În primele opt luni ale anului 2015 au fost comunicate de
angajatori 46 evenimente soldate cu 10 morți (din care 4 cazuri de
accidente în afara muncii), 2 accidente de circulație soldate cu 6
accidentați și 6 accidente de traseu soldate cu incapacitate temporară
de muncă.
Pentru a fi stabilit caracterul acestor evenimente, și anume dacă
sunt incluse în categoria accidentelor de muncă, acestea sunt cercetate
de către inspectorii de muncă din cadrul Compartimentului Control
Sănătate și Securitate în Muncă. Cercetarea acestor evenimente are rolul
de a stabili cu exactitate împrejurările și cauzele care au condus la
producerea lor, dispunându-se măsuri cu caracter obligatoriu în vederea
remedierii deficiențelor constatate.
Reamintim faptul că angajatorii sunt obligați, prin Legea
securității și sănătății în muncă (Legea nr. 319/ 2006), să anunțe
autorităților orice eveniment care se produce în cadrul firmei,
indiferent dacă e vorba de boli profesionale, accidente la locul de
munca sau accidente de traseu. Încălcarea acestei obligații este
sancționată cu amendă cuprinsă între 3500 si 7000 de lei.
Aga Mihaela — inspector de muncă
Mihăescu Eugenia Florica
COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu