Oficiul Teritorial pentru IMM şi Cooperaţie Timişoara
derulează începând din luna august a
anului 2005 o activitate susţinută în ceea ce priveşte diseminarea
informaţiilor privind oportunităţile de finanţare şi dezvoltare a afacerilor,
în acelaşi timp urmăreşte mobilizarea
mediului de afaceri din cele 4 judeţe arondate: Arad, Timiş, Caraş-Severin şi
Hunedoara, în accesarea fondurilor naţionale prin Programele naţionale de
finanţare destinate IMM-urilor şi a fondurilor structurale puse la dispoziţie
de către Uniunea Europeana.
Programul pentru stimularea înfiinţării şi dezvoltării
microîntreprinderilor de către întreprinzătorii tineri
Obiectiv
Stimularea
înfiinţării de noi microîntreprinderi, îmbunătăţirea performanţelor economice
ale celor existente, creşterea potenţialului de accesare a surselor de
finanţare şi dezvoltarea aptitudinilor antreprenoriale ale tinerilor în scopul
implicării acestora în structuri economice private.
Buget alocat
programului pe 2015 – 29.879.000 lei
Activitati eligibile
Cel mult 5 (cinci) grupe de activitate prevăzute de
clasificarea activităţilor din economia naţionala în vigoare (CAEN Rev 2).
În cele 5 (cinci) grupe de activitate nu pot fi incluse
ca obiecte de activitate ale societăţii următoarele: intermedieri financiare şi
asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de jocuri de noroc şi pariuri,
producţie sau comercializare de armament, muniţii, explozibili, tutun, alcool,
substanţe aflate sub control naţional, plante, substanţe şi preparate
stupefiante şi psihotrope, precum şi activităţile excluse de normele europene
pentru care nu se poate acorda ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
Alocatie
financiara nerambursabila de
maxim 44821 lei , reprezentand 50 % din
cheltuielile eligibile
consultanţă pentru întocmirea planului de afaceri nu mai
mult de 4% din valoarea eligibilă a proiectului
sunt
eligibile cheltuielile legate de
activităţile necesare codului CAEN pe care se accesează Programul.
Programul de dezvoltare şi modernizare a activităţilor de
comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă
Obiectiv
Sprijinirea operatorilor economici, societăţi comerciale
şi societăţi cooperative, prin facilitarea accesului la achiziţionarea de
maşini, utilaje, instalaţii de lucru, aparate şi instalaţii de măsurare,
control şi reglare, în scopul îmbunătăţirii performanţelor economice şi tehnice
ale operatorilor economici, urmărind adaptarea la cerinţele determinate de noul
statut al României de stat membru al Uniunii Europene, prin creşterea nivelului
de competitivitate, sporirea protecţiei consumatorilor şi securităţii
alimentare.
Buget alocat programului pe anul 2015 – 30.000.000 lei
Activitati eligibile
Comercializarea produselor şi serviciilor de piaţă
conform anexei la procedura programului care conţine codurile CAEN conform
Ordinului Preşedintelui Institutului Naţional de Statistică nr. 337/2007, cu
modificările şi completările ulterioare, privind actualizarea Clasificării
activităţilor din economia naţională.
Nu sunt eligibile
activităţile excluse de normele europene pentru care nu se poate acorda
ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
-
alocatie financiară nerambursabilă în cuantum de maxim 135.000 lei reprezentând
maxim 90% din total cheltuieli eligibile
Se finanteaza achiziţionarea:
- tehnică de calcul; cititoare cod de bare; cântare
electronice si aparate de marcat;
- maşini, utilaje şi instalaţiide lucru, aparate şi
instalaţiide măsurare, control şi reglare;
- electro şi motostivuitoare;
- brevete, licenţe, mărci, francize;
- mobilier, echipamente de protecţie a valorilor umane
- mijloace de
transport marfă, autoutilitare;
-certificarea
sistemelor de management al
calităţii/mediului/sănătăţii şi securităţii muncii/siguranţei produselor
alimentare;
- participarea la cursuri de instruire în domeniul în
care activează;
- consultanţă
pentru întocmirea planului de afaceri nu mai mult de 4% din valoarea
eligibilă a proiectului.
• Dosare
înregistrate Regiunea de vest: 150
• Dosare
înregistrate judetul Caras-Severin: 8
Programul pentru dezvoltarea abilităţilor antreprenoriale
în rândul tinerilor şi facilitarea accesului acestora la finanţare - START -
Obiectiv
Stimularea înfiinţării de noi microîntreprinderi,
îmbunătăţirea performanţelor economice ale celor existente, creşterea
potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi dezvoltarea aptitudinilor
antreprenoriale. Finantarea vizeaza intreprinderile care au maxim 2 ani de la
infiintare
Buget alocat
programului pe anul 2015 – 20.000.000 lei
Activitati eligibile
Sunt excluse de la finantare activitatile de:
intermedieri financiare şi asigurări, tranzacţii imobiliare, activităţi de
jocuri de noroc şi pariuri, producţie sau comercializare de armament, muniţii,
explozibili, tutun, alcool, substanţe aflate sub control naţional, plante,
substanţe şi preparate stupefiante şi psihotrope, precum şi
activităţile excluse de normele europene pentru care nu
se poate acorda ajutor de stat.
Cheltuieli eligibile
- alocatie
financiară nerambursabilă de maxim 120000 lei reprezentând 90% din total
cheltuieli eligibile
Se finanteaza achiziţionarea:
- cursuri de pregatire antreprenoriala;
- tehnica de calcul;
- maşini, utilaje şi instalaţii de lucru, aparate şi
instalaţii de măsurare, control şi reglare;
- electro şi motostivuitoare;
- brevete, licenţe, mărci, francize;
- mobilier, echipamente de protecţie a valorilor umane
- mijloace de transport marfă;
- spaţii lucru;
- consultanţă
pentru întocmirea planului de afaceri dar nu mai mult de 4% din valoarea
eligibilă a proiectului ;
- realizarea
unui site de promovare a activitatii
• Dosare
depuse Regiunea de vest: 129
• Dosare
înregistrate judetul Caras-Severin: 5 in
valoare de 310.763.00 lei
Programului naţional multianual pentru susţinerea
meşteşugurilor şi artizanatului
Programul urmăreşte, prin organizarea a opt Târguri
Regionale pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2015, susţinerea micilor meşteşugari în
promovarea produselor proprii şi conservarea şi stimularea promovării mai largi
a tradiţiilor autohtone prin:
a) câştigarea de pieţe externe noi pentru acest tip de
produse şi servicii;
b) stimularea cererii interne de servicii şi produse,
care presupun un grad important de prelucrare manuală;
c) creşterea vizibilităţii pe piaţă atât a
meşteşugarilor, cât şi a produselor şi serviciilor furnizate de aceştia;
d) îmbunătăţirea accesului meşteşugarilor la informaţii
de piaţă şi facilitarea valorificării acestor informaţii;
e) dezvoltarea contactelor de afaceri şi stabilirea unor
legături parteneriale;
f) promovarea serviciilor şi produselor realizate
apelându-se la tehnologii tradiţionale şi având o componentă de prelucrare
manuală semnificativă
Descrierea Programului
Programul constă în organizarea
Târgurilor Regionale pentru Artizanat şi Meşteşuguri 2015, pe o perioadă de 5
zile.
Buget program
1.700.000 lei
Perioada de desfăşurare a evenimentelor
precum şi locaţia vor fi afişate pe site-ul instituţiei cu cel puţin 20 de zile
înainte.
În cadrul targurilor regionale beneficiarii
eligibili vor putea prezenta produsele proprii(meşteşugăreşti şi/sau de
artizanat) şi vor putea desfăşura activităţi economice în condiţiile
legislaţiei în vigoare. De asemenea, beneficiarii prezenţi la târguri vor putea organiza la
standul propriu pentru vizitatorii interesaţi, sesiuni de ateliere de lucru. În
cadrul atelierelor de lucru artizanii şi
meşteşugarii vor explica şi demonstra practic cum se pregătesc şi se obţin
produsele lor.
Programului naţional multianual pentru dezvoltarea
culturii antreprenoriale în rândul femeilor manager din sectorul
întreprinderilor mici şi mijlocii
Obiectivul programului
îl
constituie stimularea şi sprijinirea demarării şi dezvoltării structurilor
economice private înfiinţate de către femei prin facilitarea accesului acestora la finanţare, creşterea
potenţialului de accesare a surselor de finanţare şi facilitarea accesului
femeilor antreprenor la sursele de
finanţare, în contextul problemelor legate de menţinerea echilibrului
dintre obligaţiile familiale şi cele profesionale şi al prejudecăţilor
existente la nivel local.
Bugetul alocat schemei de minimis pentru anul bugetar
2015 este de 1.000.000 lei.
Valoarea alocaţiei
financiare nerambursabile este de maxim 90% din valoarea totală a cheltuielilor
eligibile efectuate (exclusiv TVA) şi nu
poate depăşi suma de 50.000 lei/beneficiar.
Obiectul finanţării trebuie să se încadreze în una sau
mai multe din categoriile eligibile:
• a)
achiziţionarea de echipamente tehnologice
• b)
Investiţiile în active necorporale
• c)
achiziţionarea de bunuri prevăzute la subgrupele 3.1 mobilier, 3.2 Aparatură birotică
şi 3.3 sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale
• d)achiziţionarea
de echipamente IT
• e)
mijloace de transport marfă
• k)
Comisionul de garantare aferent anului acordării garanţiei, datorat Fondului
Naţional de Garantare a Creditelor pentru Întreprinderi Mici şi Mijlocii - S.A.
- I.F.N. (F.N.G.C.I.M.M.)
• g)
achiziţia de instalaţii de încălzire sau climatizare aferente spatiului în care
se desfăşoara activitatea;
• h)
consultanţă
• i)
Cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale
• j)
Achiziţionarea de instalaţii/echipamente specifice în scopul obţinerii unei
economii de energie
• f)
realizarea unui site
Programul UNCTAD/EMPRETEC România pentru sprijinirea
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii
• EMPRETEC
este un program integrat de pregătire, care oferă întreprinzătorilor instruire
şi asistenţă tehnică, precum şi un cadru instituţional pentru dezvoltarea
capacităţilor antreprenoriale şi creşterea competitivităţii pe piaţa locală şi
internaţională a întreprinderilor mici şi mijlocii.
• EMPRETEC
este un program internaţional pentru dezvoltarea şi sprijinirea
antreprenorilor, desfăşurat sub egida Conferinţei Naţiunilor Unite pentru
Comerţ şi Dezvoltare (UNCTAD - Geneva),
fiind operaţional în 32 de ţări din America Centrală, America Latină,
Africa şi Orientul Mijlociu.
• Bugetul
alocat Programului pentru anul bugetar 2015 este de 1.000.000 lei
• Prin
Program se finanţează workshop-urile UNCTAD EMPRETEC România pentru sprijinirea
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii în domenii de interes pentru
dezvoltarea capacităţilor antreprenoriale, în scopul dobândirii cunoştinţelor
teoretice şi cu aplicabilitate practică, necesare începerii şi dezvoltării unei
afaceri.
• Workshop-urile
UNCTAD EMPRETEC vor fi organizate sub coordonarea celor 5 centre EMPRETEC (un
centru naţional - EMPRETEC România şi 4 centre regionale - EMPRETEC
Transilvania, EMPRETEC Sud-Est, EMPRETEC Oltenia-Banat şi EMPRETEC Moldova) şi
se vor desfăşura în 8 locaţii (arondate celor 8 OTIMMC organizatoare: Braşov,
Cluj Napoca, Constanţa, Craiova, Iaşi, Ploieşti, Târgu Mureş, Timişoara)

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu