miercuri, 9 octombrie 2024

Digitalizarea serviciilor publice oferite de Inspectoratul General pentru Imigrări pe parcursul acestui an

 

Pentru asigurarea unor servicii publice de calitate, la nivelul Inspectoratului General pentru Imigrări (IGI) s-a urmărit în permanență adaptarea la cerințele cetățenilor, dezvoltarea serviciilor publice on-line fiind un deziderat al instituției.

 Această inițiativă urmărește reducerea birocrației, accelerarea proceselor administrative și îmbunătățirea experienței utilizatorilor prin noi soluții digitale.

Ø Portalul IGI:

                 Modernizarea Portalului IGI permite depunerea online a cererilor și programarea la ghișeu printr-un calendar definit, pentru a selecta data și ora disponibilă;

                 Posibilitatea transmiterii automate a avizelor de angajare direct prin e-mail-ul solicitantului, ceea ce reduce timpul de procesare și elimină necesitatea prezenței fizice la ghișeu.

Ø Reducerea documentelor:

                 IGI a simplificat procedurile prin eliminarea unor serii de documente care însoțeau cererile străinilor privind emiterea avizelor/prelungirea dreptului de ședere în scop de muncă, contribuind la eficientizarea procesului de depunere și soluționare a cererilor.

Ø Proces-verbal electronic:

                 S-a implementat un sistem informatic pentru emiterea proceselor verbale de contravenție în format electronic, utilizând datele deja existente în sistemul informatic al IGI.

Ø Interconectarea cu Poșta Română:

                Un nou serviciu permite cetățenilor străini să solicite transmiterea documentelor solicitate la o adresă stabilită, prin intermediul serviciilor web de interconectare.

Ø Aplicație pentru unități de cazare:

                 IGI a modernizat portalul de înregistrare a străinilor, prin care unitățile hoteliere pot introduce automat în sistem datele cetățenilor străini cazați, asigurând o raportare rapidă și eficientă.

De asemenea, digitalizarea serviciilor publice demonstrează angajamentul IGI de a asigura un cadru transparent, eficient și accesibil atât pentru angajatori, cât și pentru angajații străini.

BIROUL INFORMARE ȘI RELAȚII PUBLICE

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu