duminică, 23 octombrie 2016

Planul operativ de acţiune pentru iarna 2016-2017 pe reţeaua de drumuri naţionale din judeţul Caraş-Severin


PLANUL OPERATIV DE ACŢIUNE
PENTRU IARNA 2016-2017 PE REŢEAUA DE DRUMURI NAŢIONALE
DIN JUDEŢUL CARAŞ-SEVERIN, CARE SUNT ADMINISTRATE DE
 D.R.D.P.  TIMIŞOARA PRIN S.D.N. CARANSEBEŞ
                                                 
                              
Planul operativ de acţiune în timpul iernii 2016-2017 pe drumurile naţionale din judeţul Caraş- Severin, a fost întocmit în baza  „Normativului privind prevenirea şi combaterea înzăpezirii drumurilor publice “ – indicativ A.N.D. nr. 525 – 2013, aprobat prin ordinul nr.289/2170/01.07.2013 al Ministrului delegat pentru Proiecte de Infrastructura de Interes National si Investitii Straine si al Viceprim-ministrului, Ministrul Dezvoltarii Regionale si Administratiei Publice, publicat in MO nr. 395/01.07.2013.
          Pe perioada sezonului de iarna 2016-2017, 20 octombrie 2016 - 31 martie 2017, viabilitatea reţelei de drumuri naţionale din judeţul Caraş-Severin este asigurata de catre D.R.D.P. Timişoara prin SDN Caransebeş şi S.D.N. Orşova pe baza prevederilor normativului mai sus mentionat.
          În acest sens, în cadrul C.N.A.D.N.R. S.A. Bucureşti se va constitui comandamentul central de iarna, iar la nivel de D.R.D.P. Timişoara şi S.D.N.-uri, comandamentele operaţionale locale, în cazul SDN Caransebeş şi S.D.N. Orşova existând o colaborare cu autoritatile locale prin Comandamentul Judetean Caras-Severin.
Reţeaua de drumuri nationale de pe raza judetului Caras-Severin aflate in administrarea SDN Caransebes are o lungime de 293.441 km .
Pentru o bună supraveghere şi organizare a acţiunilor de prevenire şi combatere a poleiului şi înzăpezirii drumurilor nationale, prin PLANUL OPERATIV pentru iarna 2016-2017, au fost organizate un numar de 6 baze de deszăpezire pe reţeaua SDN Caransebes.
Planul operativ cuprinde în linii mari :
-clasificarea drumurilor nationale pe NIVELE DE VIABILITATE si nivele de interventie în funcţie de clasa tehnica si importanţa acestora(cf. tabel 1 din normativ AND 525-2013).  Implicit, in functie de acestea sunt stabilite atat formatiile de utilaje (cf. tabel 2 din normativ) cat si priorităţile şi intervalele de timp maxim necesare pentru interventii (cf. tabel 3 din normativ). De exemplu, pentru nivelul I de viabilitate, timpii maximi de interventie sunt de 3 ore de la semnalarea fenomenului in privinta raspandirii  pentru combaterea poleiului si a inzapezirii, 8 ore dupa incetarea viscolului sau a ninsorii viscolite pentru deszapezirea drumului pe minim o banda de circulatie si 24 ore dupa incetarea viscolului sau a ninsorii viscolite pentru deszapezirea drumului pe toata partea carosabila. Pentru celelalte nivele de viabilitate, acesti timpi cresc semnificativ.
 -personalul necesar pentru informare operativă privind intervenţiile si starea drumurilor;
-sistemul de informare pentru a avea informaţiile în regim de permanenţă: 24h din 24h în ceea ce priveşte starea drumurilor naţionale şi modul de intervenţie pe acestea;
-sistemul de conducere şi coordonare a acţiunilor de prevenire şi combatere a poleiului şi de înzăpezire a drumurilor;
-utilajele şi mijloacele de transport pentru acţiune;
-materialele necesare pentru acţiunile de dezăpezire. In conformitate cu prevederile Art.22, Alin.3 din Normativul AND 525-2013, pe drumurile nationale se va actiona preponderent cu materiale chimice (sare, clorura de calciu), materialele antiderapante (nisip) urmand a fi folosite, conform aprobarilor primite, in limita cantitatilor care se mai gasesc in stoc.

                    MATERIALELE SI AUTO-UTILAJELE CUPRINSE IN
PLANUL OPERATIV DE ACŢIUNE PENTRU IARNA 2016-2017
PENTRU JUDETUL CARAS-SEVERIN
Nr
crt

UM
S.D.N.
CARANSEBEŞ
1
Sare
t
4426
2
Nisip
t
2175
3
Clorura de calciu
t
48
4
Utilaj multifunctional cu lama si RSP
buc.
10
5
ATB cu lama si RSP
buc.
20
6
Autofreza
buc.
1
7
Buldoexcavator-la cerere
buc.
1
8
Incarcator
buc.
9
9
Autoremorcher-la cerere
buc.
1
10
ARD (Autoutilitara 7 loc)
buc.
6
11
ARD (Autoutilitara 7 loc) -la cerere
buc.
6
12
Statie preparare CaCl2-la cerere
buc.
1
13
Autogreder-la cerere
buc.
1
14
Automacara-la cerere
buc.
1
15
Tractor-la cerere
buc.
2
16
Autoremorcher+trailer-la cerere
buc
1
17
Baze si puncte de strijin
nr.
6 baze
3 PS
           
SITUATIA STOCURILOR DE MATERIALE LA 01.10.2015
Nr
crt

UM
S.D.N.
CARANSEBEŞ
1
Stoc sare la zi
t
1916.82
2
Stoc nisip la zi
t
2175
3
Stoc clorura de calciu
t
23.05

          Mentionam ca pentru asigurarea auto-utilajelor de deszapezire cuprinse in planul operativ de actiune DRDP Timisoara a incheiat acorduri cadru pe perioada 2016-2020, iar pentru asigurarea materialelor chimice (sare, clorura de calciu) este in desfasurare o procedura de achizitie publica la CNADNR Bucuresti.
De asemenea, atat la nivel central, intre CNADNR-IGPR, dar si la nivel local, intre SDN si IPJ, s-au incheiat protocoale de colaborare, prin care se stabilesc diverse actiuni comune de verificare a sectoarelor inainte de inceperea sezonului de iarna cat si modul de colaborare in activitatea de deszapezire.
În concluzie, considerăm că, exceptand poate anumite perioade cu fenomene extreme, numărul total de 30 buc. auto cu lama si raspanditor (Utilaj multifunctional cu lama si RSP +ATB cu lama si RSP) suplinite de 16 buc. auto-utilaje grele (incarcatoare, autofreze, autogredere, etc), organizate pe baze de deszăpezire şi puncte de sprijin, coordonate şi conduse prin Comandamentul D.R.D.P. Timişoara şi S.D.N. Caransebeş, în conlucrare permanentă cu Comandamentul Judeţean Caraş-Severin, pot asigura condiţii corespunzătoare pentru circulaţia rutiera pe întreaga reţea de drumuri naţionale de pe raza sectiei Caransebes, pe toata durata iernii 2016-2017.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu