Beneficiarii
submăsurilor 6.1, 6.2, 6.3 şi 19.2 pot solicita Agenției
pentru Finanțarea Investițiilor Rurale recunoașterea circumstanței excepționale
care duce la necesitatea suspendării contractului de finanțare. Solicitarea
se va face justificat prin documente și doar în situația în care durata de
implementare a planului de afaceri propus prin proiect nu poate fi prelungită.
Precizăm că beneficiari
submăsurilor 6.1 – Sprijin pentru instalarea tinerilor fermieri, 6.2 – Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale, 6.3 – Sprijin pentru dezvoltarea fermelor mici şi 19.2 – Sprijin pentru implementarea acțiunilor în cadrul strategiei de dezvoltare locală, au un termen maxim de implementare a planului de afaceri ce variază între 36 și 60 de luni de la data deciziei de acordare a sprijinului (conform art. 19 alin.(4) din Regulamentul (UE) nr. 1305/ 2013), în funcție de tipurile de investiții.„Acordarea posibilității de
suspendare a contractului este un demers concret care vine în sprijinul
beneficiarilor PNDR afectați de restricții impuse de pandemie. Am avut toată
susținerea Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale, iar de la Comisia
Europeană am primit clarificări care ne-au permis să oferim această
posibilitate beneficiarilor noștri. Completarea ordinului MADR oferă Agenției
instrumentele necesare pentru a analiza circumstanțele excepționale determinate
de măsurile impuse pe timpul stării de alertă și pentru a aproba suspendarea
contractului sau deciziei de finanțare, acolo unde este cazul.” a precizat Mihai MORARU, Directorul
general al AFIR.
Solicitarea
beneficiarilor poate fi transmisă on-line sau la sediul Oficiului Județean
pentru Finanțarea Investițiilor Rurale (OJFIR) și trebuie însoțită de documente care
justifică cauzele ce conduc la măsura suspendării și prin care se demonstrează măsurile
întreprinse de aceștia în sensul depunerii tuturor diligențelor pentru
desfășurarea activității finanțate.
Documentele
justificative menționate pot fi, după caz, decizii oficiale ale autorităților
privind restricțiile care afectează activitatea beneficiarului – de exemplu,
interzicerea organizării sau limitarea desfășurării activității propuse prin
planul de afaceri sau a activităților interconectate, de care depinde
activitatea propusă în planul de afaceri.
Un alt
tip de document ar putea fi unul din care să rezulte perturbarea
activității ca urmare a situației excepționale – de exemplu, lipsa
forței de muncă din partea contractorilor sau a întârzierilor în furnizarea de
echipamente/ utilaje, imposibilitatea obținerii documentelor emise de
autorități ca urmare a suspendării activității, izolarea la domiciliu,
carantina.
La data
încetării suspendării, contractul de finanțare își reia cursul, iar părțile
sunt repuse în drepturi, durata de valabilitate prelungindu-se automat cu
perioada aferentă suspendării, în limita duratei maxime de eligibilitate a
cheltuielilor FEADR prevăzute de art. 65 alin. (2) din Regulamentul (UE) nr.
1303/ 2013, cu modificările și completările ulterioare.
Baza legală pentru acest demers este Ordinul MADR nr. 67
din 22.03.2021 pentru
completarea OMADR 181/ 2020 privind stabilirea unor proceduri pentru
implementarea PNDR 2020 și care poate fi consultat pe site-ul AFIR,
în cadrul secțiunii Informații utile – Acte normative.
AFIR – Direcția
Relaţii Publice, Biroul de Presă

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu