In vederea aplicarii noilor reglementari ce vizeaza masurile fiscal-bugetare in domeniul gestionarii creantelor bugetare si a deficitului bugetar pentru bugetul general consolidat al Romaniei in anul 2024, ANCOM a adoptat procedura de anulare a unor obligatii de plata datorate bugetului Autoritatii. Astfel, in conformitate cu decizia emisa de Autoritate, furnizorii interesati pot solicita anularea unor obligatii bugetare datorate ANCOM prin depunerea unui formular tipizat pana cel tarziu la data de 25 noiembrie 2024.
Decizia ANCOM nr. 694/2024 pentru aprobarea procedurii de anulare a unor obligatii de plata datorate bugetului ANCOM a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei nr. 1087 din 31 octombrie 2024 si poate fi consultata aici.
Beneficiarii facilitatilor prevazute de decizie sunt toti debitorii, persoane juridice si persoane fizice, care, la data de 31 august 2024 inclusiv, figureaza in evidențele ANCOM cu obligatii bugetare principale restante sau numai cu obligatii de plata a accesoriilor restante rezultate in urma obligatiilor bugetare principale platite pana la aceasta data, dacă acestea nu au fost achitate pana la data intrarii in vigoare a OUG nr. 107/2024, act normativ care sta la baza deciziei ANCOM. De asemenea, procedura se aplica si debitorilor declarati insolvabili, debitorilor aflati în procedura de insolventa sau persoanelor carora li s-a stabilit raspunderea solidara potrivit Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare sau raspunderea potrivit Legii nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolventei si de insolventa, cu modificarile si completarile ulterioare sau potrivit Legii nr. 85/2006 privind procedura insolventei, cu modificarile si completarile ulterioare.
Facilitatile prevazute de decizie
Ca urmare a OUG nr. 107/2024, ANCOM acorda urmatoarele facilitati:
amanarea la plata a obligatiilor de plata accesorii reprezentate de dobanzi, penalitati de intarziere sau alte accesorii ramase nestinse la data emiterii „Situatiei privind debitele restante datorate bugetului ANCOM", pana la data solutionarii cererii de anulare a accesoriilor sau, in cazul nedepunerii acestei cereri, pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, pentru fiecare debitor care notifica ANCOM conform ordonantei de urgenta;
anularea obligatiilor de plata a accesoriilor reprezentate de dobanzi, penalitati de intarziere sau alte accesorii;
amanarea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, ramase neachitate la data emiterii situatiei debitelor restante aferente bugetului ANCOM, pana la data solutionarii cererii de anulare a unor obligatii bugetare sau, in cazul nedepunerii acestei cereri, pana la data de 25 noiembrie 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care notifica organul fiscal conform ordonantei de urgenta si care se incadreaza in prevederile acesteia;
anularea unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, pentru debitorii persoane fizice care se incadreaza in prevederile ordonantei de urgenta.
Prevederile deciziei nu se aplică obligațiilor bugetare care:
fac obiectul unor procese penale aflate în curs de desfășurare la data intrării în vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 107/2024 sau care incep ulterior acestei date;
sunt stabilite prin hotarari penale definitive;
reprezinta prejudicii care fac obiectul art. 10 din Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea si combaterea evaziunii fiscale, cu modificarile si completarile ulterioare.
Procedura se aplica urmatoarelor obligatii bugetare administrate de Autoritate: tariful de monitorizare, tariful de utilizare a spectrului, tariful de utilizare a resurselor de numerotatie, contributia pentru compensarea costului net al furnizarii serviciilor din sfera serviciului universal, amenzi administrative si alte sume datorate bugetului ANCOM, precum si obligatiilor accesorii aferente acestora.
Procedura de anulare a unor obligatii de plata datorate bugetului ANCOM
Pentru a putea beneficia de facilitati, furnizorii interesati care indeplinesc conditiile de acordare a anularii obligatiilor de plata a accesoriilor datorate bugetului ANCOM sau de anulare a unui procent de 50%, respectiv 25%, dupa caz, din obligatiile bugetare principale restante la data de 31 august 2024 inclusiv, prevazute la art. II, IV și XVI, dupa caz, din OUG nr. 107/2024, trebuie sa transmita la ANCOM cererea de anulare pana la data de 25 noiembrie 2024. Aceasta poate fi depusa la registratura Autoritatii sau comunicata prin posta, cu scrisoare recomandata cu confirmare de primire ori transmisa prin posta electronica, semnata cu certificat digital, la adresa registraturaonline@ancom.ro.
Anterior cererii de anulare, furnizorii interesati au posibilitatea de a-si exprima intentia de a beneficia de anularea unor obligatii prin depunerea, prin aceleasi mijloace ca si in cazul cererii de anulare, a unei notificari. Notificarea nu este obligatorie, ci are drept scop obtinerea amanarii la plata a debitelor care pot face obiectul masurilor de anulare.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu