Ministerul Educației Naționale a publicat joi, 9 ianuarie 2014, pe
site-ul www.edu.ro, calendarul și metodologia de organizare și
desfășurare a Evaluărilor Naționale (EN-2014) la clasele a II-a, a IV-a
și a VI-a în anul școlar 2013-2014. În anul școlar în curs, aceste
evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în perioada 6 — 29 mai, după
cum urmează: prima sesiune, în perioada 6 — 15 mai, iar a doua sesiune,
în perioada 20 — 29 mai. PRIMA SESIUNE are următorul calendar:
— clasa a II-a (6 mai: Limba română — scris și citit; 7 mai: Limba maternă — scris și citit; 8 mai: Matematică)
— clasa a IV-a (13 mai: Limba română — Limba maternă; 14 mai: Matematică)
— clasa a VI-a (14 mai: Limbă și comunicare; 15 mai: Matematică și științe)
SESIUNEA A DOUA (pentru elevii care au absentat din motive întemeiate la prima sesiune) are următorul calendar:
— clasa a II-a (20 mai: Limba română — scris și citit; 21 mai: Limba maternă — scris și citit; 22 mai: Matematică)
— clasa a VI-a (27 mai: Limbă și comunicare; 28 mai: Matematică și științe)
— clasa a IV-a (28 mai: Limba română — Limba maternă; 29 mai: Matematică)
Testele pentru EN-2014 sunt elaborate de Centrul Național de Evaluare și Examinare, fiind formulate clar, precis și în strictă concordanță cu programele școlare în vigoare pentru fiecare disciplină de studiu, astfel încât să permită administrarea în câte două secvențe de evaluare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaționale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Rezultatele obținute la EN-2014 nu se înregistrează în catalogul clasei și sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, consemnarea în portofoliul educațional al elevului, respectiv informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naționale aparține administratorului de test, care poate fi învățătorul/institutorul/profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de președintele comisiei de organizare și de administrare a EN-2014 din unitatea de învățământ.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unități școlare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum și alte informații referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului și a precizărilor din Caietul cadrului didactic.
BIROUL DE PRESĂ
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu