citez: ,,...să-mi comunicați următoarele:
1.Să-mi comunicați care este cadrul juridic pentru plata unei taxe de cult numită și ,,CULTUS” și care sunt aceste instituții de cult care percep această taxă;
2.Ce reprezintă această taxa numită ,,CULTUS”, cum se calculează, care este valoarea pe anul 2025 și ce beneficii are cetățeanul, în cazul achitării și de la ce dată(vârstă) până la ce dată (vârstă), trebuie să plătească această taxă;
3.Care
este valoarea acestei taxe numită ,,CULTUS” percepută pentru perioada 2016-2025;
4.Care au fost sumele de bani alocate pentru perioada 2020 - 2025, pentru cultele din România, potrivit Legii nr. 489/2006, (cele 18 CULTE RELIGIOASE recunoscute oficial în România).”
Sigur, anumite instituții de cult au fost foarte sigure că, anumite informații cu privire la ,,ochiul” (bani) necuratului, precum și alte lucruri nu le voi obține însă au avut ,,ghinion total”, dacă pentru anumite instituții de cult erau ,,secrete”, pentru alte instituții sunt publice.
Așa cum am promis, în funcție de răspunsul primit, voi prezenta opiniei publice, răspunsurile finalizate și unul dintre cele mai importante răspunsuri cu privire la cultele din România venit de la Secretariatul de Stat pentru Culte, instituția care se ocupă de cultele religioase din România.
Mulțumesc pe această cale Guvernului Românei, care a redirecționat întrebările către Secretariatul de Stat pentru Culte, răspunzând la acestea.
În urma răspunsului oferit, oricine poate să consulte sumele primite de fiecare cult din România, pe foarte mulți ani în urmă, în condițiile în care, anumite instituții de cult au dezinformat proprii credincioși și cerându-le anumite sume de bani pentru te mai miri ce necesități invocând că, statul nu le dă niciun ban și abia se mai descurcă săracii de ei.
Un alt lucru foarte important în privința taxei de ,,cult/cultus” se arată în răspunsul oferit de Secretariatul de Stat pentru Culte, adică cultele pot stabili contribuții din partea credincioșilor pentru susținerea activităților.
Deci, taxa de cult/cultus nu este obligatorie la nivel de țară, o minciună din partea slujitorilor domnului pentru a lua banii propriilor credincioși. Ce rușine și un mare păcat!
Apoi, contribuțiile credincioșilor pot ajuta cu precădere pentru diferite activității (culturale, educative) și, nu pentru investiții (casa parohială, capelă, servitori, mașini ,etc) și pentru luxul acestora.
Dacă aceste lucruri se fac, anumite instituții publice trebuie să intervină, dacă este cazul, pentru a stopa aceste practici care sunt total ilegale.
Toate cultele din România se organizează și funcționează în baza prevederilor constituționale și ale prezentei legi - Legea 489/2006.
Și cum se explică că, anumite instituții de cult, atenție, invocă taxa de cult, retroactiv pe 10 ani, care lege se aplică?!
- cum se explică că, anumite instituții de cult, care s-au luat după unele state din UE și solicită atenție 1% din venit pentru cult/cultus?!
- cum se explică că se eliberează niște bonuri de la chitanțiere luate de la magazine de birotică și, nu bonuri fiscale:
- cum se explică că, la casă/case parohială/parohiale este un lux de invidiat, etc,
FOARTE INTERESANT! În urma unui răspuns oferit parțial se mai așteaptă răspunsul de la instituția de cult citez: ,,în cazul casei parohiale, aceasta reprezentând oglinda comunității locale” în contextul în care, pentru casa parohială este un beneficiu exclusiv al angajaților instituției de cult și nu a cetățenilor contribuabili ai acestei instituții de cult.
În concluzie, opulența, luxul și aroganța unor slujitori ai domnului, este oglinda comunității locale.... ce să mai zici de un așa răspuns?
Dragi credincioși ai acestui cult, munciți, oferiți cât mai mulți bani pentru te mai miri ce au nevoie slujitorii domnului, că doar o să vă laude, că de asta aveți credință și o să vi se ierte păcatele făcute cu voie și fără de voie!
Și când te gândești că, în alte locuri din țară copiii și persoanele cu nevoi nu au ce mânca și în alte locuri din țară este un concurs cine dă mai mult ajutor pentru slujitorii domnului la solicitările acestora.
Când judeci că, la unele instituții de cult plătești 20 lei an/persoană și nu plătești anumite servicii religioase și la alte instituții de cult plătești 200 lei an/persoană și plătești toată viața și, dacă este cazul retroactiv ( după moftul acelui cult) cu 10 ani și nu primești nimic, pardon ,,fala” slujitorului domnului, nu-i normal, nu-i sacru acest lucru.
Parcă nu este aceleași Dumnezeu, doar un alt interes financiar și o mai mare prosteală din partea unora!
Las pe fiecare cititor să tragă propriile concluzii dacă au fost sau nu mințiți , înșelați, prostiți de anumiți slujitorii ai domnului, în decursul anilor, ori respectă vorba să faci ce spune popa, nu ce face popa, că, deh, pe lumea cealaltă o să tragă fiecare pentru faptele lor!”
Documentul vorbește, iar fiecare poate să ofere cât vrea instituțiilor de cult ori preotului pentru iertarea păcatelor și să creadă ce vrea!
Dacă am ajuns să privim credința doar în prisma banilor, din păcate prea departe am ajuns!
Credința privită doar din prisma banilor nu se poate numi credință, ci doar prosteală , jecmănire, etc. fiecare să ofere câți bani vrea, să creadă în cine vrea și să facă ce și cum vrea!
Doamne, iartă-ne păcatele făcute de voie ,ori de nevoie și călăuzește-ne pe drumul pe care TU vrei!
Facă se voia TA!
Se poate accesa: http://culte.gov.ro/?page_id=474.
FINANŢĂRI LĂCAŞURI DE CULT
În conformitate cu prevederile Constituţiei
României, ale Legii nr. 489/2006 privind libertatea religioasă şi regimul
general al cultelor, ale O.G. nr. 82/2001 privind stabilirea unor forme de
sprijin financiar pentru unităţile de cult aparţinând cultelor religioase
recunoscute din România şi ale H.G. nr. 1470/2002 privind aprobarea Normelor
metodologice pentru aplicarea prevederilor O. G. nr. 82/2001, ţinând cont de
principiile proporţionalităţii şi al nevoilor reale ale cultelor, Secretariatul
de Stat pentru Culte a acordat următorul sprijin financiar:
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2014
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2015
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2016
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2017
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2018
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2019
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2020
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2021
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2022
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2023
» Sprijin financiar constructii si reparatii 2024
Se poate accesa
: http://culte.gov.ro/?page_id=476
SPRIJINUL SALARIAL ACORDAT PERSONALULUI CLERICAL PE
ANUL 2024
În conformitate cu prevederile Legii nr. 153/2017
privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, ANEXA I FAMILIA
OCUPAŢIONALĂ DE FUNCŢII BUGETARE “ÎNVĂŢĂMÂ NT”, CAPITOLUL III, Culte, literele
A, B, C, D şi E, Secretariatul de Stat pentru Culte acordă sprijin financiar
pentru salarizarea personalului clerical. Creditele bugetare aprobate privind
contribuţia statului la salarizarea personalului de cult sunt de 1.212.195 mii
lei, conform Legii Nr. 421/2023 a bugetului de stat pe anul 2024, publicată în
Monitorul Oficial nr. 1187 din 29 decembrie 2023, Partea I.
Referitor la sprijinul financiar acordat pot fi
consultate următoarele anexe:
1. Anexa I (extras CAPITOLUL III, Culte, literele A, B, C, D şi E);
2. Sprijin financiar lunar alocat personalului de
cult.
Se poate accesa
: http://culte.gov.ro/

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu