sâmbătă, 4 martie 2017

Informare privind colectarea deşeurilor la nivelul judeţului Caraş-Severin

Prezintă: Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Intercom Deşeuri Caraş-Severin.

 Indeplinirea obligatiilor asumate de Romania in domeniul managementului deseurilor nepericuloase este imposibila fara implementarea unor sisteme Integrate de Management al Deseurilor.

In acest sens, Consiliul Judeţean Caraş-Severin impreuna cu Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Intercom Deseuri Caras-Severin, implementează proiectul „Sistem integrat de management al deşeurilor în judeţul Caraş-Severin”.

Stadiul proiectului la momentul actual:


Consiliul Judetean

Au fost finalizate lucrarile la Centrul de management integrat al deseurilor in judetul Caras-Severin care va deservi întreaga populaţie a judeţului Caraş-Severin.

A fost finalizata licitatia publica pentru desemnarea operatorului CMID

Au fost finalizate lucrarile la inchiderea depozitelor urbane neconforme in judetul Caras-Severin.

Lucrarile la constructia Statiilor de transfer au fost realizate.

A fost realizata inchiderea depozitelor rurale neconforme din cele 69 comune ale judeţului

Au fost achizitionate echipamentele pentru colectare deseuri si au fost predate in custodie catre UAT-uri.

ADI Intercom Caras-Severin

            S-a început procedura de licitație în anul 2015 cu privire la operatorii de colectare și transport aferente celor 6 zone, pentru zona 1 Reșița s-au depus un numar de 5 oferte, licitația fiind în stadiul final de evaluare, în cadrul procedurii de atribuirea acestui contract, care continuă și în anul 2016, au fost contestate, atât la CNSC cât și la Curtea de Apel Timișoara, raportul procedurii cât și raportul de reevaluare a procedurii și în momentul de față suntem în etapa contestațiilor, fiind depuse un număr de 3 contestații la CNSC și o contestație la Tribunalul Timiș.
            În anul 2015, la prima publicare a documentațiilor de atribuire pe SEAP pentru celelalte zone 2- Bozovici, 3 – Pojejena, 4 – Oravița, 5 – Herculane și 6 – Oțelu Roșu nu s-a depus nici o ofertă, licitațiile fiind anulate.
            În cursul anului 2016 s-a republicat pe SEAP documentațiile de atribuire pentru zonele ale căror licitații au fost anulate în anul precedent, zone 2- Bozovici, 3 – Pojejena, 4 – Oravița, 5 – Herculane și 6 – Oțelu Roșu,  iar în prezent pentru zonele 2- Bozovici și 3 – Pojejena nu s-au prezentat ofertanți ne aflăm în stadiul de refacere a documentației de atribuire, în sensul armonizării acesteia, cu noua legislație, de către Consiliul Județean Caraș - Severin și Asistența Tehnică, în vederea republicării licitațiilor pe SEAP. Pentru zonele 4 – Oravița și 5 – Herculane a fost depusă o singură ofertă, care în urma evaluării a fost declarată eligibilă, dar în conformitate cu art. 29, alin. 9 din Legea 51/2006 aflată în vigoare la data deschiderii ofertei procedura de atribuire a contractului a fost anulată, raportul procedurii fiind contestat la CNSC. La zona 6 - Oțelu Roșu au fost depuse 2 oferte care în urma evaluării o ofertă a fost declarată eligibilă iar a doua ofertă fiind neeligibilă, dar în conformitate cu art. 29, alin. 9 din Legea 51/2006 aflată în vigoare la data deschiderii ofertei procedura de atribuire a contractului a fost anulată, raportul procedurii fiind contestat la CNSC de către ofertantul declarat eligibil iar ofertantul declarat neeligibil nu a contestat neeligibilitatea.
            Urmare a admiterii contestațiilor de către CNSC procedura de atribuire pentru zonele 4 – Oravița, 5 – Herculane și 6 - Oțelu Roșu au fost reluate fiind declarat câștigător ofertantul eligibil, iar în cursul lunilor noiembrie și decembrie s-au semnat contractele de concesiune cu firma declarată câștigătoare, S.C. BRAI CATA S.A. Brăila după cum urmează:
Zona 4 – Oravița în data de 25.11.2016
Zona 5 – Herculane în data de 05.12.2016
Zona 6 – Oțelu Roșu în data de 12.12.2016
            În cursul lunii ianuarie 2017 a fost depusă o contestație pentru licitație aferentă zonei 6 – Oțelu Roșu la CNSC, aceasta aflându-se în curs de soluționare.

In ceea ce priveste situatia actuala a colectarii, valorificarii si eliminarii deseurilor menajere din judet situatia se prezinta astfel:

In momentul de fata UAT-urile isi gestioneaza managementul deseurilor municipale in regie proprie incepand de la colectare pana la evacuare din judet, majoritatea unităților administrativ teritoriale urbane având serviciul propriu de gospodărire care gestioneaza si deseurile municipale.

Odata cu implementarea proiectului, colectarea deseurilor se va face separat pe fractii, in europubele marcate corespunzator dupa cum urmeaza: hartie si carton, plastic si metal, sticla si biodegradabil, iar Asociatia de Dezvoltare Intercomunitara Intercom Deseuri Caras-Severin va avea rolul de monitorizare a activitatiilor desfasurate de catre operatori ce vor realiza colectarea si transportul deseurilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu