Ministerul Afacerilor Interne diversifică
modalitățile de plată a taxelor pentru eliberarea pașapoartelor și a permiselor
de conducere, acestea putând fi achitate prin Internet Banking, virament
bancar, mandat poștal sau în numerar. Menționăm că plata în numerar a
acestor servicii nu se mai face prin casieriile CEC Bank.
Odată cu intrarea în vigoare a OUG nr.
41/2016 privind stabilirea unor măsuri de simplificare la nivelul
administrației publice centrale și pentru modificarea și completarea unor acte
normative, plata taxei de pașaport, precum și a tarifelor aferente
confecționării și valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare, atribuirii
unui număr de înmatriculare preferențial, păstrării combinației numărului de
înmatriculare, contravaloarea certificatelor de înmatriculare, a autorizațiilor
provizorii și a permiselor de conducere se poate face prin internet banking,
virament, mandat poștal sau în numerar.
Plata se poate face on-line în sistem internet
banking, dar și de la orice bancă unde persoana are deschis un cont bancar,
prin virament către conturile deschise de către Instituția Prefectului –
Judeţul Caraş-Severin. Acestea sunt:
pentru paşapoarte: nr. cont 50.26.01 - cod IBAN -
RO72TREZ181502601X006251, cod fiscal 3228276
pentru permise: nr. cont 50.26.02 - cod IBAN - RO89TREZ181502602X006252, cod
fiscal: 3228276
Plata în numerar
se poate face la casieriile unităților Trezoreriei Statului, casieria
Instituției Prefectului (pentru pașapoarte), la ghișeul serviciului public
comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor (pentru
documentele emise de acestea) și prin mandat poștal.
Pe documentul de plată vor fi înscrise
următoarele informații: CNP-ul și numele persoanei beneficiare a serviciului
solicitat, contul IBAN, codul fiscal și denumirea Instituției Prefectului unde
va fi depusă cererea de eliberare a pașaportului, permisului de conducere,
certificatului de înmatriculare sau a altor documente, după caz, suma și tipul
de documente pentru a cărui contravaloare se încasează plata.
Conform Ordonanței, pentru reducerea
birocratizării, în situația pașapoartelor se va face o singură plată
într-un cuantum care va cumula contravaloarea pașaportului, taxa pentru
serviciul public prestat și, după caz, tariful suplimentar, valoarea
rămânând neschimbată față de cât este în prezent.
Atât în cazul pașapoartelor simple temporare,
cât și al pașapoartelor simple electronice, în situația în care plata taxei de
pașaport s-a efectuat prin mijloace de plată online, la momentul depunerii
cererii, solicitantul trebuie să prezinte extrasul de cont doveditor,
certificat de bancă. Când plata se efectuează prin mandat poștal este necesară
prezentarea ca document doveditor al plății factura aferentă emisă de oficiul
poștal.
Actele necesare și termenele de eliberare ale
documentelor emise de MAI rămân neschimbate.
Precizăm faptul că cetățenii pot depune
cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple electronice precum și pentru
pașapoartele simple temporare la orice serviciu public comunitar, indiferent
de domiciliu.
Pașaportul simplu electronic poate fi
ridicat de la orice serviciu public comunitar pentru eliberarea și evidența
pașapoartelor, nu doar acela unde s-a depus cererea, cu condiția ca
cetățeanul să fi optat pentru acest lucru la momentul depunerii cererii. De
asemenea, la solicitare, pașapoartele simple electronice se pot livra, prin
curier, la adresa de domiciliu sau la reședință, în schimbul unei taxe
suplimentare care se plătește la momentul primirii documentului.
Biroul de presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu