120 de elevi din mediul rural îşi vor continua studiile la liceu datorită unui parteneriat între World Vision România şi Pepco România
Bucureşti, 14 decembrie 2022: Aproape unu din doi adolescenţi români (44,5%), cu vârste între 15 şi 19 ani, trăieşte în risc de sărăcie sau de excluziune socială, conform datelor Eurostat. Mai grav este că numărul lor a crescut cu 2,7% din 2020 şi până anul trecut, România fiind ţara cu cei mai mulţi adolescenţi în risc din sărăcie din UE. Una dintre cele mai grave consecinţe ale acestui fenomen este abandonul studiilor, mai ales la trecerea din gimnaziu către liceu, atrage atenţia World Vision România.
Fundaţia susţine 120 de elevi din mediul rural să ajungă la liceu sau să-şi continue studiile liceale, printr-un parteneriat cu retailerul Pepco România. Totodată, 20 de elevi vor beneficia de stagii de practică în magazinele Pepco.
Astfel, prin programul Vreau în clasa a 9-a, adolescenţii vor participa la activităţi de educaţie non-formală precum:
* sesiuni de dezvoltare personală şi de orientare profesională;
* meditaţii pentru disciplinele şcolare, inclusiv cele de examene;
* mentorat cu angajaţi din multinaţionale şi antreprenori;
* consiliere psihologică;
* stagii de practică;
* tabere de vară şi alte excursii.
Elevii care vor beneficia de acest pachet de servicii au între 14-19 ani şi învaţă în 25 de licee din mediul rural din judeţele: Iaşi, Vaslui, Dolj, Vâlcea, Cluj, Buzău, Gorj, Mehedinţi şi Olt.
Programul Vreau în clasa a 9-a a fost lansat de World Vision România în 2008 ca răspuns la nevoia elevilor din mediul rural de a-şi continua studiile după terminarea gimnaziului. Beneficiarii acestui program sunt proaspeţi absolvenţi de gimnaziu sau liceeni îşi doresc să-şi continue studiile, dar nu au posibilităţi materiale.
Principalele criterii de selecţie a elevilor sunt: situaţia socio-economică a familiei, media şcolară anuală (să fie peste 7) şi motivaţia acestora pentru a continua studiile.
De 14 ani, doar prin programul Vreau în clasa a 9-a, World Vision România a susţinut la liceu peste 4.500 de adolescenţi.
"Derulăm programul 'Vreau în clasa a 9-a' de mai bine de 14 ani pentru a reduce inegalitatea de şanse dintre elevii din mediul rural şi cei din mediul urban. Misiunea noastră este să sprijinim adolescenţii care provin din familii cu puţine posibilităţi materiale să-şi continue studiile şi să-şi descopere pasiunile. Un parteneriat de lungă durată - precum cel pe care îl avem cu Pepco România - înseamnă predictibilitate şi o contribuţie reală pentru aceşti tineri la un viitor mai bun. Datele noastre cele mai recente arată că cel puţin doi din zece părinţi din mediul rural nu-şi mai susţin copiii la şcoală după ce au terminat clasa a VIII-a", a declarat Mihaela Nabăr, director executiv World Vision România.
"Pepco susţine comunităţile în care îşi desfăşoară activitatea şi se implică în proiecte care oferă şanse egale copiilor din medii defavorizate la educaţie inclusivă şi de calitate. Credem cu tărie că niciun copil nu ar trebui să rămână în urmă doar pentru că familia sa nu îi poate oferi resursele necesare pentru a învăţa. Programul "Vreau în clasa a 9-a" este unul dintre programele educaţionale pe termen lung în care ne-am implicat încă de la început şi ne bucurăm să le fim alături şi în acest an şcolar", a declarat Bogdan Grigoriu, Operation Manager, Pepco România.
Despre World Vision România
World Vision România este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului. Organizaţia se concentrează asupra serviciilor dedicate copiilor, familiilor şi comunităţilor, în scopul depăşirii sărăciei şi nedreptăţii. Fundaţia lucrează cu persoanele cele mai vulnerabile din lume, indiferent de religie, rasă, etnie sau gen. World Vision România face parte din parteneriatul World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume. În 30 de ani de prezenţă în România, am ajutat peste 500.000 de copii şi adulţi, în aproape 500 de comunităţi din 18 judeţe.
Despre PEPCO România
Pepco este lanţul de retail european cu cea mai rapidă creştere, oferind îmbrăcăminte pentru întreaga familie şi bunuri de uz casnic. Motto-ul reţelei "Descoperă calitatea, bucură-te de preţ" atrage în fiecare lună milioane de clienţi. Compania are aproape 3.000 de magazine în 17 ţări din Europa. În prezent, reţeaua are peste 25.000 de angajaţi, dintre care aproximativ 2850 doar în România.
La nivel de grup, Pepco desfăşoară activităţi extinse în domeniul dezvoltării durabile pe baza unei strategii care acoperă toate domeniile ESG. Scopul companiei este de a implementa şi de a oferi clienţilor soluţii durabile prin reducerea impactului activităţii asupra mediului şi ajută clienţii să facă alegeri mai informate şi benefice pentru planetă, în fiecare zi. Din punct de vedere social, îşi propune să diminueze inegalităţile şi să ofere şanse egale la un start bun în viaţa de adult copiilor şi adolescenţilor. Nu în ultimul rând, investeşte în dezvoltarea angajaţilor şi îi încurajează să se implice în acţiuni de voluntariat. Pentru mai multe informaţii accesaţi www.pepco.ro

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu