Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 11 iunie 2025

DSA: Cum poti reclama incalcari ale obligatiilor furnizorilor de servicii digitale

Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) informeaza utilizatorii de servicii digitale despre modul in care pot sesiza la ANCOM posibile incalcari ale Regulamentului privind serviciile digitale.

Obligatiile furnizorilor de servicii digitale

Regulamentul privind serviciile digitale impune furnizorilor acestor servicii o serie de obligatii, care au drept scop crearea unui mediu online sigur, transparent si echitabil pentru utilizatori. Printre acestea se numara:

desemnarea unui punct unic de contact pentru comunicarea cu destinatarii (utilizatorii) serviciilor;
publicarea termenilor si conditiilor de utilizare a serviciilor intr-un limbaj clar, simplu, inteligibil si lipsit de ambiguitate, intr-un format usor accesibil si care poate fi citit automat; termenii si conditiile trebuie sa includa politicile, procedurile, masurile si instrumentele utilizate in scopul moderarii continutului;
instituirea unor mecanisme care sa permita oricarui utilizator al serviciilor sa notifice continutul ilegal;
furnizarea oricarui utilizator al serviciului afectat a unei expuneri de motive clare si specifice pentru restrictiile impuse, pe motiv ca informatiile constituie continut ilegal sau sunt incompatibile cu conditiile generale de utilizare;
accesul utilizatorilor serviciului la un sistem intern eficace de solutionare a plangerilor.
Lista completa a obligatiilor furnizorilor de servicii digitale – denumiti, in contextul Regulamentului privind serviciile digitale, furnizori de servicii intermediare - este disponibila aici.

Rolul ANCOM

Potrivit Regulamentului european privind serviciile digitale si a normei nationale, ANCOM este autoritatea cu rol de coordonator al serviciilor digitale (DSC) la nivel national. In aceasta calitate, ANCOM este responsabila de verificarea respectarii obligatiilor ce cad in sarcina furnizorilor de servicii intermediare stabiliti in Romania. Reamintim ca serviciile intermediare sunt considerate serviciile de simpla transmitere (mère conduit), serviciile de „stocare in cache" (caching) si serviciile de gazduire (hosting).

Ce si unde reclami

In cazul in care un utilizator de servicii digitale observa o posibila incalcare a obligatiilor unui furnizor de astfel de servicii, in temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale, acesta poate depune o plangere la ANCOM, utilizand formularul dedicat. In calitate de DSC, Autoritatea primeste, analizeaza, solutioneaza si, dupa caz, redirectioneaza catre coordonatorii serviciilor digitale din alte state membre ale Uniunii Europene plangerile admisibile conform Deciziei ANCOM cu nr. 335 privind stabilirea procedurii de solutionare a plangerilor privind serviciile digitale.

Sesizarile referitoare la continutul ilegal in mediul online nu sunt solutionate de catre ANCOM, in calitatea sa de DSC, ci de catre autoritatile relevante, adica acele autoritati care au atributii de supraveghere si control pe un anumit domeniu.

Important!

Pentru a putea analiza eficient plangerile referitoare la incalcari ale Regulamentului, ANCOM recomanda utilizatorilor ca acestea sa fie documentate temeinic, insotite de dovezi concludente pentru fiecare pas intreprins. Este obligatorie furnizarea datelor necesare identificarii furnizorului de servicii intermediare reclamat, precum denumire, adresa/sediu, URL-ul paginii de internet a furnizorului sau a oricaror altor informatii detinute de petitionar.


Informatii suport

Regulamentul privind serviciile digitale nu prevede mai multa sau mai putina moderare, ci o moderare corecta, respectand drepturile utilizatorilor la libera exprimare si promovand in acelasi timp un mediu online sigur si transparent. 

Pentru a veni in sprijinul utilizatorilor de servicii digitale, Autoritatea a publicat, intr-o sectiune dedicata de pe InfoCentru ANCOM, informatii detaliate despre rolul ANCOM in calitate de coordonator al serviciilor digitale, ce este continutul ilegal, cine poate depune o plangere, ce servicii pot face obiectul unei plangeri in temeiul art. 53 din Regulamentul privind serviciile digitale sau despre raportarea continutului ilegal.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu