii furnizorului acceptor si a depunerii cererii de anulare a portarii.

Mai multe informatii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, precum si sfaturi pentru a evita problemele care pot interveni pe parcursul procesului de portare sunt disponibile la www.portabilitate.ro!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu