Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



vineri, 22 octombrie 2021

ANCOM: Peste 8 milioane de numere de telefon si-au schimbat operatorul, dar nu si utilizatorul

In cei 13 ani de cand a fost lansat serviciul de portabilitate, care ofera utilizatorilor libertatea de a-si alege cea mai potrivita oferta pentru nevoile lor de consum pastrandu-si numarul de telefon, peste 8 milioane de numere de telefon au fost transferate intre retelele de telefonie fixa si mobila din Romania. In acest an, au fost portate aproape 850.000 de numere de telefon, 95% dintre ele fiind de telefonie mobila.

13 ani de portabilitate

De la 21 octombrie 2008, cand a fost

lansat serviciul de portabilitate, s-au portat in total 8.132.871 de numere de telefon, dintre care 7.176.619 sunt numere de telefonie mobila si 956.252 sunt numere de telefonie fixa.

Statistici portabilitate 2021

De la inceputul acestui an pana la 15 octombrie au fost portate 849.434 de numere de telefon, din care 804.890 sunt numere de telefonie mobila si 44.544 sunt numere de telefonie fixa.

In aceasta perioada, RCS&RDS a primit in retea prin portare 431.185 de numere de telefonie mobila, urmat de Orange cu 113.141 numere portate, Vodafone cu 108.850 de numere, Telekom Romania Mobile Communications cu 77.630 de numere si Telekom Romania Communications cu 74.070 de numere portate.

In ceea ce priveste telefonia fixa, RCS&RDS a primit in retea 24.461 numere, Vodafone 6.143, GTS Telekom 5.167, Orange 5.120 si Telekom Romania Communications 1.582 de numere.

Sesizari primite de la utilizatori

ANCOM a primit in anul 2021 un numar de 191 de sesizari de la utilizatori cu privire la desfasurarea procesului de portare, principalele probleme sesizate vizand termenele asociate procesului de portare, anularea portarii sau existenta unor probleme tehnice.

Informarea utilizatorilor

Utilizatorii au la dispozitie site-ul www.portabilitate.ro, unde pot afla in ce retea functioneaza orice numar de telefon folosit in Romania, chiar daca a fost portat. Totodata, site-ul ofera detalii cu privire la pasii care trebuie urmati pentru a porta un numar de telefon, raspunsuri la intrebari care apar frecvent in situatia portarii numerelor, dar si sfaturi pentru a evita posibilele probleme care pot interveni pe parcursul procesului de portare. 

 

Site-ul InfoCentru, creat de ANCOM, pune la dispozitia utilizatorilor informatii utile despre serviciile de comunicatii electronice (telefonie, internet si televiziune) si serviciile postale, pentru a-i sprijini in alegerea si folosirea acestor servicii. Informatiile se refera in principal la incheierea contractelor, modalitatea de tarifare, calitatea serviciilor, deblocarea terminalelor sau serviciul de roaming. In plus, utilizatorii pot gasi aici ghiduri dedicate, pe teme precum fraudele prin telefon sau serviciile de acces la internet.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu