sâmbătă, 12 iulie 2014

Acordarea indemnizației de șomaj absolvenților diferitelor instituții de învățământ promoția 2014

Pentru a beneficia de indemnizație de șomaj, absolvenții diferitelor instituții de învățământ din promoția 2014 trebuie să se înscrie în baza de date a Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Mehedinți.
În conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă, modificată și completată, absolvenții instituțiilor de învățământ promoția 2014 au la dispoziție 60 de zile de la data absolvirii studiilor pentru a se înregistra în baza de date
a AJOFM Mehedinți ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă.
Prin absolvent al unei instituții de învățământ se ințelege persoana care a obținut o diplomă sau un certificat de studii, în condițiile legii, în una din instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii.
Dacă termenul de 60 de zile menționat anterior nu este respectat, prin neprezentare sau prezentare după acest termen pentru a fi înregistrați ca șomeri neindemnizați, absolvenții instituțiilor de învățământ pierd dreptul de a mai primi ulterior indemnizația de șomaj.
Conform Ordinului Ministrului Educației Naționale privind structura anului școlar 2013 — 2014, cursurile claselor terminale din învățământul liceal se încheie în data de 30 mai 2014.
Absolvenții claselor a XII-a care nu promovează sau nu participă la examenul de bacalaureat trebuie să se prezinte, în mod obligatoriu, până cel târziu în data de 29 iulie 2014 pentru a depune primul dosar de șomer neindemnizat . Dacă acest termen nu este respectat, persoanele menționate anterior pierd dreptul de a mai primi indemnizația de șomaj.
Adeverința de absolvire a clasei a XII-a trebuie să conțină precizarea exactă a datei absolvirii cursurilor (zi, lună, an), potrivit Ordinului Ministrului Educației Naționale, pentru cei care nu au participat la examenul de bacalaureat sau care nu au promovat examenul de bacalaureat pentru a avea timpul necesar prezentării și depunerii dosarului de șomer neindemnizat la sediul instituției noastre.
Actele necesare fiecărui absolvent ai diferitelor forme de învățământ pentru depunerea dosarului de șomer neindemnizat sunt:
— cartea de identitate, original și copie xerox;
— certificatul de naștere, original și copie xerox;
— adeverință de la medicul de familie cu mențiunea 'APT MUNCĂ';
— diplomă, certificat de studii, adeverință, după caz, eliberată, în condițiile legii, de una din instituțiile de învățământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condițiile legii, original și copie xerox;
— dosar cu șină.
 COMUNICAT DE PRESĂ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu