Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 4 mai 2025

ANCOM consulta conditiile si procedura de evaluare a calitatii serviciilor postale pentru trimiterile postale interne prioritare de corespondenta din sfera serviciului universal

 
Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a lansat in consultare publica proiectul de decizie pentru stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenta interne din sfera serviciului universal, din cea mai rapida categorie standard, impuse Companiei Nationale Posta Romana (CNPR) prin decizia de desemnare ca furnizor universal pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.

Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020 - Servicii postale. Calitatea serviciului. Masurarea timpului de circulatie al serviciilor cap-la-cap pentru trimiterea postala individuala din serviciul prioritar si de prima clasa.




Evaluarea indeplinirii cerintelor de calitate de catre CNPR

Pentru evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate, CNPR are obligatia de a realiza anual masuratorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenta, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv). CNPR nu are obligatia de a realiza aceste masuratori pentru localitatile incluse in lista celor considerate ca aflate in cazuri exceptionale sau situate in conditii geografice exceptionale.

Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin incheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, care va avea ca sarcina efectuarea, pe baza rezultatelor obtinute in procesul de determinare a fluxului real, a masuratorilor necesare evaluarii respectarii cerintelor minime de calitate prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020.

Prevederile acestui proiect de decizie vor produce efecte de la data comunicarii sale catre CNPR pentru evaluarea aferenta anului 2025.




Cerinte minime de calitate pentru serviciile postale

Potrivit reglementarilor ANCOM, in calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligatii, printre care si obligatia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenta din sfera serviciului universal, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv), cu respectarea urmatoarelor cerinte minime de calitate:

a) 85% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;

b) 97% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.




Serviciul universal in domeniul serviciilor postale

Accesul la serviciul universal postal reprezinta dreptul oricarei persoane de a beneficia de furnizarea permanenta a serviciilor incluse in sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile.

Compania Nationala Posta Romana S.A. (CNPR) a fost desemnata drept furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.




Procesul de consultare publica

Proiectul deciziei ANCOM privind stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenta interne, din cea mai rapida categorie standard, impuse prin Decizia ANCOM nr. 810/2024 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romana S.A. ca furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 12.05.2025, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu