Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



joi, 11 martie 2021

Un an de învățământ în pandemie

Pe 10 martie 2020 autoritățile anunțau închiderea tuturor instituțiilor de învățământ din România, ziua de 11 martie 2020 marcând începutul unei perioade pline de provocări pentru întreg sistemul de  învățământ, care a fost nevoit să-și închidă porțile, să transfere cursurile în mediul online, unele pe parcursul întregului an, altele alternând cu învățământul hibrid pe diferite perioade, în funcție de restricțiile impuse de situația epidemiologică.

Ultimul an a însemnat pentru actorii din din școli și

universități reorganizarea „din mers” a modalității de funcționare, a uneltelor și resurselor educaționale, a tehnicilor de pedagogie și, nu în ultimul rând, a interacțiunii dintre cadre didactice, studenți și colegi.

Rectorul Universității Politehnica Timișoara, conf.univ.dr.ing. Florin Drăgan, recunoaște că trecerea la învățătântul online a însemnat o schimbare de paradigmă în învățământ: „Până la urmă, cred că trebuie să luăm și partea bună a lucrurilor, în sensul că ne-am adaptat, în acest an. Pentru noi, la Universitatea Politehnica Timișoara, a fost mai ușor, pentru că am avut un sistem destul de bine pus la punct, mă refer la Centrul de e-Learning și Campusul Virtual, care au derulat activități online și înainte de pandemie. Cadrele didactice care nu au predat în sistemul de învățământ la distanță au fost nevoite doar să-și adapteze cursurile la o platformă deja existentă, nu a trebuit să dezvoltăm un sistem de la zero. Din acest punct de vedere, a însemnat foarte mult faptul că profesorii au avut la dispoziție instrumentele software necesare. Ne-am extins foarte mult pe această zonă. Am început să dăm tot mai multe, iar în final toate, examene în sistemul online. Singurul incovenient rămâne zona de aplicații, în unele cazuri, acolo unde există instalații mai complexe, pentru care a fost mai greu să se filmeze lucrarea de laborator”.

În ultimul an s-a înregistrat o creștere majoră a resurselor utilizate pentru învățământul online în Campusul Virtual al UPT, au fost achiziționate echipamente necesare pentru activitatea online, au fost dezvoltate instrumente digitale, inclusiv de către studenți, dar și cursuri online deschise, prin Centrul de e-Learning.

Referitor la ce urmează, pentru acest an, conducerea UPT a propus Senatului metodologii flexibile, care au lăsat facultăților libertatea de a organiza cursurile într-un sistem hibrid de învățământ sau de a rămâne în sistemul online. Majoritatea facultăților au ales, până acum, să rămână în mediul online. În urma consultărilor cu studenții pentru fiecare măsură adoptată, facultățile au programat activitățile aplicative în sistem hibrid, pe grupe restrânse, în special pentru studenții din anii I sau cu cei din anii terminali, pentru pregătirea licenței sau a dizertației.

Pentru viitor, UPT are în plan să doteze unele dintre amfiteatre cu un sistem de camere video performant care să se adapteze după mișcarea celui care predă. În acest fel, studenții pot alege, în cazul cursurilor, chiar după revenirea la normalitate, dacă participă fizic sau online. De altfel, s-a constatat o prezență mult mai mare la cursuri de când s-a trecut la varianta online a acestora.  În ceea ce privește admiterea, anul trecut UPT a venit cu o premieră - admiterea pe bază de portofoliu educațional - pe care o va păstra și în acest an.

La un an de la debutul „distanțării sociale” a educației, în cadrul ediției #24 a webinariilor Împreună Online, organizate de Centrul de e-Learning – rectorii celor patru mari universități din Timișoara, alături de inspectorul școlar general din Timiș au discutat despre experiențele unui an de educație în pandemie și au răspuns la întrebări, într-o sesiune interactive, transmisă și pe pagina de Facebook a UPT.

Departament Comunicare si Imagine


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu