miercuri, 18 iunie 2014

Proiectul „Eficienţă şi calitate în Serviciile Publice de Ocupare - ECSPO”

Investeste in oameni !
FONDUL SOCIAL EUROPEAN
Programul Operational Sectorial  pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013
Axa prioritara  nr.4  ,, Modernizarea Serviciului Public de Ocupare”
Domeniul major de interventie 4.2 ,, Formarea personalului propriu  al SPO”

Agenţia Judeţeană pentru Ocuparea Forţei de Muncă Caraş-Severin derulează proiectul „Eficienţă şi calitate în Serviciile Publice de Ocupare - ECSPO” , proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013 .
            Proiectul se derulează în parteneriat cu 5 Agenţii Judeţene pentru Ocuparea Forţei de Muncă din ţară: AJOFM Mehedinţi, AJOFM Timiş, AJOFM Arad, AJOFM Gorj şi AJOFM Alba, cu Centrul Regional de Formare Continuă pentru Administraţia Publică Locală Timişoara şi cu un partener transnaţional : VUC Storstrom din Danemarca . Durata de implementare a proiectului este de 36 luni, începând cu data de 01.08.2011.
            Obiectivul acestui proiect îl reprezintă creşterea nivelului de competenţe şi abilităţi profesionale a personalului SPO, în vederea îmbunătăţirii calităţii, eficienţei serviciilor de ocupare, utilizând o strategie eficientă de formare profesională continuă, adaptată dinamicii pieţei muncii.
            Proiectul se adresează unui grup ţintă format din  angajaţi ai SPO din cele 6 agenţii pentru ocuparea forţei de muncă , valoarea totală a proiectului fiind de 3.677.035 lei, din care 732.243 lei este contribuţia solicitantului.
            În cadrul proiectului s-au desfăşurat cursuri de formare şi specializare pentru îmbunătăţirea competenţelor specifice pentru echipa CADRU (Competențe și abilități în dezvoltarea resurselor umane) formată din 36 persoane :  evaluator de competenţe, mentorat şi manager îmbunătăţire procese. După finalizarea acestor module, fiecare mentor a fost responsabil de transmiterea cunoştinţelor specifice domeniilor de intervenţie stabilite în strategie şi au prelucrat aceste informaţii în grupurile de lucru formate din ceilalţi angajaţi  ai SPO.
În perioada 12-16 mai 2014 , membrii echipei CADRU au participat la o vizită de studiu în Danemarca la partenerul transnaţional, în cadrul activităţii A.5.Specializarea echipei C.A.D.R.U. , fiind urmărită  dezvoltarea unor abilităţi specifice de lucru si perfecţionare continuă a personalului propriu din SPO. În cadrul acestei vizite la VUC Storstrom , institutie publica specializata in formarea profesionala a functionarilor publici, a somerilor, tinerilor, studentilor, adultilor, folosind platforme de invatare la distanta, au fost prezentate conceptele de Global Class şi cel de invatare virtuala – virtual learning / Global Guest Teacher,  evidentiindu-se avantajele invatarii la distanta, fiind prezentată şi utilizarea instrumentelor de lucru tip SMART BOARD – Flipped learning.
În cadrul activităţii A.9. Organizare acţiuni/evenimente cu scop formativ, în perioada 16-19 iunie 2014 se desfasoara la Băile Herculane un workshop cu scopul transferului de bune practici între partenerul transnaţional şi cele 6 SPO partenere în proiect. Reprezentanţii VUC Storstrom din Danemarca vor prezenta experienţa lor în ceea ce priveşte utilizarea Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţionale în cadrul SPO, precum şi învăţarea la distanţă ca instrument pentru educaţie. De asemenea, vor fi realizate prezentări video cu privire la  programul pentru tineri oferit de către VUC Storstrom pentru SPO, modele de piaţă de muncă în Danemarca, precum şi utilizarea tehnologiei video în educaţie şi în sectorul public.
Informaţii suplimentare despre derularea proiectului  pot fi obţinute de la   d-na Linţa Liliana – manager de proiect, tel 0255/212160, mail: caras_severin@ajofm.anofm.ro.

COMUNICAT DE PRESĂ 





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu