-
Sinteză -
I.1.Legislația de bază
În
calitate de reprezentant al Guvernului României în teritoriu, prefectul îşi
desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Constituţiei României,
ale Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ,
cu modificările şi completările ulterioare şi altor prevederi legale.
Instituția
Prefectului – Județul Caraș-Severin veghează la
aplicarea legii şi la
realizarea politicilor Guvernului la nivelul județului, în vederea oferirii
unor servicii de înaltă calitate cetăţenilor.
Raportul
de evaluare a rezultatelor activităților desfășurate de Instituția Prefectului
- Județul Caraș-Severin pentru anul
2019 a fost structurat în concordanță cu obiectivele strategice pe care instituția are obligația de a le îndeplini în
conformitate cu prerogativele legale, cu Planul anual de management
instituţional pentru anul 2019 şi în concordanţă cu H. G. nr. 123/2002 pentru
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001 privind
liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi
completările ulterioare, respectând structura transmisă de Ministerul Afacerilor Interne.
II.OBIECTIVE STRATEGICE
Obiectivele
strategice ale activităţii desfăşurate în cadrul Instituției Prefectului -
Județul Caraș-Severin în anul 2019
au vizat creşterea gradului de implicare pentru realizarea în teritoriu a
obiectivelor cuprinse în Programul de Guvernare, a sarcinilor trasate de către
Guvernul României și conducerea Ministerului Afacerilor Interne.
Obiectivele generale stabilite conform Planului anual de management al
instituției pentru 2019, au fost:
·
Aplicarea
şi respectarea Constituţiei, a legilor şi a celorlalte acte normative;
·
Asigurarea
verificării legalităţii actelor administrative adoptate sau emise de
autorităţile administraţiei publice locale şi contenciosul administrativ;
·
Asigurarea
bunei desfășurări a activității comisiilor de specialitate coordonate de către
prefect care au în vedere exercitarea atribuțiilor rezultate ca urmare a
aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu;
·
Asigurarea
realizării politicilor naţionale, a celor de integrare europeană şi a planului
de măsuri pentru integrare europeană şi intensificare a relaţiilor externe;
·
Asigurarea
bunei organizări și desfășurări a activităţii pentru situaţii de urgenţă,
precum şi pregătirea şi ducerea la îndeplinire a măsurilor de apărare care nu
au caracter militar;
- Asigurarea bunei organizări și
desfășurări a activității serviciilor publice organizate în cadrul
instituției prefectului;
·
Asigurarea
exercitării prerogativelor stabilite prin lege în responsabilitatea prefectului
cu privire la conducerea serviciilor publice deconcentrate ale ministerelor și ale celorlalte organe
ale administrației publice centrale din subordinea guvernului, organizate la
nivelul județului;
·
Realizarea
unui management instituțional eficient și coerent.
Indicatorii
de performanță care au condus la atingerea obiectivelor specifice și a celor
generale sunt redați în capitolele care urmează.
III. MANAGEMENTUL
RESURSELOR INSTITUȚIONALE
Cu privire la
gestionarea resurselor umane, structura organizatorică a Instituţiei Prefectului se prezintă astfel: număr posturi aprobate – 70, număr personal angajat –
65, număr posturi vacante – 5. Instituția Prefectului Județul
Caraș-Severin, funcționează cu șase servicii și 11 compartimente, la care se
adaugă Cancelaria Prefectului.
IV.
REALIZĂRI ÎN DOMENIUL PROPRIU DE COMPETENȚĂ
A.Cancelaria
Prefectului
Agenda
prefectului
Conducerea
instituţiei a participat în cursul anului 2019 la peste 300 de întâlniri,
şedinţe, videoconferinţe, vizite de lucru.
În vederea
intensificării comunicării interinstituţionale şi pentru a analiza problemele
frecvente sau de actualitate cu care se confruntă instituţiile publice judeţene
în activitatea desfăşurată, astfel încât să fie identificate soluţii, în limita
competenţelor stabilite de legislaţia în vigoare, Instituţia Prefectului –
Judeţul Caraş-Severin a organizat săptămânal şedinţe de lucru cu
reprezentanţi din conducerea serviciilor publice deconcentrate.
Cu ocazia
acestora, au fost discutate aspecte privind: starea drumurilor naţionale, investiţii
care urmează să fie realizate pentru modernizarea acestora, evoluţia cazurilor
de gripă la nivelul judeţului, demararea unor campanii de vaccinare
antirujeolică, ajutoarele de stat şi măsurile de sprijin acordate fermierilor,
curăţarea şi igienizarea cursurilor de apă ca urmare a colmatării cu deşeuri,
gestionarea situaţiilor de urgenţă - pagube produse de fenomenele
meteorologice, măsurile întreprinse pentru prevenirea răspândirii virusului
Pestei Porcine Africane, asigurarea serviciilor silvice pentru fondul forestier
proprietate privată a persoanelor, demersurile necesar a fi întreprinse pentru
deschiderea unor centre medicale de permanenţă în localităţile care nu
beneficiază de unităţi spitaliceşti, achitarea drepturilor restante cuvenite în
urma recalculării pensiilor pentru beneficiarii prevederilor Legii nr.
221/2018, formarea profesională a cadrelor didactice, rezultatele
controalelor în ceea ce priveşte sănătatea şi securitatea în muncă,
implementarea Programului naţional de cadastru şi carte funciară, identificarea unor măsuri pentru limitarea numărului
incendiilor de vegetaţie, organizarea alegerilor
europarlamentare, organizarea alegerilor pentru Preşedintele României, activităţile
de prevenire a consumului de droguri desfăşurate de Centrul de Prevenire,
Evaluare şi Consiliere Antidrog, activitatea de control vamal la graniţa cu
Republica Serbia, pregătirea pentru sezonul rece.
În perioada analizată au
fost transmise
către mass-media locală un număr de 88
de comunicate de presă. Informarea publică s-a realizat şi prin
participarea prefectului județului la emisiuni/intervenţii
de televiziune/radio, interviuri şi declaraţii în presa scrisă.
În ceea ce
priveşte prezența instituției în mediul online, site-ul instituţiei a
fost în permanenţă actualizat cu informaţii de interes public. Comunicatele şi
informările de presă sunt postate concomitent cu transmiterea lor către
mijloacele mass-media. Totodată, prezenţa în mediul online este asigurată şi de
pagina oficială a instituţiei în cadrul reţelei de socializare Facebook.
Conducerea Instituţiei
Prefectului a susţinut pe parcursul anului 2019 alocuţiuni
şi discursuri cu prilejul
mai multor evenimente organizate sau la care a luat parte. Dintre acestea, cele
mai importante au fost: Ziua Protecției Civile, ceremonia de comemorare a
victimelor deportărilor şi dictaturii comuniste, Ziua Poliției Române, Ziua
Jandarmeriei Române, festivitatea de absolvire a studenţilor din cadrul
Universităţii „Eftimie Murgu” Reşiţa, festivalul Porţile Poeziei – ediţia a
IX-a, Ziua Eroilor, Ziua Rezervistului Militar, Ziua Drapelului Naţional, Ziua
Imnului Naţional al României, festivitatea de deschidere a anului şcolar 2018 –
2019, inaugurarea stației de comprimare a gazelor naturale Jupa, parte a
proiectului BRUA, festivitatea de deschidere a anului universitar, Ziua Armatei
Române, Ziua Naţională a României și ceremonialul militar-religios organizat în
memoria victimelor Revoluţiei din Decembrie 1989.
B. Corpul de control al
prefectului
În cursul anului 2019 au fost efectuate
un număr de 15 controale la
autoritățile administrației publice locale din județul Caraș-Severin, controale
realizate în baza ordinelor emise de prefect și a planului de control aprobat
pentru anul 2019, precum și a planului de control întocmit în cazul
controalelor inopinate.
Tematica
abordată
a vizat o gamă largă de atribuții ce revin
autorităților publice locale, legate în principal de:
· Exercitarea
de către primar a atribuțiilor care îi revin, conform reglementărilor legale în
vigoare, ca reprezentant al statului în unitatea administrativ-teritorială în
care a fost ales;
·
Îndeplinirea atribuțiilor de către
secretarii unităților administrativ-teritoriale;
·
Verificarea arhivei la depozit și a
condițiilor de păstrare a documentelor;
·
Aplicarea și respectarea actelor
normative ce reglementează domeniul de activitate al
unităților
administrativ-teritoriale.
În toate acțiunile de control, în raport
de aspectele constatate și având în vedere competențele ce revin prin lege
instituției prefectului, s-au stabilit măsuri pentru intrare în legalitate în
sarcina autorităților locale.
C.Controlul
legalității, al aplicării actelor normative și contencios administrativ
În
cursul anului 2019 au fost verificată legalitatea unui număr
de 23.871 acte administrative adoptate/emise de
autorităţile administraţiei publice locale, din care:
·
hotărâri consiliul judeţean – 202
·
hotărâri consilii locale – 6.550
·
dispoziţii preşedinte consiliul judeţean
– 471
·
dispoziţii primari – 16.648
Număr
acte intrate în procedură prealabilă - 79 din care: o
dispoziție emisă de președintele consiliului județean, 19 dispoziții emise de
primari și 59 hotărâri adoptate de consiliile locale
Număr
acte atacate în Contencios administrativ - 10 hotărâri
adoptate de consiliile locale
Ca urmare a petițiilor primite și a
audiențelor organizate cu cetățenii, au fost dispuse 4 controale la autoritățile publice locale și alte instituții și,
în raport de aspectele constatate și având în vedere competențele ce revin prin
lege instituției prefectului, s-au stabilit măsuri pentru intrarea în
legalitate în sarcina autorităților locale sau instituțiilor controlate.
Instruirea secretarilor unităților
administrativ-teritoriale. Tematică.
În vederea instruirii secretarilor
unităţilor administrativ-teritoriale a fost organizată o întâlnire şi
s-au transmis în judeţ 4 circulare cu instrucţiuni şi măsuri de aplicare
a actelor normative.
Referitor la pregătirea profesională
continuă a personalului secretarilor de la nivelul autorităților publice locale
şi pentru eficientizarea comunicării cu autoritățile publice locale, a fost
instituit un sistem de videoconferințe la care au participat servicii publice deconcentrate și structuri
ale MAI care au prezentat materiale și au răspuns la întrebări.
În
perioada analizată, au fost organizate 7
videoconferințe cu unitățile administrativ-teritoriale din județ legate de
popularizarea legislației armonizate și a acquis-ului comunitar în domenii
sensibile, tematicile acestora vizând: planul
de măsuri pentru prevenirea introducerii pestei porcine africane în județul
Caraș-Severin; planul de măsuri
pentru prevenirea introducerii virusului pestei micilor rumegătoare în România; preluarea în pază a pădurilor proprietate
privată; prezentarea programului Europa pentru cetățeni; elemente de interes
legate de cadastru; cerințe minime de securitate și sănătate în muncă pentru
șantierele temporare sau mobile; formele muncii nedeclarate și
obligațiile angajatorilor pentru a evita prestarea muncii nedeclarate;
responsabilitățile administrațiilor publice locale în domeniul gestionării
deșeurilor; activități legate de buna
pregătire a noului an școlar 2019-2020;
lucrătorii migranți; obligațiile UAT cu privire la copiii ai căror
părinți sunt plecați la muncă în străinătate;
aspecte privind arhivarea și selecționarea documentelor; programele
naționale de susținere a agriculturii.
Reprezentarea Instituției prefectului în instanțele
judecătorești
Consilierii juridici au
întocmit documentaţia, respectiv au susţinut în instanţă, un număr de 91
dosare.
Activitatea
de emitere a ordinelor cu caracter individual și/sau normativ
În cursul anului 2019, au fost elaborate și
avizate pentru legalitate un număr de 437
ordine ale prefectului, toate cu
caracter individual.
D.Urmărirea
aplicării actelor normative cu caracter reparatoriu
Cu privire la aplicarea
legilor fondului funciar, în cursul anului 2019, s-au desfășurat 2
ședințe ale Comisiei județene pentru stabilirea dreptului de
proprietate privată asupra terenurilor, în cadrul cărora au fost emise un număr de 10 hotărâri.
Totodată, în baza prevederilor art.36 din Legea nr. 18/1991,
republicată, cu modificările şi completările ulterioare au fost emise un număr de 154
ordine de prefect şi 16
titluri de proprietate.
Pentru finalizarea aplicării Legii nr.10/2001
privind regimul juridic al unor imobile preluate în mod abuziv în perioada 6
martie 1945- 22 decembrie 1989,
au fost analizat și transmise la Autoritatea Națională pentru
Restituirea Proprietăților un dosar
cuprinzând dispoziția primarului și documentația depusă de persoanele
îndreptățite, însoțite de referatele pentru certificarea legalității.
E. Monitorizarea activităţii serviciilor
publice deconcentrate
În anul de referință s-au desfășurat un
număr de 12 şedinţe de lucru ale Colegiului
Prefectural, au fost adoptate
9 hotărâri şi prezentate 42 de rapoarte de activitate.
Au fost organizate 6 întâlniri
ale Colectivului Tehnic de lucru pentru examinarea proiectelor de buget
şi 16 întâlniri pentru examinarea situaţiilor financiare privind
execuţia bugetară, întocmite de serviciile publice deconcentrate din Judeţul
Caraş-Severin în vederea avizării.
Comisia de Dialog
Social a județului și-a desfășurat activitatea în cadrul a
12 ședințe ordinare de lucru, ocazie cu care au fost efectuate 12 analize lunare și 2
semestriale.
Comitetul Consultativ
de Dialog Civic pentru Problemele Persoanelor Vârstnice
al judeţului Caraş-Severin și-a desfășurat activitatea în cadrul a 12
ședințe ordinare, în cadrul cărora au fost abordate subiectele cuprinse în
tematica aprobată la finele anului 2018.
F. Servicii comunitare de utilități publice
Strategia
Serviciilor Comunitare de Utilităţi Publice a fost monitorizată pe tot
parcursul anului și au fost elaborate 4 rapoarte, pentru trim. IV 2018,
trim. I, II și III 2019 prin preluarea și centralizarea informațiilor de la
Consiliul Județean și primăriile municipiilor Reșița și Caransebeș privind
implementarea strategiei şi a programelor aferente pentru serviciile comunitare
de utilităţi publice. Aceste rapoarte au fost transmise Ministerului
Dezvoltării Regionale şi Administrației Publice, respectiv Ministerului
Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei și Ministerului Afacerilor
Interne.
G. Managementul situaţiilor de urgenţă
Pentru prevenirea
şi gestionarea situaţiilor de urgenţă, s-a desfășurat o activitate susținută concretizată în cadrul
Comitetului Judeţean Caraş-Severin pentru Situaţii de Urgenţă, care s-a
întrunit în cadrul a 16 ședințe, din care: 2
ordinare şi 14
extraordinare, ocazie cu care au fost
adoptate un
număr de 20 hotărâri,
au fost emise 17 Ordine de Prefect,
pe linia prevenirii şi gestionării situaţiilor de urgenţă, respectiv de
constituire a comisiilor mixte de constatare şi evaluare a pagubelor produse la
nivelul judeţului Caraş-Severin urmare a fenomenelor hidrometeorologice
periculoase.
Totodată, a fost aprobate sau vizate 6 planuri, 10
evaluări, un exerciţiu.
Au fost efectuate 56 de acțiuni de control,
la nivelul a 42 unităţi administrativ-teritoriale cu privire la
evaluarea pagubelor produse urmare a fenomenelor hidrometeorologice din anul
2019.
H. Monitorizarea activităţilor
desfăşurate în judeţ pentru asigurarea ordinii publice
La nivelul
Judeţului Caraş-Severin, săptămânal au fost organizate întâlniri de lucru ale prefectului
cu structurile teritoriale ale Ministerului Afacerilor Interne (Inspectoratul
de Poliţie Judeţean, Inspectoratul de Jandarmi Judeţean „Gl.bg. Vasile Zorzor”,
Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Semenic”, Serviciul Teritorial al
Poliţiei de Frontieră).
Au fost elaborate
2 adrese privind transmiterea datelor referitoare la monitorizarea
Strategiei Naţionale de Ordine şi Siguranţă Publică, pentru semestrul II 2018
și pentru semestrul I 2019.
Au fost elaborate 3 adrese cu privire la
măsurile ce revin structurilor Ministerului Afacerilor Interne pentru
asigurarea ordinii și siguranței publice și creșterea gradului de siguranță a
cetățeanului.
Relația
cu minoritățile naționale
Implicarea
pentru implementarea Strategiei guvernamentale de îmbunătățire a situației
romilor
Pentru implementarea Strategiei județene de incluziune a
cetățenilor români aparținând minorității romilor pentru perioada 2015-2020
au fost organizate 4 întâlniri de lucru ale grupului de
lucru mixt, la care au participat și membrii BJR. Planul de acțiuni pentru anul 2019, aferent Strategiei județene de
incluziune a cetățenilor români aparținând minorității romilor cuprinde 31
obiective şi 145 acțiuni. Au fost realizate 2 monitorizări ale Strategiei județene de incluziune a cetățenilor
români aparținând minorității romilor pentru perioada 2015-2020. De
asemenea, au fost organizate 6 deplasări
în comunitățile de romi din localitățile Reșița, Caransebeș, Bocșa,
Oravița, Moldova Nouă, având ca teme probleme de igienă și sănătate publică, prevenirea abandonului şcolar.
I. Activități pentru urmărirea modului de
aplicare a unor acte normative
Aplicarea prevederilor
legii nr.35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de
învățământ:
În vederea creșterii siguranței în
unitățile de învățământ au fost efectuate: 3 analize ale activităţilor
desfăşurate pentru creşterea gradului de siguranţă în incinta şi în zonele
adiacente unităţilor de învăţământ preuniversitar şi 4 şedinţe de analiză cu participarea mai multor instituții.
A fost actualizat şi aprobat „Planul
teritorial comun de acţiune la nivelul judeţului Caraş-Severin pentru creşterea
gradului de siguranţă al elevilor şi a personalului didactic şi prevenirea
delicvenţei juvenile în incinta şi zonele adiacente unităţilor de învăţământ
preuniversitar”, plan ce a fost transmis la cele 77 UAT – uri în
vederea analizării oportunităţii întocmirii unor planuri la nivel local.
Prin Ordin al Prefectului au fost
constituite Comisii mixte de verificare a unităţilor de învăţământ care nu
deţin Autorizaţie Sanitară de Funcţionare (ASF) la nivelul judeţului
Caraş-Severin, fiind verificate 20 unităţi de învăţământ preuniversitar.
Aplicarea
dispozițiilor HG nr.640/2017 pentru aprobarea Programului pentru școli al
României în perioada 2017-2023 și pentru stabilirea bugetului pentru
implementarea acestuia în anul școlar 2018-2019
La nivelul județului Caraș-Severin, a fost constituită Comisia pentru aplicarea prevederilor
Hotărârii de Guvern nr. 640/2017, pentru aprobarea Programului pentru școli
al României în perioada 2017-2023 și pentru stabilirea bugetului pentru
implementarea acestuia în anul școlar 2019-2020, care s-a reunit în 2 întâlniri de lucru, fiind efectuate
118 de controale la nivelul
unităților de învățământ, 9 controale
la nivelul unui producător/distribuitor. În perioada monitorizată au fost
aplicate 10 sancțiuni
contravenționale cu amendă, 7
avertismente și 2 recomandări pentru unitățile de învățământ, urmate de 9
recontroale.
Implementarea
Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate-POAD
Grupul de lucru pentru
derularea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate a
efectuat în anul 2019 demersurile necesare către unitățile
administrativ-teritoriale și către Ministerul Fondurilor Europene pentru
pregătirea desfășurării programului în bune condiții ținând cont de începerea
livrării pachetelor de igienă în județul Caraș-Severin din luna ianuarie 2020,
astfel a fost semnat Acordul de
cooperare privind derularea POAD 2019/2021 măsurile de pachete
de alimente și produse de igienă, încheiat cu Ministerul Fondurilor
Europene pentru implementarea în județ a POAD şi a fost transmisă o informare
celor 77 de primării din județ în
legătură cu prevederile acestuia.
Prin intermediul platformei interactive de comunicare
on-line între Grupul de lucru județean și cele locale, s-au transmis toate informațiile primite de la
MFE, s-au solicitat și primit
clarificări, astfel că în anul 2019 au fost transmise cca.
20 de informări, solicitări,
clarificări la toate UAT-urile, iar la nivelul instituției prefectului s-a
acordat consiliere permanentă grupurilor de lucru locale și la telefon, fiind
contorizate peste 80 de astfel de
solicitări de la grupurile locale către cel județean sau invers. La nivelul
judeţului Caraş-Severin, sunt eligibile în cadrul programului 12.625 de
persoane.
V.
SUPORT DECIZIONAL
Sistemul
de control intern/managerial de la nivelul
Instituţiei Prefectului a continuat să fie implementat și în anul 2019.
Programul de dezvoltare
a sistemului de control intern managerial din Instituţia Prefectului – Judeţul
Caraş-Severin pe anul 2019, cuprinde un număr de 72 activități din care au fost
realizate 70. În ceea ce privește managementul riscurilor la nivelul
Instituției Prefectului - Județul Caraș-Severin, la începutul anului 2019 a fost
reactualizat Registrul de Riscuri.
Au fost identificate, cu acest prilej, de serviciile și compartimentele
funcționale din cadrul instituţiei, în total, 30 riscuri. Cu privire la Registrul
de evidență a procedurilor, au
fost identificate un număr de 92
activități procedurabile şi au fost inventariate ca elaborate 92 proceduri.
Serviciul Public Comunitar pentru
eliberarea și evidența pașapoartelor simple
Pe
linie de primire şi soluţionare a cererilor de stabilire a domiciliului în
România,
în
perioada de referinţă, s-au primit de la serviciile publice comunitare locale
de evidenţă a persoanelor un număr de 142
cereri pentru stabilirea domiciliului în România, depuse de cetăţenii
români care au avut domiciliul în străinătate. Cererile au fost soluţionate
într-un termen de maxim 3 zile de la înregistrarea în evidenţele serviciului.
Pe linia
suspendării dreptului la liberă circulaţie în străinătate a cetăţenilor români, în cursul
anului 2018, au fost primite de la autorităţile competente 271 de comunicări prin care s-a dispus suspendarea temporară a dreptului la liberă
circulaţie în străinătate, 227
cetăţeni români având domiciliul pe raza judeţului nostru. În acest sens, au
fost întreprinse 14 acţiuni de retragere
a paşapoartelor valabile, deţinute de persoane cărora li s-a suspendat dreptul
la liberă circulaţie şi au fost retrase
10 paşapoarte aflate în termen de valabilitate.
Activitatea desfăşurată pe linie de permise de
conducere şi examinări auto:
În
cursul anului 2019 au fost examinaţi la proba teoretică un număr de 11.382 candidaţi iar la proba practică
un număr de 8.002 candidaţi. În aceeaşi perioadă
au fost preschimbate un număr de 9.421 permise de conducere.
Activitatea
desfăşurată pe linie de înmatriculare şi evidenţă a vehiculelor:
Au
fost înmatriculate 19.144 de autovehicule, s-au efectuat 13.499 radieri din circulaţie și
au fost emise 9.033 autorizaţii provizorii de circulaţie.
Activitatea
instituției legată de accesarea fondurilor europene și naționale s-a derulat pe
trei paliere, după cum urmează:
1.Acțiuni de informare și îndrumare a
unităților administrativ-teritoriale
Cu privire la accesarea fondurilor europene s-au
întreprins o serie de acțiuni de informare și îndrumare a unităților
administrativ-teritoriale și a unor servicii publice deconcentrate, în acest
sens au existat 16 acțiuni de informare, 20 acțiuni de îndrumare legate de
implementarea Programului Operațional Ajutorarea Persoanelor Defavorizate
2014-2020, iar cu privire la accesarea programelor cu finanțare națională au
existat 12 activități de informare și îndrumare.
De asemenea, a fost asigurată participarea la 6 reuniuni de analiză a activității desfășurate de către structurile MAI
în domeniul fondurilor externe nerambursabile, organizate de Ministerul
Afacerilor Interne în sistem de videoconferință.
2.Acțiuni
de monitorizare a proiectelor derulate la nivelul județului de către
autoritățile publice locale
În acest sens, pe parcursul
anului 2019 au fost monitorizate 473 proiecte cu finanțare externă
și națională în valoare totală de 4.767.767
mii lei, din care: 183 proiecte cu finanțare externă și 290
proiecte cu finanțare națională. Situația
celor 473 proiecte se prezintă astfel: 62 proiecte depuse spre finanțare
și aflate în evaluare, în valoare totală de 855.163 mii lei; 18 proiecte
pentru care s-a comunicat decizia de finanțare, dar care la data ultimei
monitorizări (trimestrul III) nu aveau încă contractul de finanțare semnat, în
valoare totală de 190.649 mii lei și 393 proiecte aflate în implementare,
în valoare totală de 3.741.953 mii lei
3.Implicare în
derularea de proiecte
- Încheierea unui acord de parteneriat cu
AID Rom și implementarea proiectului Integrare ACUM II - Abordări complexe
și unitare pentru migranți în parteneriat cu AID Rom, Instituția
Prefectului – Județul Timiș și Asociația Filantropia Oradea.
- Implicare în implementarea, la nivelul
județului Caraș-Severin, a proiectului “Guvernare transparentă, deschisă
și participativă – standardizare, armonizare, dialog participativ” SIPOCA
35, finanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional
Capacitate Administrativă POCA 2014 – 2020, coordonat de către
Secretariatul General al Guvernului în parteneriat cu Ministerul
Afacerilor Europene.
Cu privire la activitatea de primire și soluționare a petițiilor, în
anul 2019, la nivelul instituției au fost primite 380 petiții, din care: 11
au constituit sesizări privind infracţiuni contra persoanei, 10 au constituit şi sesizări privind
infracțiuni contra patrimoniului, 8
au constituit sesizări privind acte sau fapte de corupție sau asimilate, 10 au constituit sesizări privind
tulburarea liniştii publice şi alte infracţiuni sau contravenţii, 186
au constituit diferite cereri, 140
au fost cereri privind legile fondului funciar ori retrocedări de
bunuri preluate abuziv de regimul
comunist, 2 au constituit scrisori
de mulțumire, iar 13 au fost
reveniri.
Din numărul total de petiţii, 28
au fost primite de la Guvernul României, 2 de la Administraţia Prezidenţială, 12 de la alte instituţii de stat. Restul petițiilor recepționate au
fost primite de la persoane fizice și juridice și de la ONG-uri. Astfel, din
cele 380 petiții, 87% au fost trimise direct de cetăţeni
și 11% au provenit de la persoane
juridice.
În intervalul de referință au fost organizate 49 de sesiuni de
audiență, din care 47 la sediu,
și 2 în teritoriu, la Bocșa și Bozovici, la care s-au prezentat,
în total, 186 cetățeni, care au fost consiliați de personalul de relații
cu publicul, îndrumați spre alte instituții, pentru competentă soluționare,
unde a fost cazul, multe dintre
problemele ridicate de aceștia fiind soluţionate pe loc de conducerea
instituţiei sau, ulterior, în termenele prevăzute în contextul legal specific,
de serviciile și compartimentele de specialitate ale instituției
prefectului.
Apostilarea
documentelor
Referitor
la organizarea și desfășurarea activității de apostilare a actelor oficiale
administrative, în anul 2019 au fost înregistratre 1.029 cereri pentru
apostilare de documente, din care 875 solicitate de persoane fizice
și 154 de persoane juridice și au fost apostilate un număr de 1.409
de acte.
X. DIFICULTĂȚI
IDENTIFICATE ÎN ACTIVITATE/ PROPUNERI DE EFICIENTIZARE A ACTIVITĂȚII
În anul
2019, au fost constatate disfuncţionalităţi în comunicarea de către unităţile
administrativ-teritoriale a informaţiilor legate de gestionarea situaţiilor de
urgenţă, a evenimentelor, netransmiterea rapoartelor operative sau evaluărilor
finale precum şi a situaţiilor cu
termene.
XI. OBIECTIVE 2019
Instituția Prefectului - Județul Caraș-Severin va
desfășura și în anul 2020 activități în concordanță cu obiectivele strategice
și operaționale conferite de prevederile legale.
Instituția va acorda o
deosebită atenție următoarelor activități:
·
Continuarea verificărilor/controalelor
exercitate de Corpul de Control al Prefectului, la autoritățile administrației
publice locale, în vederea respectării și aplicării actelor normative ce
reglementează domeniul acestora de activitate;
·
Propunem suplimentarea fondurilor
alocate în bugetul pentru anul 2020, pentru realizarea unor investiții în
lucrări de arhivare a documentelor, astfel încât activitatea să se poată
desfășura în condiții optime;
·
Serviciul Dezvoltare
Economică şi Monitorizarea Serviciilor Publice Deconcentrate va desfăşura şi în
anul 2020 activităţi în concordanţă cu obiectivele strategice şi operaţionale
conferite de prevederile legale. Se va acorda o deosebită atenţie activităţilor
specifice serviciului, respectiv: monitorizarea în limita dispozițiilor legale
a activităţii serviciilor publice deconcentrate sau instituțiilor; urmărirea
bunei desfășurare a activității comisiilor, consiliilor, comitetelor și altor
organisme de lucru; urmărirea modului de conlucrare a autorităţilor publice
locale cu serviciile publice deconcentrate în soluţionarea problemelor
comunităţilor locale; punerea în aplicare a prevederilor Programului de
Guvernare.
·
Implementarea
unui sistem eficient de management la toate nivelurile, care să asigure
o monitorizare permanentă, astfel
încât să se elimine deficiențele din activitate;
·
O cooperare
mai bună cu administrațiile publice locale care să permită respectarea
legalității la elaborarea, comunicarea şi controlul de legalitate al actelor
administrative și continuarea
instruirilor periodice cu UAT-urile în sistem videoconferință;
·
Intensificarea
eforturilor pentru atragerea fondurilor europene si naționale la nivelul
județului în concordanță cu Programul de Guvernare;
·
Îmbunătăţirea
imaginii instituţiei şi asigurarea transparenţei decizionale prin cooperarea
permanentă cu reprezentanţii mass-media;
·
Colaborarea
cu toate instituţiile care funcţionează pe raza judeţului;
·
Realizarea
indicatorilor de performanţă din Planul anual de management pentru anul 2020;
·
Punerea în
aplicare a prevederilor Programului de Guvernare în aspectele ce țin de
competențele instituției prefectului.
XII. CONCLUZII
Ca
urmare a analizei activităților realizate la nivelul anului 2019, se poate aprecia
că Instituția Prefectului și-a dus la
îndeplinire sarcinile ce-i revin, și-a atins obiectivele și s-a preocupat să asigure cetățenilor județului un climat de încredere, în ceea ce
priveşte activitatea proprie şi a serviciilor publice comunitare subordonate.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu