luni, 31 iulie 2023
Start înscrieri în programul "Rabla local"! Ce trebuie să faci pentru a aplica
Administraţia Fondului pentru Mediu a lansat sesiunea de înscrieri în programul "Rabla local". Proprietarii de maşini uzate din Sectorul 3 se pot înscrie începând de astăzi, 31 iulie, ora 10.00, pe pagina www.afm.ro, la secţiunea "Programe de finanţare".
Înscrierea se face până pe 31 august, ora 16.30, sau până la epuizarea bugetului alocat fiecărei unităţi administrativ-teritoriale, respectiv Primăriei Sectorului 3.
Cei interesaţi au la dispoziţie instrucţiuni pe site-ul AFM la următorul link: https://www.afm.ro/casare_auto_uzate.php. Mai întâi, trebuie să-şi creeze cont.
Cum se face înscrierea
1. Intră pe site-ul AFM, secţiunea "Programe de finanţare". Selectează "Casarea autovehiculelor uzate". Aici, dai click pe caseta verde "Creare conturi depunere dosare". Intră pe Conectare şi creează contul.
2. Conturile de utilizator ale persoanelor fizice trebuie create anterior înscrierii în aplicaţie. Dacă există un cont deja creat, acesta este valabil doar dacă a fost utilizat în cadrul unui program destinat persoanelor fizice (de exemplu, programul "Casa Verde Fotovoltaice 2023"). Astfel, dacă adresa de e-mail utilizată pentru crearea contului a fost folosită pentru depunerea unui dosar în calitate de persoană juridică, aceasta nu poate fi folosită. În cadrul unui cont pot fi realizate înscrieri aferente unui singur CNP.
3. O persoană fizică se poate înscrie o singură dată în aplicaţie.
4. Persoana fizică se va înscrie în aplicaţie doar în cazul în care primăria în raza căreia domiciliază se regăseşte în lista AFM.
5. Sesiunea dee înscriere propriu-zisă se deschide astăzi, 31 iulie, de la ora 10.00. Din acest moment, cei interesaţi intră din nou pe "Programe de finanţare - Casarea autovehiculelor uzate", dau click pe "Depune dosare", se conectează, apoi intră pe "Depune cerere".
6. Selectează programul de finanţare pentru care doresc depunerea cererii, selectează apoi UAT-ul.
7. Îşi completează datele de identificare şi seria de saşiu a maşinii uzate. Dacă au mai multe maşini de casat, trebuie să le adauge pe toate în aceeaşi cerere, apăsând butonul "+".
8. După înscriere, AFM va transmite lista persoanelor fizice înscrise către primăriile participante în program. Abia din acel moment, solicitanţii se vor adresa cu documentele la Primăria, care s-a înscris în acest program
9. După semnarea contractului de finanţare cu primăria, persoana fizică va casa şi va radia din circulaţie şi din evidenţa fiscală autovehiculul uzat şi va beneficia de stimulentul pentru casare de 3.000 de lei.
Condiţii de înscriere a maşinilor în program
Este considerat eligibil autovehiculul care:
- este înregistrat în evidenţele fiscale ale UAT- ului care este înscris în program
- la data solicitării acordării stimulentului pentru casare, are o vechime mai mare sau egală cu 15 ani, calculată de la anul fabricaţiei; dacă anul înmatriculării înscris în cartea de identitate este anterior anului fabricaţiei, se consideră an de fabricaţie anul înmatriculării;
- are norma de poluare Euro 3 sau inferioară;
- conţine componentele esenţiale: motor, transmisie, tren de rulare, caroserie, şasiu, precum şi echipamente electronice de gestionare a funcţiilor autovehiculului şi dispozitive catalizator, dacă acestea au fost prevăzute din fabricaţie.
Condiţii pentru proprietarii persoane fizice - Să aveţi domiciliul sau reşedinţa pe raza Primăriei Sectorului 3;
- Să nu aveţi restanţe la plata taxelor, impozitelor, amenzilor şi contribuţiilor către bugetul local şi cel de stat;
- Să nu aveţi condamnări definitive pentru infracţiuni împotriva mediului;
- Să nu folosiţi aceeaşi maşină pentru a obţine alte finanţări din alte programe.
Stimulentul acordat beneficiarului pentru casarea şi radierea unui autovehicul uzat este de 3000 de lei, din care 600 de lei sunt din fonduri proprii ale Primăriilor înscrise şi 2400 de lei din finanţarea alocată de AFM.
Serviciul Presă
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu