
către state membre Schenge
În cauză există suspiciunea rezonabilă că membrii grupării erau
implicați în mod direct în racolarea, îndrumarea și facilitarea
deplasării ilegale în state ca Franța, Italia, Germania, Ungaria a
cetățenilor filipinezi și nepalezi, cetățeni străini ce se aflau deja pe
teritoriul României, ca urmare a desfășurării unor activități lucrative
în domeniul casnic, având contracte individuale de muncă încheiate cu
diverși angajatori români, precum și permise de ședere pe teritoriul
României.
Persoanele interesate să părăsească teritoriul României erau racolate de către numitul S.K, ajutat și de alți membri ai grupării, atât telefonic cât și prin intermediul altor persoane, acesta facilitându-le obținerea vizelor Schengen în baza unor documente falsificate, iar în cazul în care nu puteau fi obținute astfel de vize membrii grupării se ocupau de organizarea transportului clandestin al migranților în țările aflate în spațiul Schengen.
La dosarele depuse de către aplicanți au fost identificate, contracte de muncă contrafăcute, din care rezulta că cetățenii străini erau angajați de către membrii grupării, că aveau stabilită reședința la adresele de domiciliu ale acestora, precum și declarații falsificate din care rezulta faptul că, familia angajatoare din România va pleca în străinătate în scop turistic și cetățeanul străin însoțește familia în acea călătorie, asumându-și responsabilitatea cu privire la suportarea cheltuielilor aferente și garantând reîntoarcerea în România a angajatului.
După obținerea vizelor, numitul S.K primea de la cetățeanul străin căruia îi facilitase obținerea frauduloasă a vizei sumele solicitate (între 1.500 — 2.500 euro).
De asemenea, acesta proceda imediat la anularea rezervărilor biletelor de avion, respectiv a camerelor de hotel
și se ocupa de obținerea unor noi rezervări pentru zboruri către
destinația dorită de către cetățeanul străin (țări precum Franța,
Italia, Portugalia, Germania, Belgia, Spania).
Astfel, cetățenii străini își obțineau vizele Schengen în mod legal, însă în baza unor documente contrafăcute sau falsificate, ieșirea acestora din România fiind efectuată în mod fraudulos.
În cazul în care cetățenii străini nu dețineau sumele de bani solicitate de către S.K sau nu îndeplineau condițiile prin care se puteau obține în mod fraudulos vizele Schengen, în sensul că, nu erau angajați pe teritoriul țării noastre, aceștia erau scoși în mod ilegal din România de către un alt membru al grupării cu sprijinul altor conaționali sau cetățeni români prin traversarea pe jos, prin zona verde, a graniței româno-ungare, pe lângă punctele de trecere a frontierei.
S-a stabilit faptul că de la angajatorii români au dispărut începând cu luna ianuarie 2012 și până în prezent în jur de 40 cetățeni nepalezi și filipinezi.
Cu ocazia perchezițiilor domiciliare au fost depistați 3 migranți ilegali, din Bengal, Bangladesh și India, față de care se va lua măsura expulzării.
Procurorii D.I.I.C.O.T — Structura Centrală au dispus la data de 16.01.2014 măsura preventivă a reținerii față de 4 inculpați, urmând să fie prezentați Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă.
În cauză s-a cooperat cu autorități judiciare și polițienești din Germania, Austria, Republica Cehă și Ungaria.
Suportul de specialitate a fost asigurat de către Serviciul Român de Informații și Direcția Operațiuni Speciale.
Acțiunea a fost efectuată cu sprijinul Jandarmeriei Române și Inspectoratului General pentru Imigrări.
Menționăm că persoanele cercetate în prezenta cauză beneficiază de garanția legală și constituțională a prezumției de nevinovăție.
Comunicat de presă - DIICOT
Persoanele interesate să părăsească teritoriul României erau racolate de către numitul S.K, ajutat și de alți membri ai grupării, atât telefonic cât și prin intermediul altor persoane, acesta facilitându-le obținerea vizelor Schengen în baza unor documente falsificate, iar în cazul în care nu puteau fi obținute astfel de vize membrii grupării se ocupau de organizarea transportului clandestin al migranților în țările aflate în spațiul Schengen.
La dosarele depuse de către aplicanți au fost identificate, contracte de muncă contrafăcute, din care rezulta că cetățenii străini erau angajați de către membrii grupării, că aveau stabilită reședința la adresele de domiciliu ale acestora, precum și declarații falsificate din care rezulta faptul că, familia angajatoare din România va pleca în străinătate în scop turistic și cetățeanul străin însoțește familia în acea călătorie, asumându-și responsabilitatea cu privire la suportarea cheltuielilor aferente și garantând reîntoarcerea în România a angajatului.
După obținerea vizelor, numitul S.K primea de la cetățeanul străin căruia îi facilitase obținerea frauduloasă a vizei sumele solicitate (între 1.500 — 2.500 euro).
De asemenea, acesta proceda imediat la anularea rezervărilor biletelor de avion, respectiv a camerelor de hotel
Astfel, cetățenii străini își obțineau vizele Schengen în mod legal, însă în baza unor documente contrafăcute sau falsificate, ieșirea acestora din România fiind efectuată în mod fraudulos.
În cazul în care cetățenii străini nu dețineau sumele de bani solicitate de către S.K sau nu îndeplineau condițiile prin care se puteau obține în mod fraudulos vizele Schengen, în sensul că, nu erau angajați pe teritoriul țării noastre, aceștia erau scoși în mod ilegal din România de către un alt membru al grupării cu sprijinul altor conaționali sau cetățeni români prin traversarea pe jos, prin zona verde, a graniței româno-ungare, pe lângă punctele de trecere a frontierei.
S-a stabilit faptul că de la angajatorii români au dispărut începând cu luna ianuarie 2012 și până în prezent în jur de 40 cetățeni nepalezi și filipinezi.
Cu ocazia perchezițiilor domiciliare au fost depistați 3 migranți ilegali, din Bengal, Bangladesh și India, față de care se va lua măsura expulzării.
Procurorii D.I.I.C.O.T — Structura Centrală au dispus la data de 16.01.2014 măsura preventivă a reținerii față de 4 inculpați, urmând să fie prezentați Tribunalului București cu propunere de arestare preventivă.
În cauză s-a cooperat cu autorități judiciare și polițienești din Germania, Austria, Republica Cehă și Ungaria.
Suportul de specialitate a fost asigurat de către Serviciul Român de Informații și Direcția Operațiuni Speciale.
Acțiunea a fost efectuată cu sprijinul Jandarmeriei Române și Inspectoratului General pentru Imigrări.
Menționăm că persoanele cercetate în prezenta cauză beneficiază de garanția legală și constituțională a prezumției de nevinovăție.
Comunicat de presă - DIICOT
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu