Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



marți, 11 noiembrie 2014

COMUNICAT DE PRESA - PSD CARAS-SEVERIN



Scrisoare deschisa, 
D-lui presedinte Frunzaverde Sorin
Unde se duc banii pentru deszapeziri, pentru modernizarea si repararea drumurilor judetene si comunale , d-le presedinte Frunzaverde Sorin?

Este intrebarea pe care am pus-o de nenumarate ori in sedintele de Consiliu Judetean si la care nu am primit inca un raspuns satisfacator.
Pentru transparenta cheltuirii banului public si pentru a evita pe viitor episoade gen “director Ianas Roseti “ (vezi modul de acordare contra spaga a contractelor de deszapezire) v-am solicitat in ultima sedinta de Consiliu Judetean ca prin serviciile de specialitate sa mi se puna la dispozitie o situatie analitica pe anul 2014 cu privire la modul  de alocare a fondurilor pentru modernizarea si repararea drumurilor judetene si comunale, precum si pentru deszapezire.
As dori sa stiu (cu siguranta si contribuabilii ! ) care este programul de modernizare si reparare pe fiecare drum judetean sau drum comunal la inceputul anului, care sunt sumele alocate, care   a fost/este modalitatea de alocare ( licitatie, selectie de oferte, incredintare directa etc ), care au fost castigatorii, care e stadiul de realizare, exista sau nu eventuale restante la plata si daca da din ce motiv. Acelasi lucru l-am cerut si pentru activitatea de deszapezire.
Intotdeauna la aceste intrebari nu am primit raspunsuri sau am fost “ trimis “ la site-ul Consiliului Judetean cu toate ca Legea 393/2004 privind Statutul alesilor locali prevede urmatoarele:
Art. 42. - (1) Dreptul alesilor locali de a avea acces la orice informatie de interes public nu poate fi ingradit.
(2) Autoritatile administratiei publice centrale si locale, institutiile, serviciile publice, precum si persoanele juridice de drept privat sunt obligate sa asigure informarea corecta a alesilor locali, potrivit competentelor ce le revin, asupra treburilor publice si asupra problemelor de interes local.
De asemenea in Regulamentul de Organizare si Functionare al Consiliului Judetean la Art.89 si Art 90 se prevede:
Art.89.–(1)Fiecare consilier poate adresa întrebări preşedintelui şi vicepreşedinţilor, secretarului judeţului, precum şi celorlalţi conducători din aparatul de specialitate al Consiliului Judeţean sau instituţiile ori societăţile din subordinea acestuia.
 (2)Prin întrebare se solicită informaţii cu privire la un fapt necunoscut.
(3)Cei întrebaţi vor răspunde, de regulă, imediat sau dacă nu este posibil, la următoarea şedinţă.
Art.90. – (1)Interpelarea constă într-o cerere, prin care se solicită explicaţii autorităţilor publice sau de stat în legătură cu un fapt cunoscut.
(2)Cel interpelat are obligaţia de a răspunde până la următoarea şedinţă sau imediat, în scris, sau oral, solicitării autorului interpelării.
Conform celor de mai sus, revin cu o mai veche cerere prin care va solicit in legatura cu executia ,,Cabanei Salvamont” de pe muntele Semenic, sa-mi fie puse la dispozitie urmatoarele informatii : costurile celor doua refugii turistice precum si locatiile unde sunt amplasate si de asemenea documentatia de constituire si restituire a garantiei de buna executie.
Sper,  ca urmare acestei scrisori ,sa dispuneti celor vizati sa imi puna la dispozitie conform prevederilor legii cele solicitate.
                    
Cu stima,
                                                                   Ion Spanu
                            Lider consilieri judeteni PSD Caras-Severin
Resita
10.11.2014

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu