Ministerul Afacerilor Externe a lansat joi, 21 noiembrie 2013,
proiectul 'Centru de contact și suport al cetățenilor români din
străinătate' — cod SMIS 32663, proiect cofinanțat din Fondul Social
European prin Programul Operațional Dezvoltarea Capacității
Administrative 2007-2013 — Axa Prioritară 2: Îmbunătățirea calității și
eficienței furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul
de descentralizare.
Proiectul constă în înființarea unui centru unic de contact și
suport pentru cetățenii români din străinătate în cadrul căruia va fi
implementat un sistem informatic integrat de tip Call Center, care va
permite preluarea într-un mod unitar a cererilor de servicii consulare,
pe diverse canale de comunicare. Centrul va permite creșterea vitezei de
răspuns la solicitările primite din partea cetățenilor, precum și
prioritizarea problemelor semnalate.
Proiectul va integra următoarele servicii într-un unic punct de contact:
preluarea într-un mod unitar a cererilor cetățenilor referitoare la
cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web,
mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetățenii vor putea
încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluționării
cererilor acestora;
clasificarea și tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare;
oferirea de informații specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe email, telefon) către cetățeni, acolo unde este posibil.
Proiectul se adresează celor peste 3 milioane de cetățeni români
(grup țintă) care și-au stabilit domiciliul ori se află temporar în
străinătate, precum și unui număr de cel puțin 500 de lucrători
consulari din cadrul MAE, consuli și funcționari consulari, care vor
utiliza platforma implementată.
Secretarul general al Ministerului Afacerilor Externe, Sorin Moise, a
afirmat că 'necesitatea realizării acestui proiect se datorează
numărului în creștere al cetățenilor români care s-au stabilit sau se
deplasează în străinătate în scop turistic, lucrativ sau la studii,
insuficienței resurselor umane de care dispune MAE în materie consulară,
precum și problemelor care survin din cauza faptului că o parte dintre
cetățenii români care se află în străinătate nu cunosc sistemul juridic
din țara de reședință/destinație'.
Centrul de contact și suport al cetățenilor români din străinătate
va funcționa non-stop și va permite acestora să adreseze MAE întrebări
referitoare la probleme consulare. Totodată, prin acest proiect
cetățenii români vor primi informațiile de care au nevoie înainte să
meargă la ghișeele din secțiile consulare.
'Prin implementarea acestui proiect, serviciile consulare vor fi
prestate într-un mod mai rapid și mai eficient, dând astfel
posibilitatea personalului consular să aloce mai mult timp și altor
îndatoriri, un exemplu fiind supravegherea respectării drepturilor
cetățenilor români care îndeplinesc pedepse privative de libertate', a
mai subliniat Sorin Moise.
Secretarul general al MAE a declarat faptul că proiectul lansat
astăzi face parte din strategia MAE de îmbunătățire a serviciilor
consulare prestate de Ministerul Afacerilor Externe și alinierea
acestora la standarde europene și Schengen. Proiectul lansat astăzi și
proiectul 'E-VIZA — portal electronic pentru facilitarea procesului de
obținere a vizelor', care se derulează în aceeași perioadă, vor alcătui
un sistem de servicii consulare la standardele cele mai înalte atât
pentru cetățenii români, dar și pentru cetățenii străini care doresc să
obțină vize de România.
Directorul general al Departamentului Consular, Bogdan Stănescu, a
subliniat faptul că sistemul informatic implementat va fi flexibil și va
permite ajustarea parametrilor acestuia în funcție de realitățile
constatate. Totodată, la momentul operaționalizării proiectului 'Centru
de contact și suport al cetățenilor români din străinătate' cât și al
proiectului 'E-Viza', rețeaua consulară a României, prin intermediul
sistemului informatic integrat consular, se va plasa printre cele mai
moderne servicii consulare europene.
Sistemul informatic implementat va consta în servicii tip Portal,
servicii tip Call Center, servicii de gestiune a cazurilor pe sistem CRM
și servicii de analiză și raportare statistică.
Proiectul se desfășoară pe o perioadă de 10 luni și urmează să fie
finalizat în cursul iunie 2014. Va fi implementat de un consorțiu de
firme format din Quality Business Solutions (lider de asociere), S&T
ROMANIA S.R.L. (asociat), Novensys Dynamics (asociat), SIVECO ROMANIA
S.A. (asociat), cu susținerea ICCO Electronics.
Valoarea totală eligibilă a proiectului (fără TVA) este de
17.612.385 lei, din care 14.970.527,25 lei — valoare eligibilă
nerambursabilă din Fondul Social European și 2.641.857,75 lei —
cofinanțarea eligibilă a beneficiarului.
La eveniment au participat reprezentanți ai instituțiilor publice
din administrația publică centrală, ai Autorității de Management pentru
Programul Operațional Dezvoltarea Capacității Administrative și ai
grupului țintă al proiectului.
Sursa: Ministerul Afacerilor Externe
Publicat de Irina M.C.

Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu