Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



duminică, 6 septembrie 2015

Acordarea serviciilor de îngrijire social-medicale la domiciliul persoanelor vârstnice şi la punctele de lucru ale ONG-urilor

Informare privind acordarea serviciilor de îngrijire social-medicale la domiciliul persoanelor vârstnice şi la punctele de lucru ale ONG-urilor

Asociaţia de Binefacere Pro Vitam, cu sediul în municipiul Reşiţa,  Aleea Tineretului nr. 7, judeţul Caraş-Severin este o organizaţie non-profit, înfiinţată în anul 2003 în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000, având ca scop: „Furnizarea de asistenţă comunitară specializată în diverse domenii”. Asociaţia sus numită este înregistrată la Judecătoria Reşiţa în baza certificatului nr. 16/A/5.05.2003 şi este autorizată ca furnizor de servicii sociale,
furnizor    de servicii medicale de îngrijire la domiciliu, furnizor de servicii medicale de recuperare            bft (balneo-fizioterapie), furnizor de servicii medicale spitaliceşti, furnizor de formare profesională pentru adulţi şi a dezvoltat mai multe proiecte în domeniul social, inclusiv parteneriate între ONG-uri din domeniul social şi autorităţi/instituţii publice locale.
            Unitatea de îngrijiri la domiciliu – asigură servicii de îngrijire socio-medicală la domiciliu pentru persoane vârstnice, persoane vârstnice dependente sau persoane cu dizabilităţi si a acordat servicii de îngrijire unui număr de 1.460 beneficiari.
Unitatea şi-a început activitatea în anul 2004 cu primul punct de lucru în Reşiţa cu un număr de 15 angajaţi care au acordat servicii de îngrijire la domiciliu unui număr de 31 de beneficiari.     Cei 15 angajaţi ai asociaţiei au fost calificaţi în meseria de îngrijitor la domiciliu în cadrul primului curs derulat la nivelul judeţului de către asociaţie în parteneriat cu AJOFM Caraş-Severin, curs la care asociaţia a elaborat programa de curs şi a furnizat lectorii. Finanţarea activităţii s-a realizat prin încheierea unor contracte cu AJOFM Caraş-Severin şi Consiliul Local Reşiţa.
În anul 2007 asociaţia a deschis cel de-al doilea punct de lucru în oraşul Anina unde,      cu un număr de 3 angajaţi a acordat servicii de îngrijire la domiciliu unui număr de 14 beneficiari, servicii finanţate în baza unui contract încheiat cu Consiliul Local Anina. În prezent, acest punct de lucru nu mai este funcţional.
            În anii 2007-2008 asociaţia a  implementat proiectul Unitatea de Îngrijiri la Domiciliu Pro Vitam” în cadrul programului de interes naţional “Dezvoltarea serviciilor de îngrijire la domiciliu pentru persoanele vârstnice dependente” finanţat de Ministerul Muncii, Familiei şi Egalităţii de Şanse cu valoarea de 197.703 lei. Proiectul a avut ca scop extinderea unităţii de îngrijire la domiciliu la nivelul judeţului Caraş-Severin, prin deschiderea a 5 noi puncte de lucru în oraşele: Oraviţa, Moldova-Nouă, Bocşa, Caransebeş şi Oţelu-Roşu.
În cadrul proiectului au fost calificate în meseria de îngrijitor bătrâni la domiciliu un număr de 61 persoane, din care 49 de persoane au fost angajate de  asociaţie şi au acordat servicii de îngrijire la domiciliu unui număr de 245 persoane vârstnice dependente.
În prezent asociaţia acordă servicii sociale de îngrijire la domiciliu unui număr de 40 de persoane vârstnice dependente, prin punctul de lucru Reşiţa, activitate finanţată în baza unei subvenţii acordate în temeiul Legii nr. 34/1998 de Consiliul Local Reşiţa şi servicii de îngrijire medicală la domiciliu finanţate în baza contractului încheiat cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate Caraş-Severin.
Asociaţia de Binefacere Pro Vitam acordă servicii de îngrijire la domiciliu pentru toate categoriile de populaţie aflate în nevoie, în sistem integrat, socio-medical, gratuit sau contra-cost. Contibuţia beneficiarului se calculează în funcţie de serviciile solicitate, de periodicitatea acordării acestora etc., aplicându-se tarif/serviciu înmulţit cu numărul de servicii acordate sau tarif orar, după caz.
Criteriile de selecţie pentru persoanele vârstnice care beneficiază de gratuitate sunt:
     - venituri mici sau insuficiente,
                - locuinte improprii,
                - incapacitate de autoservire si grad de dependenta,
                - familie restransa ( numai sotul sau sotia, sau rude indepartate) sau lipsa familiei,
                - insertie sociala redusa.
Serviciile acordate constau în îngrijire corporală, menaj, cumpărături, plata facturilor, prepararea mesei, supraveghere şi comunicare precum şi servicii medicale. Serviciile se acordă cu îngrijitori la domiciliu, calificaţi conform legii şi angajaţi cu contracte individuale de muncă.
Pe lângă îngrijitorii la domiciliu asociaţia dispune de personal de specialitate compus din medici, asistenti medicali, psihopedagog, kinetoterapeuti, contabil, asistenti sociali.
Acordarea serviciilor se face la solicitarea verbală sau scrisă a beneficiarului, a familiei, a medicului de familie, a instituţiilor socio-medicale, sau a altor persoane. Asociaţia dispune de telefon fix şi mobil care este făcut cunoscut  beneficiarilor prin diverse mijloace de publicitate (pliante, fluturaşi, informări diverse) împreună cu alte informaţii despre asociaţie. De asemenea asociaţia a trimis câte un set de informaţii despre aceste servicii către toţi medicii de familie din municipiul Reşiţa.
În urma solicitării se efectuează o evaluare de caz (anchetă socială) de către asistentul social al asociaţiei la domiciliul beneficiarului, unde se constată nevoia acordării îngrijirii şi serviciile necesare.
În baza evaluării şi a dorinţei beneficiarului se stabileşte pachetul de servicii care se vor acorda şi se încheie un Contract de acordare de servicii cu beneficiarul (conform Ordinului Ministrului Muncii nr. 73/2006). După încheierea contractului cu beneficiarul, se stabileşte planul săptămânal de îngrijire pentru fiecare beneficiar şi se repartizează îngrijitorul. Săptămânal asociaţia organizează şedinţe de lucru cu îngrijitorii care prezintă planurile de îngrijire, precum şi orice alte situaţii apărute pe parcursul săptămânii.
Periodic responsabilul de caz, mai exact asistentul social din cadrul asociaţiei face evaluări ale satisfacţiei beneficiarului şi procedează la modificări ale planului de îngrijire, după caz.
Încheierea acordării serviciilor de îngrijire se face la cererea beneficiarului, familiei, prin decesul beneficiarului sau la cererea asociaţiei, după caz. Toate acestea se regăsesc în contractul încheiat cu beneficiarul.
Astfel din iunie 2004 şi până în prezent asociaţia a acordat îngrijire la domiciliu unui număr de 369 beneficiari  (persoane de vârsta a III-a, persoane dependente, precum și persoane cu handicap),  cu vârste cuprinse între  50 şi respectiv 90 de ani.

                                                                         PREŞEDINTE,
             MARINELA  ROTARIU





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu