miercuri, 13 aprilie 2022

Primul hub de comunicare în sănătate din România, HealthHUB, va crea exclusiv conţinut fundamentat ştiinţific şi pe înţelesul oamenilor

Medici, jurnalişti, influenceri, platforme online, pagini de social media, creatori de conţinut scris, audio şi video se reunesc în primul hub de comunicare în sănătate din România, HealthHUB. Scopul HealthHUB este să creeze doar conţinut despre sănătate fundamentat pe cercetări ştiinţifice, validat de medici şi scris pe înţelesul tuturor.

În formula de lansare, HealthHUB îi cuprinde pe medicii Irina Costache, Georgian Ciobotaru, Ioan Boleac, Georgiana Gheba, Alexandra Dobrescu (Derma Mum), jurnaliştii Dan L. Brumar şi Adriana Turea, creatorii de conţinut medical Ines Nerina, Florina Badea, Paula Rusu, Anca Bold Gheorghe (Blog în tandem), Monica Rădulescu şi cel mai mare canal de YouTube de sănătate din România, Pacientul 2.0.

E nevoie de un pol menit să contrabalanseze informaţiile eronate care au o putere de viralizare foarte mare.

"Uşile acestui hub sunt deschise pentru orice comunicator îşi doreşte să transmită informaţii corecte. Ne place ceaiul de muşeţel, dar credem că bolile se tratează cu medicamente. Iubim bunicile şi sfaturile lor, dar preferăm tratamentele prescrise de medici. Avem încredere în ştiinţă şi specialişti şi credem că e nevoie de acest pol menit să contrabalanseze informaţiile eronate care au o putere de viralizare foarte mare." spune Laura Ivăncioiu, PR Director la DeciSePoate, agenţia care a iniţiat proiectul.

Dezinformarea şi deficitul de educaţie medicală reprezintă două mari probleme în România de azi. Exemplele altor ţări demonstrează că un nivel crescut de educaţie medicală a publicului va duce, pe termen lung, la îmbunătăţirea stării de sănătate a românilor.

În momentul de faţă, datele publicate de Comisia Europeană arată cu speranţa de viaţă la naştere în România este a doua cea mai scăzută din UE, iar rata mortalităţii evitabile prin prevenţie este a treia cea mai scăzută din grupul EU27.

Reţelele sociale abundă de fake news, informaţii false, preluate şi promovate de foarte mulţi români. Pandemia de coronavirus a dus la o exacerbare a acestui fenomen, cu efecte îngrijorătoare în domeniul sănătăţii publice. Conform unui studiu Eurostat, doar 12 români din 100 verifică informaţiile pe care le găsesc online.

Despre DeciSePoate
DeciSePoate este o agenţie de PR înfiinţată în anul 2005, care are un portofoliu concentrat pe zona de sănătate şi care comunică, informează şi educă publicul larg, creând conţinut scris, audio şi video.

Surse:
https://ec.europa.eu/health/system/files/2022-01/2021_chp_romania_romanian.pdf
https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20211216-3

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu