joi, 12 iulie 2018

Înregistrarea în evidenţele AJOFM Caraş-Severin a absolvenţilor promoţiei 2018


Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin reaminteşte absolvenţilor promoţiei 2018 că, în termen de 60 de zile de la absolvire, sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele instituţiei pentru a beneficia de toate serviciile puse la dispoziţie de AJOFM Caraş-Severin în scopul integrării acestora pe piaţa forţei de muncă.

Precizăm că înregistrarea ca persoană în căutarea unui loc de muncă este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii facilităților acordate potrivit Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.
Documentele necesare înregistrării absolvenţilor ca persoane în căutarea unui loc de muncă sunt: carte de identitate (original şi copie), diploma sau adeverinţa de studii (original şi copie), adeverinţă medical care să ateste faptul că persoana este aptă de muncă sau are anumite restricţii medicale, precum şi adeverinţa de venit de la ANAF. 
Astfel, absolvenţii instituțiilor de învățământ care se înregistrează în evidenţele agenţiilor pentru ocuparea forței de muncă ca persoană în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii gratuite de formare profesională, precum și de facilități financiare.
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă a fost sau nu promovat examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile începe din data de 26 mai 2018, potrivit prevederilor Ordinului  Ministerului Educaţiei Naționale nr. 3.382/2017 conform căruia „cursurile claselor terminale din învăţământul liceal se încheie în data de 25 mai 2018”, ultima zi din cele 60 fiind data de 24 iulie 2018. Elevii care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, se pot înregistra în evidențele agenției în termen de 60 de zile de la data promovării examenului de corigență, dată înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.

Absolvenții care nu se prezintă în termenul legal pentru a fi luați în evidențe au dreptul să se înregistreze ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă, vor beneficia de serviciile agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncă, dar nu vor avea dreptul la indemnizaţie de şomaj.
Facilităţile financiare oferite absolvenţilor se referă la prima de inserţie, în valoare de 1.500 de lei, care se acordă absolvenţilor înregistraţi în evidenţele AJOFM Caraş-Severin în termen de 60 de zile de la absolvire şi care se angajează cu normă întreagă pe o perioadă de cel puţin 12 luni.
De asemenea, absolvenţii care se încadrează în muncă mai pot beneficia, potrivit prevederilor legale, de prime de mobilitate (instalare sau încadrare) sau de prima de relocare.
Indemnizaţia de şomaj pentru absolvenţi reprezintă o sumă fixă lunară, acordată pe o perioadă de 6 luni, în cuantum de 250 lei. Nu pot beneficia de indemnizaţia de şomaj absolvenţii care la momentul solicitării acestui drept au fost admişi sau urmează cursurile unei forme de învăţământ, organizate şi/ sau acreditate, după caz, în condiţiile legii.
Informaţii suplimentare pot fi obţinute la sediul Agenţiei Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din Reşiţa, str. Traian Lalescu nr 17, tel 0255/212160.

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin

 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu