Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii a lansat in consultare publica proiectul de decizie pentru stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenta interne din sfera serviciului universal, din cea mai rapida categorie standard, impuse Companiei Nationale Posta Romana (CNPR) prin decizia de desemnare ca furnizor universal pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.
Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020 - Servicii postale. Calitatea serviciului. Masurarea timpului de circulatie al serviciilor cap-la-cap pentru trimiterea postala individuala din serviciul prioritar si de prima clasa.
Evaluarea indeplinirii cerintelor de calitate de catre CNPR
Pentru evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate, CNPR are obligatia de a realiza anual masuratorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenta, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv). CNPR nu are obligatia de a realiza aceste masuratori pentru localitatile incluse in lista celor considerate ca aflate in cazuri exceptionale sau situate in conditii geografice exceptionale.
Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin incheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, care va avea ca sarcina efectuarea, pe baza rezultatelor obtinute in procesul de determinare a fluxului real, a masuratorilor necesare evaluarii respectarii cerintelor minime de calitate prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020.
Prevederile acestui proiect de decizie vor produce efecte de la data comunicarii sale catre CNPR pentru evaluarea aferenta anului 2025.
Cerinte minime de calitate pentru serviciile postale
Potrivit reglementarilor ANCOM, in calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligatii, printre care si obligatia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenta din sfera serviciului universal, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv), cu respectarea urmatoarelor cerinte minime de calitate:
a) 85% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
b) 97% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Serviciul universal in domeniul serviciilor postale
Accesul la serviciul universal postal reprezinta dreptul oricarei persoane de a beneficia de furnizarea permanenta a serviciilor incluse in sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile.
Compania Nationala Posta Romana S.A. (CNPR) a fost desemnata drept furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.
Procesul de consultare publica
Proiectul deciziei ANCOM privind stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenta interne, din cea mai rapida categorie standard, impuse prin Decizia ANCOM nr. 810/2024 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romana S.A. ca furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 12.05.2025, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.
Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020 - Servicii postale. Calitatea serviciului. Masurarea timpului de circulatie al serviciilor cap-la-cap pentru trimiterea postala individuala din serviciul prioritar si de prima clasa.
Evaluarea indeplinirii cerintelor de calitate de catre CNPR
Pentru evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate, CNPR are obligatia de a realiza anual masuratorile necesare pentru livrarea trimiterilor interne prioritare de corespondenta, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv). CNPR nu are obligatia de a realiza aceste masuratori pentru localitatile incluse in lista celor considerate ca aflate in cazuri exceptionale sau situate in conditii geografice exceptionale.
Evaluarea gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate se va realiza de catre CNPR prin incheierea unui contract cu un organism de monitorizare independent, care va avea ca sarcina efectuarea, pe baza rezultatelor obtinute in procesul de determinare a fluxului real, a masuratorilor necesare evaluarii respectarii cerintelor minime de calitate prin aplicarea standardului SR EN 13850:2020.
Prevederile acestui proiect de decizie vor produce efecte de la data comunicarii sale catre CNPR pentru evaluarea aferenta anului 2025.
Cerinte minime de calitate pentru serviciile postale
Potrivit reglementarilor ANCOM, in calitatea sa de furnizor de serviciu universal, CNPR are mai multe obligatii, printre care si obligatia de a asigura livrarea la destinatari a trimiterilor interne prioritare de corespondenta din sfera serviciului universal, in greutate de pana la 2 kg (inclusiv), cu respectarea urmatoarelor cerinte minime de calitate:
a) 85% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult doua zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces;
b) 97% din numarul total al acestor trimiteri de corespondenta vor fi livrate in cel mult patru zile lucratoare de la data depunerii acestora la punctele de acces.
Serviciul universal in domeniul serviciilor postale
Accesul la serviciul universal postal reprezinta dreptul oricarei persoane de a beneficia de furnizarea permanenta a serviciilor incluse in sfera serviciului universal, la un anumit nivel de calitate, in orice punct de pe teritoriul Romaniei, la tarife accesibile.
Compania Nationala Posta Romana S.A. (CNPR) a fost desemnata drept furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale pentru perioada 1 ianuarie 2025 - 31 decembrie 2029.
Procesul de consultare publica
Proiectul deciziei ANCOM privind stabilirea conditiilor si procedurii de evaluare a gradului de indeplinire a cerintelor minime de calitate pentru livrarea trimiterilor de corespondenta interne, din cea mai rapida categorie standard, impuse prin Decizia ANCOM nr. 810/2024 privind desemnarea Companiei Nationale Posta Romana S.A. ca furnizor de serviciu universal in domeniul serviciilor postale poate fi consultat aici. Persoanele interesate sunt invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri pana la data de 12.05.2025, pe adresa sediului central al ANCOM (Str. Delea Noua nr. 2, sector 3, Bucuresti), prin intermediul Registraturii online sau prin intermediul directiilor regionale ale Autoritatii. Observatiile pot fi transmise si prin fax la numarul +40 372 845 402 sau prin e-mail pe adresa consultare@ancom.ro.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu