miercuri, 24 aprilie 2019

Campania de recrutare a candidaţilor pentru instituţiile de învăţământ militare care formează personal pentru nevoile IGSU

Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Semenic" al Judeţului Caraş-Severin continuă şi pe parcursul anului 2019 activitatea de promovare a profesiei din domeniul situaţiilor de urgenţă, precum şi a instituţiilor de învăţământ militare ale Ministerului Afacerilor Interne şi ale Ministerului Apărării Naţionale care formează personal pentru nevoile Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă.


Principala instituţie militară de învăţământ superior care formează personal pentru nevoile Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă este Academia de Poliţie "Alexandru Ioan Cuza" din Bucureşti, prin intermediul Facultăţii de Pompieri şi Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative.

Facultatea de Pompieri are durata de studii de patru ani, formează ofiţeri, care în urma absolvirii studiilor obţin titlul de inginer în specializarea Instalaţii pentru construcţii-pompieri. Numărul de locuri scoase la concurs este de 40 de locuri pe an, proba teoretică susţinându-se din disciplinile Matematică şi Fizică.

Facultatea de Ştiinţe Juridice şi Administrative are durata de studii de patru ani şi formează ofiţeri în specializarea Drept.

Totodată, Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă "Semenic" al Judeţului Caraş-Severin recrutează candidaţi şi pentru instituţiile militare de învăţământ superior aparţinând Ministerului Apărării Naţionale, acestea fiind următoarele:

Universitatea Naţională de Apărare "Carol I" din Bucureşti, specializarea Logistică, cu durata de trei ani;

Academia Forţelor Terestre "Nicolae Bălcescu" Sibiu, care formează ofiţeri în următoarele specializări necesare I.G.S.U. - Finanţe-contabilitate, Logistică şi Comunicaţii şi informatică, cu durata de trei ani;

Academia Tehnică Militară "Ferdinand I" din Bucureşti, care formează ofiţeri în diverse specializări militare, cum ar fi Materiale energetice şi apărare CBRN, Echipamente şi sisteme electronice militare, cu durata de patru ani;

Institutul Medico-Militar, specializarea Medicină generală, cu durata de şase ani;

Academia Forţelor Aeriene "Henri Coandă" Braşov şi Academia Navală "Mircea cel Bătrân" Constanţa.

O altă instituţie militară de învăţământ superior este Academia Naţională de Informaţii "Mihai Viteazul" Bucureşti, care formează ofiţeri în specializările Psihologie-informaţii şi Studii de securitate şi informaţii.

Principala instituţie militară de învăţământ postliceal care formează personal pentru nevoile Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă este Şcoala de Subofiţeri de Pompieri şi Protecţie Civilă "Pavel Zăgănescu" Boldeşti, din judeţul Prahova, care formează subofiţeri de pompieri şi protecţie civilă, precum şi maiştri militari auto. Începând din anul 2017 durata studiilor s-a redus de la 2 ani la 1 an, numărul de locuri scoase la concurs s-a mărit la 300 de locuri pe sesiune, iar proba teoretică, denumită proba de evaluare a cunoştinţelor, se susţine doar din disciplina Matematică, eliminându-se disciplina Fizică. 

Ministerul Apărării Naţionale deţine de asemenea, o serie de instituţii de învăţământ postliceal, cu o durata a studiilor de 2 ani, acestea fiind următoarele: Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Terestre "Basarab I" Piteşti, care formează subofiţeri în specializările Auto¸ Operare şi mentenanţă echipamente informatice, etc;

Şcoala Militară de Maiştri Militari şi Subofiţeri a Forţelor Aeriene "Traian Vuia" din judeţul Buzău;

Şcoala Militară de Maiştri Militari a Forţelor Navale "Amiral Ion Murgescu" Constanţa.

Avantajele învăţământului militar

Învăţământul organizat de instituţiile militare ale Ministerului Afacerilor Interne şi Ministerului Apărării Naţionale, prezintă o serie de reale avantaje şi facilităţi:

învăţământ gratuit la standarde europene;

echipament, cazare şi masă gratuite pe întreaga perioadă de şcolarizare;

asistenţă medicală permanentă şi gratuită;

stimulente financiare pe perioada şcolarizării, care constau în solda acordată tuturor studenţilor, respectiv elevilor, precum şi burse acordate pentru rezultate meritorii;

asigurarea unui loc de muncă stabil şi cu un salariu motivant la finalizarea studiilor;

acordarea de acte de studii recunoscute pe plan naţional/internaţional, care conferă titularilor toate drepturile de care se bucură orice absolvent de învăţământ superior sau postliceal;

asistenţă medicală gratuită după absolvire precum şi echipament gratuit;

asigurarea pregătirii şi perfecţionării pregătirii;

posibilităţi reale de promovare în cariera militară;

posibilitatea profesării într-un domeniu de activitate în slujba cetăţeanului, cu scopul protejării şi salvării vieţii omeneşti, a animalelor, protejarea bunurilor materiale şi culturale, precum şi protecţia mediului.

Detalii suplimentare privind organizarea şi desfăşurarea sesiunilor de admitere se pot obţine de la Serviciul Resurse Umane al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă "Semenic" al judeţului Caraş-Severin la numerele de telefon 0255/211213, 0255/211214, pe adresa de internet - www.isusemenic.ro, precum şi pe adresele de internet ale instituţiilor de învăţământ vizate. 

Compartimentul Informare şi Relaţii Publice

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu