Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...

Bine v-am găsit! ...bine m-aţi găsit...
La această adresă, aţi găsit locul unde vă voi povesti despre mine şi despre interesele mele. Viaţa mea şi a comunităţii croate din România. Aşa cum am spus şi în caseta "despre mine", sunt cetăţean român de etnie croată. Sunt originar din chiar "Capitala" croaţilor din România, adică din Caraşova, judeţul Caraş-Severin.
Ei, daca ar fi să vorbim despe croaţii din România şi despre locul meu, ar trebui să vă povestesc foarte multe lucruri. Avem o istorie de sute de ani, pe aceste meleaguri. Unii susţin ca am fi venit aici acum multe sute de ani, alţii susţin că suntem aici dintotdeauna, doar că am învăţat limba datorită călugărilor franciscani croaţi şi catolici, care au avut aici la Caraşova o foarte puternică bază. Să nu uităm că localitatea Caraşova a fost la un moment dat, una dintre cele mai importante localităţi din această zonă! Nu mă pot pronunţa. Parcă i-aş lăsa pe istorici să spună exact adevărul.
Ceea ce se poate vedea acum, cu ochiul liber, este o localitate frumoasă ca o perlă, cu oameni harnici şi inteligenţi care ar putea să facă cinste oricărei localităţi din Europa. Comunitatea mea, este concentrată mai ales în cele şapte sate predominant croate (Caraşova, Iabalcea, Nermed, Lupac, Clocotici, Vodnic şi Rafnic). Dar suntem foarte mulţi în Reşiţa, în Tirol, Slatina Timiş, Timişoara, Bucureşti. Să nu uităm că ne-am răspîndit prin toată Europa, de la Zagreb şi Viena pînă în Madrid, Londra şi dacă ne căutăm bine, o să găsim de-ai noştri chiar şi la Chicago sau prin Australia. Şi nu veţi auzi lucruri rele despre noi. Suntem oameni cinstiţi, catolici foarte credincioşi, harnici la muncă. Dar să ne vezi la învăţătură (aproape că nu mai este casă care să nu aibă câte un student sau absolvent de facultate!). Şi-apoi ştim să ne trăim şi viaţa, ştim să ne distrăm dar mai ales să împărţim bucuria cu oaspeţii noştri, pentru că sîntem nişte oameni primitori şi deschişi.
În orice caz, sunteţi bine-veniţi pe blogul meu. Aici voi posta orice voi simţi că este util comunităţii mele. Voi spune lucruri care sunt de laudă, dar şi lucruri care trebuie spuse ca să fie corectate. Voi arăta cu degetul pe cei care cred că nu pot fi arătaţi şi voi lăuda pe cei ce merită cu adevărat. Vă mulţumesc că mă vizitaţi. Vă mulţumesc că îmi veţi fi prieteni, musafiri, colegi, camarazi sau ceea ce veţi considera domniile voastre că vreţi să fiţi. Criticaţi-mă dacă veţi observa lucruri pe care m-am grăbit să le arăt şi nu sunt aşa cum am crezut eu. Ajutaţi-mă să arăt acele lucruri care trebuiesc arătate. Nu caut doar binele şi frumosul numai ca să se creadă că nu mai există probleme, dar nici nu voi căuta numai răul, minciuna şi duşmănia. Voi încerca să caut adevărul. Calea care să ne ajute să fim noi. Noi cei vechi şi noi cei...noi! Sună bine? Poate o să reuşim împreună să fim mai buni.
Vă mulţumesc pentru vizită!



luni, 22 mai 2017

Numărul de abonamente de telefonie mobilă a depășit pentru prima dată numărul de cartele preplătite active

Pe parcursul anului 2016 s-a menținut tendința de creștere a numărului utilizatorilor de abonamente la serviciile de telefonie mobilă,în detrimentul utilizatorilor pe bază de cartele
preplătite active, ajungându-se pentru prima dată la un număr de abonamente mai mare decât cel de cartele preplătite active. Utilizatorii de telefonie din România au vorbit în medie în fiecare lună a anului 2016 câte 1 oră și 4 minute prin intermediul rețelelor fixe și de patru ori mai mult prin intermediul rețelelor mobile (4 ore și 17 minute). Deși,în continuare, un apel efectuat de pe telefonul fix (3 minute și 4 secunde) durează,în medie,mai mult decât unul de pe mobil (2 minute și 37 de secunde), diferența dintre cele două categorii de trafic se micşoreazăde la an la an. Infografic aici.
Evoluția telefoniei mobile
La sfârșitul anului 2016, în România erau 22,9 milioane de utilizatori activi de servicii de telefonie mobilă (în scădere cu 1% față de sfârşitul anului 2015), dintre care 11,5 milioane (+8%) erau utilizatori pe bază de abonament și 11,4 milioane (-9%) utilizatori pe bază de cartele preplătite active. Creșterea numărului de abonamente se datorează, în principal, utilizatorilor persoane fizice care preferă acest tip de acces la serviciile de telefonie mobilă, numărul acestora înregistrând o creştere cu +11% în anul 2016, până la 8,6 milioane.
Rata de penetrare la nivelul populației a cartelelor SIM active pentru serviciile de telefonie mobilă a ajuns la 116% la finalul anului 2016.
Deși numărul total de utilizatori activi ai acestui serviciu a scăzut ușor, traficul total de voce (exclusiv roaming internațional) efectuat de aceștia a crescut cu +2% în anul 2016 față de anul 2015, până la aproape 70,6 miliarde minute. Doar traficul în rețelele mobile proprii a înregistrat o scădere de -10%, până la 44 miliarde minute, celelalte categorii de trafic înregistrând creşteri în anul 2016: traficul către alte rețele de telefonie mobilă +36%, până la 20,3 miliarde minute, traficul către reţele din afara României +10%, până la 4,1 miliarde minute și, respectiv,traficul către rețelele fixe +4%, până la 2,3 miliarde minute.
Numărul total de mesaje SMS a scăzut în anul 2016 cu -10%, până la18 miliarde de mesaje,cel mai probabil ca urmare a utilizării tot mai intense a altor mijloace de transmitere a mesajelor instant. Majoritatea traficului de voce (60%) este realizat de utilizatorii pe bază de abonament, însă în cazul mesajelor SMS majoritatea traficului (52%) este realizat de cei care dețin cartele preplătite active.
Durata medie a unui apel realizat prin intermediul reţelelor publice mobile (exclusiv roaming internaţional) a crescut în anul 2016la 2 minute și 37 de secunde, iar traficul de voce efectuat de un utilizator activ într-o lună a fost în medie de 4 ore și 17 minute, cu 4 minute mai mult decât în anul 2015. Totodată, un utilizator a transmis,în medie,67 de mesaje SMS într-o lună.
În ceea ce privește serviciile de roaming internaţional, traficul de voce a continuat să înregistreze și pe parcursul anului 2016 o creștere semnificativă, de +56%, până la 1,6 miliarde de minute (din care 0,5miliardereprezintă apelurile efectuate și 1,1 miliarde apelurile primite), în timp ce traficul de mesaje SMS trimise în roaming a înregistrat o creștere anuală de +16%, până la 151 milioane de mesaje. Cea mai mare creştere a fost înregistrată de serviciile de date utilizate în roaming, de +59%,până la 967TB în 2016, de la 607TB în 2015.
Evoluția telefoniei fixe
Gradul de utilizarea telefoniei fixe a continuat să scadă pe parcursul anului 2016, înregistrându-se scăderi atât la nivelul numărului de linii de acces (-4%, până la 4,1 milioane), cât și la nivelul traficuluide voce. La 31 decembrie 2016, rata de penetrare a telefoniei fixe la 100 de gospodării înregistra valoarea de 44%.
Traficul total de voce realizat prin intermediul rețelelor fixe s-a diminuat până la 3,2 miliarde de minute în anul 2016, în scădere anuală cu -15%. Toate categoriile de trafic de voce au înregistrat scăderi: traficul către rețele publice fixe a scăzut cu -17% până la 2,1 miliarde de minute, traficul către rețele publice mobile s-a diminuat cu -9% până la valoarea de 0,9 miliarde de minute, iar traficul către rețele din afara României s-a redus cu -15%, până la 0,24 miliarde de minute.
Media lunară a traficului originat de la un post de abonat a continuat să scadă, ajungând la 1 oră și 4 minute, mai puțin cu 8 minute față de valoarea medie din anul 2015, iar un apel a avut o durată medie de 3 minute și 4 secunde.
Raportul de date statistice
Raportul de date statistice privind piața de comunicații electronice din România pentru anul 2016 este realizat de ANCOM pe baza datelor statistice raportate semestrial de furnizorii care au obligaţia de a transmite către ANCOM valorile indicatorilor corespunzători categoriilor de servicii conform Deciziei nr. 333/2013şi va fi disponibil în curând pe www.ancom.org.ro.
17 mai - Ziua Internațională a Telecomunicațiilor și Societății Informaționale
Ziua de 17 mai a fost declarată Ziua Internațională a Telecomunicațiilor și Societății Informaționalepentru a marca semnarea la Paris, la 17 mai 1865, a primei Convenții Internaționale privind Telegrafia, ocazie cu care a fost creatăUniunea Internațională a Telecomunicatiilor (UIT).
Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) este instituţia care protejează interesele utilizatorilor de comunicaţii din România, prin  promovarea concurenţei pe piaţa de comunicaţii, administrarea resurselor limitate, încurajarea investiţiilor eficiente în infrastructură şi a inovaţiei. Pentru mai multe detalii despre activitatea ANCOM, vizitaţi www.ancom.org.ro,www.portabilitate.ro şi www.veritel.ro. Pentru a testa și monitoriza calitatea serviciului de internet, accesați www.netograf.ro.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu