In urma unor reclamatii primite de la utilizatori privind intarzieri sau lipsa de claritate in procesul de instalare a serviciilor de telefonie fixa, internet fix sau televiziune, ANCOM reaminteste drepturile de care acestia beneficiaza in relatia cu furnizorii. Contractele pentru aceste servicii trebuie sa prevada termenul de instalare, precum si tariful perceput, daca este cazul.
Obligatiile furnizorilor
Potrivit legislatiei din domeniul comunicatiilor electronice, furnizorii au obligatia de a informa clar si transparent utilizatorii cu privire la termenul maxim pentru instalarea serviciului, precum si tarifele, cu toate taxele incluse, pentru activarea, conectarea si/sau instalarea serviciilor, daca se aplica astfel de tarife. Termenul de instalare a serviciilor este stabilit de fiecare furnizor in parte, in functie de politica sa comerciala, nefiind reglementat de legislatia in vigoare.
Bine de stiut
In practica, serviciile pot fi instalate/activate mai rapid decat termenul contractual, insa doar termenul prevazut in contract este luat in considerare pentru eventuale reclamatii sau solicitari de despagubiri. De asemenea, in cazul ofertelor promotionale, furnizorul poate instala/conecta/activa serviciul gratuit.
Utilizatorii care doresc „transferul/mutarea" serviciilor la o alta adresa trebuie sa verifice in cuprinsul contractului daca aceasta optiune este oferita de furnizor si, cel mai important, in ce conditii. Totodata, este esential sa se asigure ca furnizorul are implementata retea la noua adresa.
Ce, cum si unde reclami
Daca termenul de instalare prevazut in contract nu este respectat, utilizatorii trebuie mai intai sa reclame situatia furnizorului, utilizand caile descrise in procedura sa de reclamatii.
Daca sesizarea nu este solutionata de catre furnizor, utilizatorii se pot adresa:
Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) - pentru nerespectarea termenului de instalare agreat prin contract sau acordarea de despagubiri.
ANCOM - in cazul in care furnizorul nu a prevazut in contract termenul maxim pentru instalarea serviciului sau tariful pentru activarea, conectarea si/sau instalarea acestuia. In acest caz, reclamatia catre ANCOM trebuie sa fie insotita de o copie a contractului. Sesizarile pot fi trimise aici.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu