Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



miercuri, 5 februarie 2020

Raport de evaluare a rezultatelor activităţilor desfăşurate de Instituţia Prefectului - Judeţul Caraş-Severin în anul 2019


- Sinteză -
I.1.Legislația de bază
În calitate de reprezentant al Guvernului României în teritoriu, prefectul îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituţiei României, ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare şi altor prevederi legale.
Instituția Prefectului – Județul Caraș-Severin veghează la
aplicarea legii şi la realizarea politicilor Guvernului la nivelul județului, în vederea oferirii unor servicii de înaltă calitate cetăţenilor.
Raportul de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de Instituția Prefectului - Județul   Caraș-Severin pentru anul 2019 a fost structurat în concordanță cu obiectivele strategice pe care  instituția are obligația de a le îndeplini în conformitate cu prerogativele legale, cu Planul anual de management instituţional pentru anul 2019 şi în concordanţă cu H. G. nr. 123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, respectând structura transmisă de  Ministerul Afacerilor Interne.

II.OBIECTIVE STRATEGICE
Obiectivele strategice ale activităţii desfăşurate în cadrul Instituției Prefectului - Județul        Caraș-Severin în anul 2019 au vizat creşterea gradului de implicare pentru realizarea în teritoriu a obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare, a sarcinilor trasate de către Guvernul României și conducerea Ministerului Afacerilor Interne. 
Obiectivele generale stabilite conform Planului anual de management al instituției pentru 2019, au fost:
·         Aplicarea şi respectarea Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative;
·         Asigurarea verificării legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de autorităţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ;
·         Asigurarea bunei desfășurări a activității comisiilor de specialitate coordonate de către prefect care au în vedere exercitarea atribuțiilor rezultate ca urmare a aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu;
·         Asigurarea realizării politicilor naţionale, a celor de integrare europeană şi a planului de măsuri pentru integrare europeană şi intensificare a relaţiilor externe;
·         Asigurarea bunei organizări și desfășurări a activităţii pentru situaţii de urgenţă, precum şi pregătirea şi ducerea la îndeplinire a măsurilor de apărare care nu au caracter militar;
  • Asigurarea bunei organizări și desfășurări a activității serviciilor publice organizate în cadrul instituției prefectului;
·         Asigurarea exercitării prerogativelor stabilite prin lege în responsabilitatea prefectului cu privire la conducerea serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe ale administrației publice centrale din subordinea guvernului, organizate la nivelul județului;
·         Realizarea unui management instituțional eficient și coerent.

Indicatorii de performanță care au condus la atingerea obiectivelor specifice și a celor generale sunt redați în capitolele care urmează.             

III. MANAGEMENTUL RESURSELOR INSTITUȚIONALE
Cu privire la gestionarea resurselor umane, structura organizatorică a Instituţiei Prefectului se prezintă astfel: număr posturi aprobate – 70, număr personal angajat – 65, număr posturi vacante – 5. Instituția Prefectului Județul Caraș-Severin, funcționează cu șase servicii și 11 compartimente, la care se adaugă Cancelaria Prefectului.

IV. REALIZĂRI ÎN DOMENIUL PROPRIU DE COMPETENȚĂ
A.Cancelaria Prefectului
Agenda prefectului
Conducerea instituţiei a participat în cursul anului 2019 la peste 300 de întâlniri, şedinţe, videoconferinţe, vizite de lucru.
În vederea intensificării comunicării interinstituţionale şi pentru a analiza problemele frecvente sau de actualitate cu care se confruntă instituţiile publice judeţene în activitatea desfăşurată, astfel încât să fie identificate soluţii, în limita competenţelor stabilite de legislaţia în vigoare, Instituţia Prefectului – Judeţul Caraş-Severin a organizat săptămânal şedinţe de lucru cu reprezentanţi din conducerea serviciilor publice deconcentrate.
Cu  ocazia acestora, au fost discutate aspecte privind: starea drumurilor naţionale, investiţii care urmează să fie realizate pentru modernizarea acestora, evoluţia cazurilor de gripă la nivelul judeţului, demararea unor campanii de vaccinare antirujeolică, ajutoarele de stat şi măsurile de sprijin acordate fermierilor, curăţarea şi igienizarea cursurilor de apă ca urmare a colmatării cu deşeuri, gestionarea situaţiilor de urgenţă - pagube produse de fenomenele meteorologice, măsurile întreprinse pentru prevenirea răspândirii virusului Pestei Porcine Africane, asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier proprietate privată a persoanelor, demersurile necesar a fi întreprinse pentru deschiderea unor centre medicale de permanenţă în localităţile care nu beneficiază de unităţi spitaliceşti, achitarea drepturilor restante cuvenite în urma recalculării pensiilor pentru beneficiarii prevederilor Legii nr. 221/2018, formarea profesională a cadrelor didactice,  rezultatele controalelor în ceea ce priveşte sănătatea şi securitatea în muncă,  implementarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară, identificarea unor măsuri pentru limitarea numărului incendiilor de vegetaţie, organizarea alegerilor europarlamentare, organizarea alegerilor pentru Preşedintele României, activităţile de prevenire a consumului de droguri desfăşurate de Centrul de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog, activitatea de control vamal la graniţa cu Republica Serbia, pregătirea pentru sezonul rece.
În perioada analizată au fost transmise către mass-media locală un număr de 88 de comunicate de presă. Informarea publică s-a realizat şi prin participarea prefectului județului la emisiuni/intervenţii de televiziune/radio, interviuri şi declaraţii în presa scrisă.
 În ceea ce priveşte prezența instituției  în mediul online, site-ul instituţiei a fost în permanenţă actualizat cu informaţii de interes public. Comunicatele şi informările de presă sunt postate concomitent cu transmiterea lor către mijloacele mass-media. Totodată, prezenţa în mediul online este asigurată şi de pagina oficială a instituţiei în cadrul reţelei de socializare Facebook.
Conducerea Instituţiei Prefectului a susţinut pe parcursul anului 2019 alocuţiuni şi discursuri cu prilejul mai multor evenimente organizate sau la care a luat parte. Dintre acestea, cele mai importante au fost: Ziua Protecției Civile, ceremonia de comemorare a victimelor deportărilor şi dictaturii comuniste, Ziua Poliției Române, Ziua Jandarmeriei Române, festivitatea de absolvire a studenţilor din cadrul Universităţii „Eftimie Murgu” Reşiţa, festivalul Porţile Poeziei – ediţia a IX-a, Ziua Eroilor, Ziua Rezervistului Militar, Ziua Drapelului Naţional, Ziua Imnului Naţional al României, festivitatea de deschidere a anului şcolar 2018 – 2019, inaugurarea stației de comprimare a gazelor naturale Jupa, parte a proiectului BRUA, festivitatea de deschidere a anului universitar, Ziua Armatei Române, Ziua Naţională a României și ceremonialul militar-religios organizat în memoria victimelor Revoluţiei din Decembrie 1989.
B. Corpul de control al prefectului
În cursul anului 2019 au fost efectuate un număr de 15 controale la autoritățile administrației publice locale din județul Caraș-Severin, controale realizate în baza ordinelor emise de prefect și a planului de control aprobat pentru anul 2019, precum și a planului de control întocmit în cazul controalelor inopinate.

Tematica abordată  a vizat o gamă largă de atribuții ce revin autorităților publice locale, legate în principal de:
·      Exercitarea de către primar a atribuțiilor care îi revin, conform reglementărilor legale în vigoare, ca reprezentant al statului în unitatea administrativ-teritorială în care a fost ales;
·         Îndeplinirea atribuțiilor de către secretarii unităților administrativ-teritoriale;
·         Verificarea arhivei la depozit și a condițiilor de păstrare a documentelor;
·         Aplicarea și respectarea actelor normative ce reglementează domeniul de activitate al
unităților administrativ-teritoriale.
În toate acțiunile de control, în raport de aspectele constatate și având în vedere competențele ce revin prin lege instituției prefectului, s-au stabilit măsuri pentru intrare în legalitate în sarcina autorităților locale. 

C.Controlul legalității, al aplicării actelor normative și contencios administrativ
În cursul anului 2019 au fost verificată legalitatea unui număr de 23.871 acte administrative adoptate/emise de autorităţile administraţiei publice locale, din care:
·         hotărâri consiliul judeţean – 202
·         hotărâri consilii locale – 6.550
·         dispoziţii preşedinte consiliul judeţean – 471
·         dispoziţii primari – 16.648
Număr acte intrate în procedură prealabilă - 79 din care: o dispoziție emisă de președintele consiliului județean, 19 dispoziții emise de primari și 59 hotărâri adoptate de consiliile locale
Număr acte atacate în Contencios administrativ - 10 hotărâri adoptate de consiliile locale
Ca urmare a petițiilor primite și a audiențelor organizate cu cetățenii, au fost dispuse 4 controale la autoritățile publice locale și alte instituții și, în raport de aspectele constatate și având în vedere competențele ce revin prin lege instituției prefectului, s-au stabilit măsuri pentru intrarea în legalitate în sarcina autorităților locale sau instituțiilor controlate.

Instruirea secretarilor unităților administrativ-teritoriale. Tematică.
În vederea instruirii secretarilor unităţilor administrativ-teritoriale a fost organizată o întâlnire şi s-au transmis în judeţ 4 circulare cu instrucţiuni şi măsuri de aplicare a actelor normative.
Referitor la pregătirea profesională continuă a personalului secretarilor de la nivelul autorităților publice locale şi pentru eficientizarea comunicării cu autoritățile publice locale, a fost instituit un sistem de videoconferințe la care au participat  servicii publice deconcentrate și structuri ale MAI care au prezentat materiale și au răspuns la întrebări.
În perioada analizată, au fost organizate 7 videoconferințe cu unitățile administrativ-teritoriale din județ legate de popularizarea legislației armonizate și a acquis-ului comunitar în domenii sensibile, tematicile acestora vizând: planul de măsuri pentru prevenirea introducerii pestei porcine africane în județul Caraș-Severin; planul de măsuri pentru prevenirea introducerii virusului pestei micilor rumegătoare în România; preluarea în pază a pădurilor proprietate privată; prezentarea programului Europa pentru cetățeni; elemente de interes legate de cadastru; cerințe minime de securitate și sănătate în muncă pentru șantierele temporare sau mobile; formele muncii nedeclarate și obligațiile angajatorilor pentru a evita prestarea muncii nedeclarate; responsabilitățile administrațiilor publice locale în domeniul gestionării deșeurilor; activități  legate de buna pregătire a noului an școlar 2019-2020; lucrătorii migranți; obligațiile UAT cu privire la copiii ai căror părinți sunt plecați la muncă în străinătate;  aspecte privind arhivarea și selecționarea documentelor; programele naționale de susținere a agriculturii.

Reprezentarea Instituției prefectului în instanțele judecătorești
Consilierii juridici au întocmit documentaţia, respectiv au susţinut în instanţă, un număr de  91 dosare.
Activitatea de emitere a ordinelor cu caracter individual și/sau normativ
În  cursul anului 2019, au fost elaborate și avizate pentru legalitate un număr de 437 ordine ale prefectului, toate cu caracter individual.
D.Urmărirea aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu
Cu privire la aplicarea legilor fondului funciar, în cursul anului 2019, s-au desfășurat 2  ședințe ale Comisiei județene pentru stabilirea dreptului de proprietate privată asupra terenurilor, în cadrul cărora au fost emise un număr de 10 hotărâri.
Totodată, în baza prevederilor art.36 din Legea nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare au fost emise un număr de 154 ordine de prefect şi 16 titluri de proprietate.
Pentru finalizarea aplicării Legii nr.10/2001 privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6 martie 1945- 22 decembrie 1989,  au fost analizat și transmise la Autoritatea Națională pentru Restituirea Proprietăților un dosar cuprinzând dispoziția primarului și documentația depusă de persoanele îndreptățite, însoțite de referatele pentru certificarea legalității. 

E. Monitorizarea activităţii serviciilor publice deconcentrate
În anul de referință s-au desfășurat un număr de 12 şedinţe de lucru ale Colegiului Prefectural, au fost adoptate 9 hotărâri şi prezentate 42 de rapoarte de activitate.
Au fost organizate 6 întâlniri ale Colectivului Tehnic de lucru pentru examinarea proiectelor de buget şi 16 întâlniri pentru examinarea situaţiilor financiare privind execuţia bugetară, întocmite de serviciile publice deconcentrate din Judeţul Caraş-Severin în vederea avizării.
Comisia de Dialog Social a județului și-a desfășurat activitatea în cadrul a 12 ședințe ordinare de lucru, ocazie cu care au  fost efectuate 12 analize lunare și 2 semestriale.
Comitetul Consultativ de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice al judeţului Caraş-Severin și-a desfășurat activitatea în cadrul a 12 ședințe ordinare, în cadrul cărora au fost abordate subiectele cuprinse în tematica aprobată la finele anului 2018.
  
F.  Servicii comunitare de utilități publice
Strategia Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice a fost monitorizată pe tot parcursul anului și au fost elaborate 4 rapoarte, pentru trim. IV 2018, trim. I, II și III 2019 prin preluarea și centralizarea informațiilor de la Consiliul Județean și primăriile municipiilor Reșița și Caransebeș privind implementarea strategiei şi a programelor aferente pentru serviciile comunitare de utilităţi publice. Aceste rapoarte au fost transmise Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administrației Publice, respectiv Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei și Ministerului Afacerilor Interne.

G. Managementul situaţiilor de urgenţă
Pentru prevenirea şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, s-a desfășurat o activitate susținută concretizată în cadrul Comitetului Judeţean Caraş-Severin pentru Situaţii de Urgenţă, care s-a întrunit în cadrul a 16 ședințe, din care: 2 ordinare şi 14 extraordinare, ocazie cu care au fost adoptate un număr de 20  hotărâri, au fost emise 17 Ordine de Prefect, pe linia prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă, respectiv de constituire a comisiilor mixte de constatare şi evaluare a pagubelor produse la nivelul judeţului Caraş-Severin urmare a fenomenelor hidrometeorologice periculoase.
Totodată, a fost aprobate sau vizate 6 planuri, 10 evaluări, un exerciţiu.
Au fost efectuate 56 de acțiuni de control, la nivelul a 42 unităţi administrativ-teritoriale cu privire la evaluarea pagubelor produse urmare a fenomenelor hidrometeorologice din anul 2019.

H. Monitorizarea activităţilor desfăşurate în judeţ pentru asigurarea ordinii publice
La nivelul Judeţului Caraş-Severin, săptămânal au fost organizate întâlniri de lucru ale prefectului cu structurile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne (Inspectoratul de Poliţie Judeţean, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Gl.bg. Vasile Zorzor”, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic”, Serviciul Teritorial al Poliţiei de Frontieră).
Au fost elaborate 2 adrese privind transmiterea datelor referitoare la monitorizarea Strategiei Naţionale de Ordine şi Siguranţă Publică, pentru semestrul II 2018 și pentru semestrul I 2019.
Au fost elaborate 3 adrese cu privire la măsurile ce revin structurilor Ministerului Afacerilor Interne pentru asigurarea ordinii și siguranței publice și creșterea gradului de siguranță a cetățeanului.

Relația cu minoritățile naționale
Implicarea pentru implementarea Strategiei guvernamentale de îmbunătățire a situației romilor
Pentru implementarea Strategiei județene de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității romilor pentru perioada 2015-2020 au fost organizate 4 întâlniri de lucru ale grupului de lucru mixt, la care au participat și membrii BJR. Planul de acțiuni pentru anul 2019, aferent Strategiei județene de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității romilor cuprinde 31 obiective şi 145 acțiuni. Au fost realizate 2 monitorizări ale Strategiei județene de incluziune a cetățenilor români aparținând minorității romilor pentru perioada 2015-2020. De asemenea, au fost organizate 6 deplasări în comunitățile de romi din localitățile Reșița, Caransebeș, Bocșa, Oravița, Moldova Nouă, având ca teme probleme de igienă și sănătate publică,  prevenirea abandonului şcolar.
 I. Activități pentru urmărirea modului de aplicare a unor acte normative
Aplicarea prevederilor legii nr.35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de
învățământ:
În vederea creșterii siguranței în unitățile de învățământ au fost efectuate: 3 analize ale activităţilor desfăşurate pentru creşterea gradului de siguranţă în incinta şi în zonele adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar şi 4 şedinţe de analiză cu participarea mai multor instituții.
A fost actualizat şi aprobat „Planul teritorial comun de acţiune la nivelul judeţului Caraş-Severin pentru creşterea gradului de siguranţă al elevilor şi a personalului didactic şi prevenirea delicvenţei juvenile în incinta şi zonele adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar”, plan ce a fost transmis la cele 77 UAT – uri în vederea analizării oportunităţii întocmirii unor planuri la nivel local.
Prin Ordin al Prefectului au fost constituite Comisii mixte de verificare a unităţilor de învăţământ care nu deţin Autorizaţie Sanitară de Funcţionare (ASF) la nivelul judeţului Caraş-Severin, fiind verificate 20 unităţi de învăţământ preuniversitar.

Aplicarea dispozițiilor HG nr.640/2017 pentru aprobarea Programului pentru școli al României în perioada 2017-2023 și pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul școlar 2018-2019
La nivelul județului Caraș-Severin, a fost constituită Comisia pentru aplicarea prevederilor Hotărârii de Guvern nr. 640/2017, pentru aprobarea Programului pentru școli al României în perioada 2017-2023 și pentru stabilirea bugetului pentru implementarea acestuia în anul școlar 2019-2020, care s-a reunit în 2 întâlniri de lucru, fiind efectuate 118 de controale la nivelul unităților de învățământ, 9 controale la nivelul unui producător/distribuitor. În perioada monitorizată au fost aplicate 10 sancțiuni contravenționale  cu amendă, 7 avertismente și 2 recomandări pentru unitățile de învățământ, urmate de 9 recontroale.

Implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate-POAD
Grupul de lucru pentru derularea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate a efectuat în anul 2019 demersurile necesare către unitățile administrativ-teritoriale și către Ministerul Fondurilor Europene pentru pregătirea desfășurării programului în bune condiții ținând cont de începerea livrării pachetelor de igienă în județul Caraș-Severin din luna ianuarie 2020, astfel a fost semnat Acordul de cooperare  privind  derularea POAD 2019/2021 măsurile de pachete de alimente și produse de igienă, încheiat cu Ministerul Fondurilor Europene pentru implementarea în județ a POAD şi a fost transmisă o informare celor 77 de primării din județ în legătură cu prevederile acestuia.
Prin intermediul platformei interactive de comunicare on-line între Grupul de lucru județean și cele locale, s-au  transmis toate informațiile primite de la MFE, s-au  solicitat și primit clarificări, astfel că în anul 2019 au fost transmise cca. 20 de informări, solicitări, clarificări la toate UAT-urile, iar la nivelul instituției prefectului s-a acordat consiliere permanentă grupurilor de lucru locale și la telefon, fiind contorizate peste 80 de astfel de solicitări de la grupurile locale către cel județean sau invers. La nivelul judeţului Caraş-Severin, sunt eligibile în cadrul programului 12.625 de persoane.

V. SUPORT DECIZIONAL
Sistemul de control intern/managerial de la nivelul Instituţiei Prefectului a continuat să fie implementat și în anul 2019.
Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial din Instituţia Prefectului – Judeţul Caraş-Severin pe anul 2019, cuprinde un număr de 72 activități din care au fost realizate 70. În ceea ce privește managementul riscurilor la nivelul Instituției Prefectului - Județul Caraș-Severin, la începutul anului 2019 a fost reactualizat Registrul de Riscuri. Au fost identificate, cu acest prilej, de serviciile și compartimentele funcționale din cadrul instituţiei, în total, 30 riscuri. Cu privire la Registrul de evidență a procedurilor, au fost identificate un număr de 92 activități procedurabile şi au fost inventariate ca elaborate 92 proceduri.  
Serviciul Public Comunitar pentru eliberarea și evidența pașapoartelor simple
Pe linie de primire şi soluţionare a cererilor de stabilire a domiciliului în România, în perioada de referinţă, s-au primit de la serviciile publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor un număr de 142 cereri pentru stabilirea domiciliului în România, depuse de cetăţenii români care au avut domiciliul în străinătate. Cererile au fost soluţionate într-un termen de maxim 3 zile de la înregistrarea în evidenţele serviciului.
Pe linia suspendării dreptului la liberă circulaţie în străinătate a cetăţenilor români, în cursul anului 2018, au fost primite de la autorităţile competente 271 de comunicări prin care s-a dispus suspendarea temporară a dreptului la liberă circulaţie în străinătate, 227 cetăţeni români având domiciliul pe raza judeţului nostru. În acest sens, au fost întreprinse 14 acţiuni de retragere a paşapoartelor valabile, deţinute de persoane cărora li s-a suspendat dreptul la liberă circulaţie şi au fost retrase 10 paşapoarte aflate în termen de valabilitate.
  
Activitatea desfăşurată pe linie de permise de conducere şi examinări auto:
În cursul anului 2019 au fost examinaţi la proba teoretică un număr de 11.382 candidaţi iar la proba practică un număr de 8.002 candidaţi. În aceeaşi perioadă au fost preschimbate un număr de 9.421 permise de conducere.
Activitatea desfăşurată pe linie de înmatriculare şi evidenţă a vehiculelor:
Au fost înmatriculate 19.144 de autovehicule, s-au efectuat 13.499 radieri din circulaţie și au fost emise 9.033 autorizaţii provizorii de circulaţie.


Activitatea instituției legată de accesarea fondurilor europene și naționale s-a derulat pe trei paliere, după cum urmează:
1.Acțiuni de informare și îndrumare a unităților administrativ-teritoriale
Cu privire la accesarea fondurilor europene s-au întreprins o serie de acțiuni de informare și îndrumare a unităților administrativ-teritoriale și a unor servicii publice deconcentrate, în acest sens au existat 16 acțiuni de informare, 20 acțiuni de îndrumare legate de implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate 2014-2020, iar cu privire la accesarea programelor cu finanțare națională au existat 12 activități de informare și îndrumare.
De asemenea, a fost asigurată participarea la 6 reuniuni de analiză a activității desfășurate de către structurile MAI în domeniul fondurilor externe nerambursabile, organizate de Ministerul Afacerilor Interne în sistem de videoconferință.
2.Acțiuni de monitorizare a proiectelor derulate la nivelul județului de către autoritățile publice locale
În acest sens, pe parcursul anului 2019 au fost monitorizate 473 proiecte cu finanțare externă și națională în valoare totală de 4.767.767 mii lei, din care: 183 proiecte cu finanțare externă și 290 proiecte cu finanțare națională. Situația celor 473 proiecte se prezintă astfel: 62 proiecte depuse spre finanțare și aflate în evaluare, în valoare totală de 855.163 mii lei; 18 proiecte pentru care s-a comunicat decizia de finanțare, dar care la data ultimei monitorizări (trimestrul III) nu aveau încă contractul de finanțare semnat, în valoare totală de 190.649 mii lei și 393 proiecte aflate în implementare, în valoare totală de 3.741.953 mii lei
3.Implicare în derularea de proiecte
  • Încheierea unui acord de parteneriat cu AID Rom și implementarea proiectului Integrare ACUM II - Abordări complexe și unitare pentru migranți în parteneriat cu AID Rom, Instituția Prefectului – Județul Timiș și Asociația Filantropia Oradea.
  • Implicare în implementarea, la nivelul județului Caraș-Severin, a proiectului “Guvernare transparentă, deschisă și participativă – standardizare, armonizare, dialog participativ” SIPOCA 35, finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă POCA 2014 – 2020, coordonat de către Secretariatul General al Guvernului în parteneriat cu Ministerul Afacerilor Europene.

Activitatea de soluționare a petițiilor și audiențelor
Cu privire la activitatea de primire și soluționare a petițiilor, în anul 2019, la nivelul instituției au fost primite 380 petiții, din care: 11 au constituit sesizări privind infracţiuni contra persoanei, 10 au constituit şi sesizări privind infracțiuni contra patrimoniului, 8 au constituit sesizări privind acte sau fapte de corupție sau asimilate, 10 au constituit sesizări privind tulburarea liniştii publice şi alte infracţiuni sau contravenţii,  186 au constituit diferite cereri,  140  au fost cereri privind legile fondului funciar ori retrocedări de bunuri  preluate abuziv de regimul comunist, 2 au constituit scrisori de mulțumire, iar 13 au fost reveniri.
Din numărul total de petiţii, 28 au fost primite de la Guvernul României, 2 de la Administraţia Prezidenţială, 12 de la alte instituţii de stat. Restul petițiilor recepționate au fost primite de la persoane fizice și juridice și de la ONG-uri. Astfel, din cele 380 petiții, 87% au fost trimise direct de cetăţeni și 11% au provenit de la persoane juridice.
În intervalul de referință au fost organizate 49 de sesiuni de audiență, din care 47 la sediu,  și 2 în teritoriu, la Bocșa și Bozovici, la care s-au prezentat, în total, 186 cetățeni, care au fost consiliați de personalul de relații cu publicul, îndrumați spre alte instituții, pentru competentă soluționare, unde a fost cazul,  multe dintre problemele ridicate de  aceștia  fiind soluţionate pe loc de conducerea instituţiei sau, ulterior, în termenele prevăzute în contextul legal specific, de serviciile și compartimentele de specialitate ale instituției prefectului. 
Apostilarea documentelor
Referitor la organizarea și desfășurarea activității de apostilare a actelor oficiale administrative, în anul 2019 au fost înregistratre 1.029 cereri pentru apostilare de documente, din care 875 solicitate de persoane fizice și 154 de persoane juridice și au fost apostilate un număr de 1.409 de acte.

X. DIFICULTĂȚI IDENTIFICATE ÎN ACTIVITATE/ PROPUNERI DE EFICIENTIZARE A ACTIVITĂȚII
În anul 2019, au fost constatate disfuncţionalităţi în comunicarea de către unităţile administrativ-teritoriale a informaţiilor legate de gestionarea situaţiilor de urgenţă, a evenimentelor, netransmiterea rapoartelor operative sau evaluărilor finale  precum şi a situaţiilor cu termene.                                                    



XI. OBIECTIVE 2019
Instituția Prefectului - Județul Caraș-Severin va desfășura și în anul 2020 activități în concordanță cu obiectivele strategice și operaționale conferite de prevederile legale.
Instituția va acorda o deosebită atenție următoarelor activități:
·         Continuarea verificărilor/controalelor exercitate de Corpul de Control al Prefectului, la autoritățile administrației publice locale, în vederea respectării și aplicării actelor normative ce reglementează domeniul acestora de activitate;
·         Propunem suplimentarea fondurilor alocate în bugetul pentru anul 2020, pentru realizarea unor investiții în lucrări de arhivare a documentelor, astfel încât activitatea să se poată desfășura în condiții optime;
·         Serviciul Dezvoltare Economică şi Monitorizarea Serviciilor Publice Deconcentrate va desfăşura şi în anul 2020 activităţi în concordanţă cu obiectivele strategice şi operaţionale conferite de prevederile legale. Se va acorda o deosebită atenţie activităţilor specifice serviciului, respectiv: monitorizarea în limita dispozițiilor legale a activităţii serviciilor publice deconcentrate sau instituțiilor; urmărirea bunei desfășurare a activității comisiilor, consiliilor, comitetelor și altor organisme de lucru; urmărirea modului de conlucrare a autorităţilor publice locale cu serviciile publice deconcentrate în soluţionarea problemelor comunităţilor locale; punerea în aplicare a prevederilor Programului de Guvernare.
·         Implementarea unui sistem eficient de management la toate nivelurile, care să asigure
            o monitorizare permanentă, astfel încât să se elimine deficiențele din activitate;
·         O cooperare mai bună cu administrațiile publice locale care să permită respectarea legalității la elaborarea, comunicarea şi controlul de legalitate al actelor administrative      și continuarea instruirilor periodice cu UAT-urile în sistem videoconferință;
·         Intensificarea eforturilor pentru atragerea fondurilor europene si naționale la nivelul județului în concordanță cu Programul de Guvernare;
·         Îmbunătăţirea imaginii instituţiei şi asigurarea transparenţei decizionale prin cooperarea permanentă cu reprezentanţii mass-media;
·         Colaborarea cu toate instituţiile care funcţionează pe raza judeţului;
·         Realizarea indicatorilor de performanţă din Planul anual de management pentru anul 2020;
·         Punerea în aplicare a prevederilor Programului de Guvernare în aspectele ce țin de competențele  instituției prefectului.

XII. CONCLUZII
Ca urmare a analizei activităților realizate la nivelul anului 2019, se poate aprecia că  Instituția Prefectului și-a dus la îndeplinire sarcinile ce-i revin, și-a atins obiectivele și s-a preocupat  să asigure cetățenilor județului un climat de încredere, în ceea ce priveşte activitatea proprie şi a serviciilor publice comunitare subordonate.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu